Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor D70

    Het besluit voor de D70 is genomen
    Nu nog op zoek naar een goed lenzeke. Wat dachten jullie van de (Nikon) 24-120 VR
    Moet ook kunnen dienen voor analoog toestel, dus geen 18-70 suggesties
    Canikon 40D - D200, D300

  • #2
    Re: Lens voor D70

    Oorspronkelijk geplaatst door mexicano
    Het besluit voor de D70 is genomen
    Nu nog op zoek naar een goed lenzeke. Wat dachten jullie van de (Nikon) 24-120 VR
    Moet ook kunnen dienen voor analoog toestel, dus geen 18-70 suggesties
    in die prijsklasse van een 500 euro zou ik ook naar de 24-120vr gaan. is zeker een goeie lens. e-design gebruikt deze. en met knap resultaat.

    maar als je de centjes hebdt dan zou ik voor de 28-70 gaan wat een toplens is van nikkor. 1395 zweurokes. ik ga mijn 18-70 vervangen door deze.

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor D70

      D e 24-120 VR is zeker geen top lens maar als allround standaard lens zeker een goede keuze.
      Als ge ze ne keer wil testen laat maar weten.
      KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
      http://www.photopat.be

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor D70

        Als ge intresse hebt om de 28-70 f/2.8 of de 70-200 f/2.8 eens vast te houden, laat ook maar iets weten

        mvg Sven

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor D70

          De 24-120 kun je zien als een 50-120 die behoorlijk scherp is en een 24-50 voor noodgevallen.
          Ik zoek er ook nog eentje. Alleen wel beter om een echte groothoek erbij te kopen.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Lens voor D70

            De 24-120 kun je zien als een 50-120 die behoorlijk scherp is en een 24-50 voor noodgevallen.
            Is de 24-85 dan een betere keuze ?
            (Moet absoluut kwalitatief zijn in het groothoekgebied)

            @Alle andere suggesties: bedankt
            Canikon 40D - D200, D300

            Comment


            • #7
              Re: Lens voor D70

              De 17-35 f2.8 is ook een heel goeie lens. Zelfs digitaal heb je nog een mooie groothoek.

              Comment


              • #8
                Re: Lens voor D70

                Oorspronkelijk geplaatst door mexicano
                Is de 24-85 dan een betere keuze ?
                (Moet absoluut kwalitatief zijn in het groothoekgebied)

                @Alle andere suggesties: bedankt
                De 24/85 is compacter, ik dacht iets scherper en iets contrastrijker.

                In groothoek presteert ze prima, maar heeft wel serieus last van kromme lijnen aan de zijkanten, tonvormige vertekening is niet te verwaarlozen
                Last edited by Peter Lampens; 3 maart 2005, 16:24.
                een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

                Comment


                • #9
                  Re: Lens voor D70

                  De 24/85 is compacter, ik dacht iets scherper en iets contrstrijker.
                  Heb dit gevonden en ziet er veelbelovend uit

                  http://www.bythom.com/2485lens.htm][/URL]
                  Canikon 40D - D200, D300

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens voor D70

                    Heb deze lens gehad en vond het een prima lens.
                    Het beste presteerde hij tussen de 40mm en 85mm. Op 24mm was er vrij veel vertekening en was hij ook minder scherp....
                    Mijn Foto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens voor D70

                      de 24/85 AF-S is kwa uiterlijk identiek aan de kitlens 18/70! wellicht zelfs binnen in hetzelfde behalve de lenzen.

                      Ik vind het een prima objectief, dat je hier al snel voor rond de 250 occasie zal vinden, ik betaalde er hier op DB een 300 voor, maar ze zijn vast en zeker al iets gezakt.

                      Zijn geld waard, zowel nieuw als second hand (zelfs dan véél meer zijn geld waard want voor 250 euro een AF-S nikon die goed presteert... da's niet makkelijk te vinden!

                      Zelf heb ik een tijdje getwijfeld om hem te vervangen door de 24/120
                      die heeft meer zoom en een VR, maar uiteindelijk blijft de 24/85 optisch beter presteren, terwijl de 24/120 al snel zijn diafragma op 5.6 haalt wanneer je inzoomt ! Dus VR is nodig om het diafragma op te vangen, maar biedt verder weinig of niks van toegevoegde waarde. Een 2.8 VR of zelfs een 4.5 VR zou pas de moeite zijn geweest. Maar VR nodig hebben omdat het diafragma al snel 5.6 wordt vind ik van het goede te veel.

                      Stel dat je op 1/8ste wil fotograferen, dan moet je al snel op de grootste opening 5.6 werken, met alle negatieve gevolgen van dien! Voor een beetje beeldkwaliteit te halen moet je toch diafragmeren en beneden de 1/8 zal je met VR ook al niet ver meer geraken.
                      een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lens voor D70

                        Oorspronkelijk geplaatst door Peter Lampens
                        Zelf heb ik een tijdje getwijfeld om hem te vervangen door de 24/120
                        die heeft meer zoom en een VR, maar uiteindelijk blijft de 24/85 optisch beter presteren, terwijl de 24/120 al snel zijn diafragma op 5.6 haalt wanneer je inzoomt ! Dus VR is nodig om het diafragma op te vangen, maar biedt verder weinig of niks van toegevoegde waarde. Een 2.8 VR of zelfs een 4.5 VR zou pas de moeite zijn geweest. Maar VR nodig hebben omdat het diafragma al snel 5.6 wordt vind ik van het goede te veel.

                        Stel dat je op 1/8ste wil fotograferen, dan moet je al snel op de grootste opening 5.6 werken, met alle negatieve gevolgen van dien! Voor een beetje beeldkwaliteit te halen moet je toch diafragmeren en beneden de 1/8 zal je met VR ook al niet ver meer geraken.
                        Dat is ook de reden waarom ik mijn 24-120 heb weggedaan na 2 maanden gebruik. Ik vind het niet bepaald een goede lens.

                        Comment

                        Working...
                        X