Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raad gevraagd ivm objectief!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raad gevraagd ivm objectief!

    Ik denk erover om de Tamron 28-300/3.5-6.3 AF XR DI LD Aspherisch(IF) aan te schaffen.Is dit een goeie lens voor op een eos 300d???Nu heb ik gehoord dat canon niet boven de 5.6 gaat en dat je dan de autofocus verliest.Klopt dit???De lens zou voornamelijk moeten dienen om te spotten.
    Vitarake


    Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

  • #2
    Re: Raad gevraagd ivm objectief!

    Boven de F5.6 verlies je inderdaad AF. Misschien dat deze lens de camera ook voor de gek houdt, net als de Sigma 50-500
    Groeten,

    Albert Jan

    Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

    Comment


    • #3
      Re: Raad gevraagd ivm objectief!

      Verlies je niet enkel de AF als het minimum diafragma van de lens > 5.6?
      Dus niet in dit geval?
      Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

      Comment


      • #4
        Re: Raad gevraagd ivm objectief!

        Oorspronkelijk geplaatst door ODB
        Verlies je niet enkel de AF als het minimum diafragma van de lens > 5.6?
        Dus niet in dit geval?
        Wat je zegt klopt maar in dit geval is het diafragma 6.3 bij full zoom (allee ik weet niet vanaf wanneer maar alvast bij full zoom) en zodoende zou zich daar een probleem kunnen voordoen.

        Nu als de camera weet dat ie boven 5.6 zit stopt ie met AF weet ie het niet dan zal het nog wel werken maar iets moeilijker dus je hebt dan meer licht nodig.

        Persoonlijk zou ik deze lens niet aanraden want het is een te groot compromis.

        Comment


        • #5
          Re: Raad gevraagd ivm objectief!

          heyps!!!

          Ik gebruik deze lens, als enigste lens momenteel, en gebruik deze ook regelmatig om te spotten, dus heel vaak ook op de volle 300mm, F6,3 dus.

          Hier heb ik nog nooit last gehad met de autofocus, behalve als't echt té donker is, maar dat is dan weer geen probleem dat te wijten is aan die specifieke lens, maar aan het toestel zelf (dacht ik toch? )

          Tot heden toe werkt de autofocus op f6,3 zeker prima bij goede lichtomstandigheden. Ben tot nu toe nog altijd heel tevreden van deze all-round lens in combinatie met mijn 300D!

          voorbeeldfoto's met deze lens:




          groetzzz,

          Comment


          • #6
            Re: Raad gevraagd ivm objectief!

            @yowan kenobi,dat is nu net wat ik wou horen se Je maakt mijn dag goed hehehe
            Vitarake


            Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

            Comment


            • #7
              Re: Raad gevraagd ivm objectief!

              Werkt perfekt op de 300d, ook op 300mm, en naar mijn normen is het de beste superzoom (buiten de 2 canonnen) voor de dslr's. Er is zeer zeker een verlies van scherpte tov een goede beperkte zoomlens, maar ... je hebt dan ook geen superzoom meer!

              Comment


              • #8
                Re: Raad gevraagd ivm objectief!

                Er word regelmatig minachtend gedaan over de lens maar als je weet waarvoor je ze moet gebruiken is het een lens die zeker zijn troeven heeft.
                Door de compacte bouw en het geringe gewicht is de lens aangenaam om mee op stap te nemen.
                Ik heb er eentje gehad maar door de aankoop van een Sigma 50-500 voor het telewerk en een Canon 28-135 IS als allround lens, heb ik de mijne toch verkocht.
                Zoals ik al zei moet je weten waarvoor je ze gaat gebruiken. Yowan-kenobi is met zijn 28-300 binnen geraakt bij Clouseau maar dat mag je met een 50-500 wel vergeten.
                De lens heeft altijd perfect gewerkt op de 300D en later ook op de 20D.

                Groeten Geert
                BD0316BE
                Canon

                Comment


                • #9
                  Re: Raad gevraagd ivm objectief!

                  Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
                  Tot heden toe werkt de autofocus op f6,3 zeker prima bij goede lichtomstandigheden. Ben tot nu toe nog altijd heel tevreden van deze all-round lens in combinatie met mijn 300D!
                  Dan zal de lens de camera inderdaad voor de gek houden en f5.6 doorgeven. De camera (300D -> 20D) is zo geprogrammeerd dat'ie bij meer dan f5.6 niet eens probeert te auto focussen. De 1D serie gaat tot f8.
                  Groeten,

                  Albert Jan

                  Website AJH
                  lidnummer: BD0371NL

                  Comment


                  • #10
                    Re: Raad gevraagd ivm objectief!

                    Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                    Dan zal de lens de camera inderdaad voor de gek houden en f5.6 doorgeven. De camera (300D -> 20D) is zo geprogrammeerd dat'ie bij meer dan f5.6 niet eens probeert te auto focussen. De 1D serie gaat tot f8.
                    gisterenochtend nog eens getest, en op 300mm geeft de display in de 300D
                    toch wel F6.3 weer. Houdt de lens de camera dan voor de gek of niet?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Raad gevraagd ivm objectief!

                      autofocus op 'n canon ...geen ervaring
                      op 'n D70 werkt die lens perfect
                      wat mij opvalt is dat zeer veel mensen dat lensje 'n klein beetje onderschatten...
                      het is geen toplens, da weet ik (heb bv ook de 80-200/2,8 AFS en tamron 28-75/2.8 etc)

                      afgelopen zaterdag heb ik uitsluitend met die lens 'n verjaardagfeesje getrokken...

                      D70 Iso 800 in A-mode F8 /Tamron 28-300 en sb800 met OB...
                      wel, dat viel beter mee als ik had gedacht..



                      tijdens die travestie-act zat ik bijna compleet in 't donker, wel met IR AF assist SB800, maar de AF werkte prima...ik heb toch geen enkele shot gemist...

                      PS: ik sta er ook 5 maal op...zoek w00ha...
                      Last edited by w00ha; 28 februari 2005, 08:18.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Raad gevraagd ivm objectief!

                        Euh, drie keer ? Oops, nee.. vijf keer ?
                        Last edited by Alfa Centauri; 28 februari 2005, 08:14.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Raad gevraagd ivm objectief!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
                          Euh, drie keer ? Oops, nee.. vijf keer ?
                          oeps...idd 5 X...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Raad gevraagd ivm objectief!

                            LOL ! Gevonden !
                            't Was daar precies leute !
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Raad gevraagd ivm objectief!

                              Hmm ik heb toch al een paar keer gemerkt dat de af het gewoon laat afweten,bv gewoon s' avonds in mijn bureauke hier bij de pc en neem dan een testfoto van iets.Verlichting in de kamer zijn 4 20watt spotjes.Zou toch genoeg moeten zijn dan he.Dit doet me toch wel enige spijt krijgen van mijn aankoop,aangezien ik toch wel eens meer in donkere situaties fotografeer.
                              Last edited by vitarake; 28 februari 2005, 11:09.
                              Vitarake


                              Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

                              Comment

                              Working...
                              X