Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Begrafenis, wie wil?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Begrafenis, wie wil?

    Moderator....als het hier niet op zijn plaats staat verzet je het maar. Wist niet precies waar ik dit moest plaatsen..............................
    Fotograaf gezocht voor de toekomstige begrafenis te trekken van mijn schoonvader.
    Mijn schoonvader heeft een hersentumor en is terminaal. Een paar maanden tot maximum 1,5 jaar te leven. (alles hangt af hoe hij reageert op de bestraling). Normaal gezien trek ik zelf de begrafenis. Heb dit bij mijn (schoon) grootouders ook gedaan. Maar nu zie ik dit echt niet zitten. Nu ben ik op zoek naar iemand die dit in mijn plaats zou willen doen.
    Uiteraard tegen een vergoeding (moet dit niet gratis doen) en hij of zij kan ook beschikken over mijn materiaal (kan soms handig zijn)
    Nikon D70 + Kitlens+ sigma 18-125 +
    Nikon AF 80-200 f/2.8 D + systeemflits SB 800
    En Minolta A1 + batterijpak+ flits 5600HSD
    Dus de precieze datum van overlijden is nog niet geweten maar ik vraag het liever op tijd. Want in zijn laatste levensmaanden zal ik zelf zeer weinig tijd hebben voor dit nog allemaal te regelen.
    Wie wil mij als het zo ver is uit de nood helpen.
    Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
    Hier op dit forum.

  • #2
    Re: Begrafenis wie?

    Zet dit toch ff in algemeen.

    Misschien toch handig om er bij te zetten waar(streek) ongeveer er moet gefotografeerd te worden.

    Comment


    • #3
      Re: Begrafenis, wie wil?

      ja, ik wil dit wel doen. hangt natuurlijk af van de plaats, waar dit plaats zal vinden. maar als je vergoeding geeft, kan ik altijd wel met de trein komen of zo...... (en je spreekt zelf al van een vergoeding)

      één voorwaarde: kom nadien niet zeggen dat de foto's misschien niet zijn zoals je ze zou willen. ik zal mijn best doen, dat zeker !!!!!!

      ik ben een Nikonian, en heb al enkele keren een D70 gebruikt. voor mij is dit dan ook een 'goede' gelegenheid om eens te zien of ik ook de overstap naar dslr zou wagen.

      nog even vermelden: dus plaats, en ook wat je zou willen getrokken zien. is het enkel begrafenis, of ook in de kerk, koffietafel, ... genant zal dit wel een beetje zijn he.... een wildvreemde, die foto's staat te trekken van een begrafenis

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #4
        Re: Begrafenis, wie wil?

        Vergeten... mijn schoon ouders zijn van Mechelen en aleen de begrafenis en voor af thuis. Liefst iemand die al eens een begrafenis getrokken heeft. Maar ik heb hier natuurlijk altijd voorbeelden staan op mijne PC van hoe het ongeveer zou moeten. Kan je altijd eens bekijken als voorbeeld.
        Last edited by jan van ginkel; 12 februari 2005, 17:32.
        Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
        Hier op dit forum.

        Comment


        • #5
          Re: Begrafenis, wie wil?

          mechelen is niet echt een probleem voor mij (antwerpenaar). ik heb nog geen begrafenis getrokken (nog maar 1 meegemaakt), maar je mag mij zeker al opschrijven, en dan weet je het maar te zeggen.

          mocht ik het worden, zal ik wel eens voorbeelden bekijken. maar het blijft het oog dat het doet, geen enkele situatie is dezelfde

          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


          Comment


          • #6
            Re: Begrafenis, wie wil?

            Hallo,

            Misschien een stomme vraag: maar wil je dat we van die persoon een aantal mooie foto's trekken nu hij nog leeft of echt van de begrafenis zelf.

            Vind het nogal een raar zicht dat er op zo'n droevige dag een fotograaf rondloopt.

            mvg Sven

            Comment


            • #7
              Re: Begrafenis, wie wil?

              spijtig ....maar nu kunnen er geen foto's niet meer getrokken worden. De tumor heeft al voor zo veel druk in de hersenen gezorgd dat hij niet meer op de oude (jan) gelijkt. En ik zelf en de familie vinden het nu ongepast anders had ik het zelf wel gedaan.
              Nog eens een verduidelijking. Het is alleen foto's nemen. Het bewerken zou ik wel voor mij nemen. want daar kruipt ook wat tijd in.
              Ik weet het zelf ook niet hoe ik dit best aan pak. Want voor de details( de begrafenis zelf) daar moeten we het later over hebben als de begrafenis voor de deur komt te staan.
              Vroeger stond ik er ook een beetje bedachtzaam tegen over. Maar als je later alles toch nog terug kan zien is het wel beter voor het verwerkings proces.
              Want achter af kan je geen foto's meer nemen.
              Last edited by jan van ginkel; 12 februari 2005, 18:27.
              Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
              Hier op dit forum.

