Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat staat er op de achterkant van foto's bij....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat staat er op de achterkant van foto's bij....

    Omdat ik op zoek ben naar een online-afdrukcentrale die foto's aflevert met een zo neutraal mogelijke achterkant had ik graag geweten wat er zoal opstaat bij vb Photobox, Pixmania, Pixum, Photoways, .... Is dit enkel het merk van het papier of ook een ordernummer of de naam van de afdrukcentrale of .... ?

    Ik weet dat er bij sommigen de mogelijkheid moet bestaan om zelf iets op de achterkant te laten drukken? Bij enkele centrales gekeken maar niet veel wijzer geworden.
    Nikon D2H / AFS 28-70 f/2.8D

  • #2
    Re: Wat staat er op de achterkant van foto's bij....

    Dit heeft niets met een accessoire voor een digitale camera te maken. Vandaar dat ik het even verplaatst heb
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

    Comment


    • #3
      Re: Wat staat er op de achterkant van foto's bij....

      Mijn advies: bouw een goede relatie op met de fotoboer op de hoek die een 1-uurs centrale heeft (met, als 't echt mee zit, een Fuji Frontier - dan wordt 't helemal makkelijk). Die kun je vragen om (voor grotere series) een andere tekst op de achterkant te laten printen. Hier in de buurt hebben ze dat voor mij wel eens gedaan - 't duurt het meestal een paar dagen omdat ze dat 't liefst doen als ze de machine opnieuw moeten opstarten op een rustig tijdstip (lees: 's morgens vroeg...), maar ze deden 't wel .

      Comment


      • #4
        Re: Wat staat er op de achterkant van foto's bij....

        Voor zover ik me herinner staat er bij Photoways en Photobox niets op de achterkant (behalve merk papier)... Maar zal vanavond nog eens checken...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Re: Wat staat er op de achterkant van foto's bij....

          Bij Pixum alleen het papiertype.
          Groeten Omega.

          www.digiwaart.nl

          Comment


          • #6
            Re: Wat staat er op de achterkant van foto's bij....

            Met enkel het merk van het papier kan ik nog leven...

            Om een alternatieve tekst te laten printen op de achterkant heb ik geen extra dagen geduld ik dacht dit eens gezien te hebben bij één of andere afdrukcentrale, nuja misschien beeld ik me dat gewoon in . Een stickertje of zo zou ook een oplossing zijn natuurlijk.

            Bedankt alvast om ook eens de achterkant van de foto te checken!
            Nikon D2H / AFS 28-70 f/2.8D

            Comment


            • #7
              Re: Wat staat er op de achterkant van foto's bij....

              Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
              Voor zover ik me herinner staat er bij Photoways en Photobox niets op de achterkant (behalve merk papier)... Maar zal vanavond nog eens checken...
              Gelukkig dat ik nog even check:

              Bij Photobox:
              * eerste lijn: fotodatum / fototijd / bestandsnaam
              * tweede lijn: nummerkes en letterkes

              Bij Photoways:
              * eerste lijn: bestandsnaam en nog wat letterkes en nummerkes
              * tweede lijn: jouw naam en wat letterkes en nummerkes
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #8
                Re: Wat staat er op de achterkant van foto's bij....

                Oorspronkelijk geplaatst door draf
                Om een alternatieve tekst te laten printen op de achterkant heb ik geen extra dagen geduld
                Ik zou toch 's even gaan praten hoor met die lokale fotoboer - nee heb je en ja kun je krijgen. "Mijn" fotowinkel heeft geen Fuji minilab maar een of andere Agfa en daar schijnt het veel werk te zijn om dat in te stellen, maar ik hoor van diverse anderen dat dat op de Fuji Frontier een fluitje van een cent is. Dan heb je met de eigenaar van zo'n ding waarschijnlijk ook veel minder problemen om die tekst aan te passen en dan kan het waarschijnlijk ook een stuk sneller.

                Enne... ach... een paar dagen geduld... terug de doka in en het zelf doen is ook leuk maar kost meestal nog meer tijd - maar da's dan een gevolg van onvoldoende tijd beschikbaar hebben van ondergetekende

                Comment


                • #9
                  Re: Wat staat er op de achterkant van foto's bij....

                  bij hema staat de bestandsnaam van de foto erop
                  [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat staat er op de achterkant van foto's bij....

                    Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                    Gelukkig dat ik nog even check:

                    Bij Photobox:
                    * eerste lijn: fotodatum / fototijd / bestandsnaam
                    * tweede lijn: nummerkes en letterkes
                    Die eerste lijn, zijn dat exif-gegevens? Waarschijnlijk wel... Die tweede lijn zal wel 'interne' code zijn zeker.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Joost
                    Ik zou toch 's even gaan praten hoor met die lokale fotoboer - nee heb je en ja kun je krijgen.
                    Zal idd best eens gaan checken. Als hij het kan, dan spaar ik nog verzendingskosten uit op de koop toe...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
                    bij hema staat de bestandsnaam van de foto erop
                    Tot nu toe de minste informatie op een achterkant van een foto.... wel geen ervaring met Hema-foto's.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Omega
                    Bij Pixum alleen het papiertype.
                    En hier helemaal niets? (buiten papiertype) Dat zullen we maar eens testen dan.


                    Wat ik net gevonden heb bij Fotokasten.nl (http://www.fotokasten.nl):

                    NIEUW: Laat uw foto´s in "fotografen-kwaliteit"-manier veredelen
                    - mat FUJIFILM professional papier
                    - speciale ontwikkelingstechniek
                    - matte oppervlakte
                    - geschikt om van achteren te belichten, omdat er op de achterkant geen merkafdruk zichtbaar is
                    - stabieler en handiger, 279 g/m²
                    - ongevoeliger voor vingerafdrukken
                    Nu bestellen
                    slechts €2,99
                    per bestelling
                    Nikon D2H / AFS 28-70 f/2.8D

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat staat er op de achterkant van foto's bij....

                      Hallo Draf kleine correctie, na nog eens goed kijken er staat een heel klein foto nr. en datum achterop bij pixum, wel erg klein.
                      Groeten Omega.

                      www.digiwaart.nl

                      Comment

                      Working...
                      X