Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

24-70L problemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 24-70L problemen

    Naar het schijnt zou de "Quality control" over deze lenzen zo goed als onbestaande zijn, getuige de berichten van mensen die pas na de 3de lenswissel uiteindelijk een goede hebben...
    Dit kan niet voor die prijs vind ik. (ook niet voor minder dure lenzen vind ik)
    Zijn er nog mensen die dit hier hebben meegemaakt?

    Leesvoer:



    Mvg
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

  • #2
    Re: 24-70L problemen

    Doe hier eens een search, er is iemand van de members die 3 24-70's gehad heeft en de 3de uiteindelijk laten calibreren...

    Deze lens is een topper!! Jammergenoeg lijkt ze soms kuren te vertonen op een aantal bodies... Ik weet eerlijk gezegd niet of het aan de lens ligt, dan wel aan de body...
    Ik heb 2 kopieën van de lens op hetzelfde moment kunnen testen, van 2 forummembers en beide lenzen presteerden bij mij goed tot uitstekend. Op de andere 2 bodies (ook 10D) deed de ene het schitterend op een body, op de andere afgrijselijk. De 2de lens deed het op de beide andere bodies slecht tot zeer slecht... Het is dus meer dan de lens alleen als je het mij vraagt...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: 24-70L problemen

      Ik denk ; L-lenzen maw. hoge kwaliteitslenzen horen misschien thuis op een hoge kwaliteitsbody 1D(s)(MKII) . En daardoor geven deze misschien soms wat problemen met andere body's ? I think.....
      http://www.dullaert.net

      Comment


      • #4
        Re: 24-70L problemen

        Zeg mannekes,ge moet me gene schrik aanjagen hé.
        Want straks komt Corné met zo'n lenske.
        mvg FrançoisVM
        Canon 7D

        Comment


        • #5
          Re: 24-70L problemen

          Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
          Ik denk ; L-lenzen maw. hoge kwaliteitslenzen horen misschien thuis op een hoge kwaliteitsbody 1D(s)(MKII) . En daardoor geven deze misschien soms wat problemen met andere body's ? I think.....
          Dat zou het niet mogen zijn. De 70-200/4.0 lijkt ook af toe een probleemgeval te zijn, net als de IS-lenzen (en dat ook op de pro-bodies)... Het blijft electronica natuurlijk...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Re: 24-70L problemen

            Oorspronkelijk geplaatst door Cois
            Zeg mannekes,ge moet me gene schrik aanjagen hé.
            Want straks komt Corné met zo'n lenske.
            Dan zul je hem de komende tijd nog wel een paar keer zien om te ruilen
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Re: 24-70L problemen

              Oorspronkelijk geplaatst door Cois
              Zeg mannekes,ge moet me gene schrik aanjagen hé.
              Want straks komt Corné met zo'n lenske.
              Bij mij ook, deze middag zegt hij

              Comment


              • #8
                Re: 24-70L problemen

                Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                Bij mij ook, deze middag zegt hij
                Niet te lang babbelen hé............want anders duurt het te lang voor dat hij hier is.
                mvg FrançoisVM
                Canon 7D

                Comment


                • #9
                  Re: 24-70L problemen

                  De combinatie 10D + 24-70L is niet ideaal.
                  De combinatie 20D + 24-70L werkt perfect.

                  Ik was overtuigd dat de onscherpe fotos met de 24-70L tussen f2,8 en f4 veroorzaakt werden door de minder nauwkeurige autofocus van de 10D.

                  Pas recent ben ik tot de vaststelling gekomen dat ik met andere lenzen op de 10D nooit onscherpe fotos heb gehad.

                  Jan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 24-70L problemen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                    Niet te lang babbelen hé............want anders duurt het te lang voor dat hij hier is.
                    Cois & anderen, het gaat laat worden want we hebben een gezellige babbel gehad.

                    (ernstig)Hij zit wel wat achter op zijn schema en laat me vandaag met rust want st. Niklaas is langsgeweest en nu ga ik spelen...

                    Comment


                    • #11
                      Re: 24-70L problemen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                      Niet te lang babbelen hé............want anders duurt het te lang voor dat hij hier is.
                      't is precies vandaag Sinterklaas. Corné is hier net vertrokken met mijn centjes. In de plaats heb ik een dozeke met op de zijkant EF 135mm F/2 L USM gekregen.

                      On topic : Ik heb tot nu to nog geen enkel probleem met de 24-70 gehad. Is wel op een MkII. Indien Canon ze zonder problemen ruilt dan is er denk ik geen reden tot ongerustheid. Het zou erger zijn mochten ze de klant wandelen sturen.
                      DigiCam

                      Comment


                      • #12
                        Re: 24-70L problemen

                        Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
                        't is precies vandaag Sinterklaas. Corné is hier net vertrokken met mijn centjes. In de plaats heb ik een dozeke met op de zijkant EF 135mm F/2 L USM gekregen.

                        On topic : Ik heb tot nu to nog geen enkel probleem met de 24-70 gehad. Is wel op een MkII. Indien Canon ze zonder problemen ruilt dan is er denk ik geen reden tot ongerustheid. Het zou erger zijn mochten ze de klant wandelen sturen.
                        Corné is net weg. Problemen zijn er vooral met de 10D/20D/300D maar veel minder op 1D's. Trouwens, hij test ze eerst zelf.

                        Al snel eens een aantal testfoto's gedaan op f/2.8 en 't ziet er toch wel prima uit

                        Comment


                        • #13
                          Re: 24-70L problemen

                          Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
                          Cois & anderen, het gaat laat worden want we hebben een gezellige babbel gehad.

                          (ernstig)Hij zit wel wat achter op zijn schema en laat me vandaag met rust want st. Niklaas is langsgeweest en nu ga ik spelen...
                          Ik zal maar wachten op de paasklokken zeker,'k ben weer de laatste en dan waarschijnlijk nog een slechte lens.
                          mvg FrançoisVM
                          Canon 7D

                          Comment


                          • #14
                            Re: 24-70L problemen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                            Ik zal maar wachten op de paasklokken zeker,'k ben weer de laatste en dan waarschijnlijk nog een slechte lens.
                            L O L Cois, och arme, jij krijgt dan de overschot maar...



                            Ik wist dat ie nog naar Antwerpen, Brussel, Brugge, Kortrijk, Aarlen, Luik en Mechelen moest, ik zou reeds al mijn nagels opgegeten hebben hoor!

                            Comment


                            • #15
                              Re: 24-70L problemen

                              Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
                              L O L Cois, och arme, jij krijgt dan de overschot maar...



                              Ik wist dat ie nog naar Antwerpen, Brussel, Brugge, Kortrijk, Aarlen, Luik en Mechelen moest, ik zou reeds al mijn nagels opgegeten hebben hoor!
                              Hij is juist 15 minuutjes weg se,naar Antwerpen en Limburg komt op het laatste.
                              Op het eerste zicht valt het front focus probleem mee bij de 20D,allé afwachten hé.
                              mvg FrançoisVM
                              Canon 7D

                              Comment

                              Working...
                              X