Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

e-mail adressen verdwenen ???

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • e-mail adressen verdwenen ???

    Alles wat nieuw is moet wennen, maar ik vind het wel raar dat als je op een profile van iemand klikt, je zijn/haar e-mailadres niet meer kan zien...
    Want nu loop je het risico dat je een mail recht naar de cyberspace stuurt. Vroeger waren er immers mennsen die geen e-mailadres invulden of iets in de aard van nospam@pandora.be
    Goed, dan wist je dat die mensen geen mail wensen te ontvangen.
    Maar nu ga je misschien naar zo iemand een mail zenden en dan tevergeefs op een reply wachten. Enfin, zo zie ik het.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Marc,

    Volgens mij is het systeem juist veel beter wat de e-mail betreft.

    In de vorige versie had ik 'dontspam@me' of zoiets staan omdat iedereen rechtstreeks mijn e-mail adres kon lezen. (ook de bedenkelijke reclame-jongens-en-meisjes)

    In de nieuwe versie kan je rustig je e-mail adres invullen + selecteren in je profiel dat e-mail naar je gezonden kan worden.
    Als iemand een e-mail opstelt, krijgt hij/zij echter je e-mail adres
    niet te zien en vult zijn eigen e-mail adres in. Zo kan je van iemand e-mail ontvangen zonder dat je e-mail adres bekend is. Indien je via e-mail verder wenst te communiceren, reply je op de gezonden e-mail. Zoniet, niet. De keuze wordt gemaakt als de communicatie begonnen is, niet ervoor.

    Mooie verbetering,
    Groetjes,
    Steven.
    "Away put your weapon, I mean you no harm"

    Comment


    • #3
      Ja, dat is natuurlijk een verbetering, op voorwaarde dan dat iedereen zijn e-mailadres invult.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Yoda,

        Inderdaad, is een verbetering vind ik persoonlijk. Ik kan ook 'default' de mailadressen laten zien, maar om de redenen die jij aanhaalde zal dat niet gebeuren.

        Nog een extra veiligheid: Nu worden de passwords in de database en in de cookies geencrypteerd. Zo lopen de mensen die steeds dezelfde passwords gebruiken ook veel minder risico.
        --
        Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

        Comment


        • #5
          Originally posted by Marc
          Vroeger waren er immers mennsen die geen e-mailadres invulden of iets in de aard van nospam@pandora.be
          Goed, dan wist je dat die mensen geen mail wensen te ontvangen.
          Maar nu ga je misschien naar zo iemand een mail zenden en dan tevergeefs op een reply wachten. Enfin, zo zie ik het.
          Marc,

          dan zal je een reply krijgen van onze mailserver waarin die zegt dat het adres onbestaande is en hij je bericht niet kon afleveren (ik denk dat de eerste melding na een uurtje is, maar zou dat moeten opzoeken om zeker te zijn).
          --
          Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

          Comment


          • #6
            OK, Sven, 't was helemaal geen kritiek, hoor !
            En als ik nu je laatste reply lees, is het weer dik in orde !
            Het lijkt allemaal zo vanzelfsprekend, maar we beseffen wel dat jullie er vele uren vrijwilligerswerk in stoppen, met als resultaat dat de site steeds beter en beter wordt !
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment

            Working...
            X