Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie kan me helpen met deze opdracht?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie kan me helpen met deze opdracht?

    Hallo iedereen, wist niet goed in welke categorie onder te brengen dus vandaar hier maar ...

    Voor mijn opleiding fotografie heb ik nog een kleine maar niet zo eenvoudige opdracht te doen nl. het doel is foto's te zoeken van fotografen van vroeger (beginjaren) vervolgens de stijl te herkennen en dan enkele foto's te maken in die stijl.

    De foto's van fotografe Julia Margaret Cameron (1815 - 1879) vind ik persoonlijk wel iets hebben. Het dromerige van de meisjes die ze fotografeert, het mystieke, ... meisjes met lange haren.

    Is zoiets te realiseren nu? Wie heeft wat ideeen?


    Greetz, Ronny

  • #2
    Re: Wie kan me helpen met deze opdracht?

    is het de bedoeling de fotos 'na te maken'?

    anders zoek je je gewoon een dromerig model
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #3
      Re: Wie kan me helpen met deze opdracht?

      De stijl moet herkenbaar zijn. Blossfeldt bijvoorbeeld fotografeerde altijd verdroogde distels en plantjes en typisch de krulletjes erbij ... Dus die stijl is zo herkenbaar. Of Edward Weston fotografeerde paprika's, pepers en artisjollen zodanig dat ze iets voorstelde op artistieke wijze.


      Het dromerige is nu herkenbaar bij Julia Margaret Cameron. Maar nu nog een model met die oude klederdracht en lang haar
      Namaken .... de stijl dus en de foto kan gelijkaardig zijn.


      Greetz, Ronny

      Comment


      • #4
        Re: Wie kan me helpen met deze opdracht?

        Waar volg jij fotografie?

        Comment


        • #5
          Re: Wie kan me helpen met deze opdracht?

          Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
          De stijl moet herkenbaar zijn. Blossfeldt bijvoorbeeld fotografeerde altijd verdroogde distels en plantjes en typisch de krulletjes erbij ... Dus die stijl is zo herkenbaar.

          Greetz, Ronny
          daar vind ik mij helemaal in terug
          foto als spiegel of als venster?

          Comment


          • #6
            Re: Wie kan me helpen met deze opdracht?

            @ Wouter ... in Hasselt @ Syntra Waarom de vraag?


            Greetz, Ronny

            Comment


            • #7
              Re: Wie kan me helpen met deze opdracht?

              Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
              @ Wouter ... in Hasselt @ Syntra Waarom de vraag?


              Greetz, Ronny
              Gewoon uit interesse, en omdat ik ook een cursus fotografie volg, en mss zijn we bekenden van elkaar. Maar helaas, ik volg fotografie in Brussel.

              Comment


              • #8
                Re: Wie kan me helpen met deze opdracht?

                Eerlijk gezegd ben ik niet zo bekend met fotogeschiedenis dus ik ben effe gaan googelen (dat zal je zelf ook wel gedaan hebben denk ik.)
                'k heb veel fotos gezien en als je deze ontleed dan kom je al snel tot (zoals reeds door u aangehaald) dromerige vrouwen met lang krullend haar.
                De belichting is meestal zijdelings strijklicht. (kan geen probleem zijn voor een raam.) De achtergrond is egaal en onopvallend.
                De meisjes kijken niet naar de lens. Het zijn vaak nogal wat taaiere types en de haren zitten vrij warrig.

                Awel ik denk dat ge zo iets zult moeten proberen te maken hé

                Veel geluk en laat maar eens zien wat het geworden is.

                Groeten, Benny
                Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

                Comment

                Working...
                X