Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onscherpte bij nieuwe lacie monitor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • onscherpte bij nieuwe lacie monitor

    hallo.

    ik heb sinds enkele dagen een nieuwe monitor, een lacie electronblue IV 19". kleurenweergave is dik in orde, maar ik heb wat last van onscherpte in bepaalde delen van het scherm. bv. in outlook ogen de opties bovenaan "bestand", "bewerken", "beeld" of "nieuw" iets scherper dan de opties wat verderop zoals "alles beantwoorden", "doorsturen", ... er hangt precies een lichte waas op die plaatsen.

    ik heb in de onmiddellijke omgeving enkel een lcd scherm, een tekentablet, en draadloze muis/keyboard staan. er staan wat verder kleine luidsprekers en wat randapparatuur. ze staan niet rond de monitor dus een storing van deze lijkt me uitgesloten.

    ik heb het beeld al wat verkleind wat een ietsje beter resultaat oplevert, maar het is nog niet even scherp. ook de resolutie wijzigen verbetert de scherpte niet. brightness staat op 50% en contrast op 100% (gecalibreerd met eye one display 1). ik heb ook al degauss uitgevoerd, maar ook hier geen verbetering zichtbaar.

    mijn instellingen:
    resolutie: 1280*960 32bit 100hz.
    vga kaart: ATI RAdeon 9600
    windows XP SP2
    drivers van monitor gedownload van Lacie.com
    kijkafstand tot het scherm is zo'n 65 cm.
    kleurtemperatuur 6500K

    iemand een idee waar het foutloopt? is de monitor misschien defect?
    Last edited by svc; 22 februari 2005, 18:57.


  • #2
    Re: onscherpte bij nieuwe lacie monitor

    Lijkt me heel sterk op een fout in de monitor zelf (afgaande op uw omschrijving).
    Eventueel eens aan een andere pc hangen, als het probleem mee verhuist ben je zeker dat het de monitor is.
    Last edited by kartix; 23 februari 2005, 12:09.
    Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

    Comment


    • #3
      Re: onscherpte bij nieuwe lacie monitor

      Welkom to LaCie

      Mijn eerste LaCie 22 was een prima scherm, tot hij er de brui aan gaf.
      Ik heb toen 4 (!) monitors moeten laten komen vooraleer ik weer een scherp exemplaar had.
      Voordien had ik een IIyama scherm en dat was nog véééééél slechter.

      Klantendienst bij LaCie is een ramp, ik heb 3 weken geleden een 250GB schijf binnengedaan en heb die nog niet terug.

      Comment


      • #4
        Re: onscherpte bij nieuwe lacie monitor

        heb gisteren lacie gecontacteerd. ze hebben formulier doorgemaild dat ik moest invullen. binnen 48u zou er een nieuw scherm geleverd worden. ik ben eens benieuwd hoe snel dit afgehandeld zal worden.

        ik had voordien ook een iiyama maar dat zag er bijlange zo goed niet uit qua kleurenweergave. scherpte is op de lacie ook veel beter alleen op die plaatsen waar er precies een waas rond hangt.
        Last edited by svc; 24 februari 2005, 11:51.

        Comment


        • #5
          Re: onscherpte bij nieuwe lacie monitor

          Oorspronkelijk geplaatst door mister s.
          heb gisteren lacie gecontacteerd. ze hebben formulier doorgemaild dat ik moest invullen. binnen 48u zou er een nieuw scherm geleverd worden. ik ben eens benieuwd hoe snel dit afgehandeld zal worden.
          Dat ging wel altijd redelijk snel, maar het waren altijd refurbished schermen en altijd slecht. Ik heb uiteindelijk (4de keer) een nieuw scherm geëist en tenslotte ook gekregen.

          Comment


          • #6
            Re: onscherpte bij nieuwe lacie monitor

            Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
            Dat ging wel altijd redelijk snel, maar het waren altijd refurbished schermen en altijd slecht. Ik heb uiteindelijk (4de keer) een nieuw scherm geëist en tenslotte ook gekregen.
            mijn scherm is blijkbaar echt nieuw besteld. wordt hopelijk snel geleverd.

            Comment


            • #7
              Re: onscherpte bij nieuwe lacie monitor

              nieuw scherm vandaag geleverd. probleem met onscherpte is opgelost. nu kan ik echt gaan genieten

              Comment

              Working...
              X