Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

JPG op televisie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • JPG op televisie

    Hoe bewerk ik best JPG files om op televisie weer te geven ?
    (via DVD/videorecorder)
    Het valt op dat sommige foto's goed worden weergegeven, terwijl andere
    onscherp zijn of zelfs flikkeren.
    Canikon 40D - D200, D300

  • #2
    Re: JPG op televisie

    Een TV kan de hoge resolutie van onze foto's niet weergeven en het resultaat is een traag opbouwend beeld en flikkering.
    Resize je foto's naar 720x540 en je zal een stabiel beeld hebben.
    Je foto's moeten natuurlijk scherp zijn. Een niet al te scherpe foto valt niet op als je hem op 10x15 cm ziet, maar uitvergroot op je TV-beeld ie je dat wel.

    Comment


    • #3
      Re: JPG op televisie

      denk dat je er een geschikte tv voor moet hebben, bij mij werkt het prima en mooie scherpe beelden.zet ze van pc op cd , heb zelfe nog de mogenlijkheid om er een muziekje onder te zetten leuk hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: JPG op televisie

        Het beeld van een TV-toestel wordt opgebouwd door interpolatie (enfin, ik dacht ik toch dat het zo noemde). Dit betekent dat het beeld dat bestaat uit 576 pixels (lijnen) afwisselend wordt opgebouwd.

        Eerst worden de even lijnen geschreven, 1 - 3 - 5 en de volgende keer de oneven lijnen 2 - 4 - 6 enz... Dit gebeurt uiteraard héél snel (50 Hz is dus vijftig keer per seconde). Ons oog corrigeert dit en denkt dat het steeds het volledige beeld ziet, terwijl het slechts een half beeld ziet. Het effect is zoiets als kijken door een luxaflex... behalve dat wij er totaal niets van merken. Bijkomend voordeel is dat een beeld veel sneller kan geschreven worden zonder kwaliteitsverlies.

        Maar, er is een maar... Bij sommige beelden waarin je kleine details ziet, die op het scherm geen 2 pixels groot zijn, bv een lijntje of een streepje in een hemd, dan kan het oog dit niet corrigeren. Het ziet immers bij de oneven lijnen wel een "streepje" en bij de oneven lijnen "geen streepje". In plaats van een streepje te zien krijgen we een flikkerend streepje zien.

        Dat zie je op TV als iemand een heel fijn ruitjeshemd draagt. Dan flikkert het beeld... Computerschermen werken meestal niet met interpolatie en hebben hier geen last van.

        Ik hoop dat je wat aan deze info hebt...
        Last edited by MDF; 22 februari 2005, 18:00.

        Comment

        Working...
        X