Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 50mm macro EX DG

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 50mm macro EX DG

    Zijn er al medefotografen met ervaringen met de Sigma 50mm macro EX DG? Hoe is de kwaliteit van de opnames? Ik twijfel nog tussen de 50mm of de 105mm. 50mm lijkt mij genoeg omdat ik werk met de EOS 300D en dan moet je x 1.6 rekenen en dan is de 50mm een 80mm geworden.

    Goos

  • #2
    Re: Sigma 50mm macro EX DG

    Hangt natuurlijk af van wat je wil gaan fotograferen in "macro"?
    Want 80mm is wel weinig voor bijv. insecten...
    Canon 40D+20D | EF 17-40 f/4 L usm | EF 100 f/2.8 macro usm | EF 70-200 f/4 L usm |
    ringlite MR-14EX | speedlite 420EX | Leica 10x42BA | Lowepro Rover Plus AW|

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 50mm macro EX DG

      Is een heel scherp lensje Goos. Dat de 50mm opeens een 80mm wordt dat ben ik niet met je eens. Bij maximale vergroting zit je echt bovenop je onderwerp...
      Edwin
      Mijn Foto's

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 50mm macro EX DG

        Ik heb hem ook.
        idd heel scherp, maar voor insecten macros gaat dit geen aanwinst zijn.
        als je een vlieg op 1/1 gaat fotograferen dan zit je er +-2cm van met je lens, zelfs flitsen gaat dan nietmeer tenzij je met meerdere flitsen werkt natuurlijk
        [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 50mm macro EX DG

          Ik heb hem al enkele maanden. Vooral binnen gebruikt als mijn meest lichtsterke lens. Daarvoor best bruikbaar. Voor macro is het nog geen goed weer geweest... maar ik kan de beperkingen al wel inschatten.

          Voor mij was de aankoop een soort compromis: een lichtsterke standaardlens én een macrolens. Nu zou ik dat niet meer doen. Ik zou gaan voor een langere lens als macrolens én bv. de canon 50 mm 1.8.

          De werkafstand voor de 50 mm macro op 1:1 bedraagt slechts een drietal centimeter. Het probleem is dan dat je het onderwerp gaat verduisteren met je camera of met je hoofd (afhankelijk van de lichtinval).
          Canon 70D
          En als ik het wat compacter houd: Fuji HS35

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 50mm macro EX DG

            Ga gewoon naar uw Sigma verdeler en test daar de lenzen op uw Canon uit. En indien u er geen kunt vinden, u mag mij altijd bij mij langs komen om die lenzen uit te testen.
            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 50mm macro EX DG

              Ik heb de 105 mm versie van dezelfde reeks en kan alleen hierover oordelen, maar hij is wel superscherp. Het verschil valt direct op.
              Voor het echte macrowerk heb ik hem nog niet gebruikt (voorlopig enkel portretten), ik heb nog niet de moeite gedaan om mijn statief eens boven te halen. (foei foei).
              Als je wil, probeer ik het wel eens en post dan een fotooke.

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 50mm macro EX DG

                Te kort naar mijn mening, ik werk enkel met een 180mm op een 1.6x body (ik gebruik mijn D60 voor macro).

                Ik heb die link al eens gepost maar doe het nog eens : http://www.reallyrightstuff.com/tuto...cro/index.html

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 50mm macro EX DG

                  Ik heb inmiddels de 105mm gekocht omdat ik er toch ook insecten mee wil fotograferen. Ik kan nu meer afstand houden. Voor het echte macrowerk is een statief vereist en moet ik een dagje vrijmaken om te gaan spelen met de mogelijkheden. Het objectief is superscherp voor portretten. Ook heb ik binnen al wat uit de hand geprobeerd met macro. Resultaten zijn heel veelbelovend. Als ik wat opnames heb zal ik ze eens laten zien. Voor mij is het nu al een aanrader.

                  Goos

                  Comment

                  Working...
                  X