              Comment


              • #8
                Re: Begrafenis, wie wil?

                Deze topic sluit bij dit onderwerp aan.
                En hier kan je een voorbeeld bekijken van een fotografische impressie van een begrafenisplechtigheid (meerbepaald van wijlen jacques, bekend van het forum).

                Sereniteit, respect, werken vanop afstand, weinig flitsen en goede afspraken lijken mij heel belangrijk om de ingetogen sfeer niet te verstoren.
                Mijn fotowebsite : www.filover.be

                Comment


                • #9
                  Re: Begrafenis, wie wil?

                  Ook al hangt het in een droevige sfeer, (mijn medeleven trouwens), toch is het zeer fijn voor mensen achteraf om toch eens te zien wat en hoe alles verlopen is.
                  Ik heb onlangs ook nog tijdens een begrafenis van een veel te jonge nicht (40) een paar discrete snaps gemaakt.
                  Op vraag van de ouders, zeer diskreet. Wat me opviel was de enorm positieve benadering van de aanwezigen. Bij het fotograferen van de bloemstukken en dergelijke was er zelfs hulp van de talrijke aanwezigen.
                  De fotos zijn in een envelopje gegaan, en pas na vraag afgeleverd, als de naasten er klaar voor waren.
                  Eerlijkheid gebied met te zeggen, dat het in Maastricht gebeurde, en ik heb het idee dat de Nederlanders toch wel wat ruimdenkerder zijn met dit soort gebeurtenissen.
                  Moest ik het overdoen, alles, of zoveel mogelijk op hoge iso zonder flitser.
                  Zoals altijd is het ook belangrijk om de aanwezigen te fotograferen (want de familieleden hebben achteraf weinig notie van de wie er was), bloemstukken, en een paar sfeerbeelden.
                  Greetttzzz
                  Rudy

                  Comment


                  • #10
                    Re: Begrafenis, wie wil?

                    Jan, allereerst sterkte gewenst van deze kant. Slechts drie weken geleden heb ik de begrafenis van de vrouw van een goede vriend gefotografeerd. Zij is ook overleden aan een hersentumor. Ruim tweehonderd aanwezigen, een indrukwekkende plechtigheid met, heel bijzonder, een kist die zij zelf nog beschilderd heeft (kunstenares...).

                    Aan de potentiele fotograaf: dit soort opdrachten zijn zeer, zeer moeilijk, maar achteraf wel de moeite waard. Beschouw het als een bruiloft, maar dan eentje vol met emotie. Dat betekent: no second chances, een goede voorbereiding en absolute kennis van de gebruikte apparatuur is een eerste vereiste. Backup apparatuur is aan te raden. Enne... vergeet vooral je analoge body niet met een mooie zwart/wit film te laden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Begrafenis, wie wil?

                      Jan,

                      Dat is geen fijn nieuws. Veel sterkte in de komende dagen...maanden man.
                      (Bij aangetrouwde familie was er een beroepsfotografe ingehuurd omdat sommige familieden aan de andere kant van de wereld wonen. Dit is geen gemakkelijke klus. Een lichtscherpe lens is nodig en het flitsen is te vermijden.)

                      Sterkte.
                      Patrick
                      Last edited by patrickL; 12 februari 2005, 20:00.
                      [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Begrafenis, wie wil?

                        Oorspronkelijk geplaatst door filipo
                        Deze topic sluit bij dit onderwerp aan.
                        En hier kan je een voorbeeld bekijken van een fotografische impressie van een begrafenisplechtigheid (meerbepaald van wijlen jacques, bekend van het forum).

                        Sereniteit, respect, werken vanop afstand, weinig flitsen en goede afspraken lijken mij heel belangrijk om de ingetogen sfeer niet te verstoren.
                        De fotoreeks die Dirk Vermeirre maakte is inderdaad zeer mooi, ze is intimistisch zonder voyeurisme. Je kan zeer goed zien dat vele foto's "vanop de buik" zijn gemaakt. Dat geeft niet alleen een bijzonder standpunt (alsof het door de ogen van een kind is), maar het kan ook minder opvallend gebeuren.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Begrafenis, wie wil?

                          Ik heb zelf de laatste maanden van mijn mama's leven getrokken
                          de begrafenis was daar niet bij omdat ik het niet over mijn hart lreeg
                          hoe dan ook: ik vind het wel een mooi initiatief
                          laat u niet doen door mensen die alles "ongepast" vinden
                          en veel sterkte
                          en als je nog iemand zoekt: ik wil dat ook wel graag doen
                          al veronderstel ik dat het te laat is

                          Comment


                          • #14
                            Re: Begrafenis, wie wil?

                            Oorspronkelijk geplaatst door @nneke
                            Ik heb zelf de laatste maanden van mijn mama's leven getrokken
                            de begrafenis was daar niet bij omdat ik het niet over mijn hart lreeg
                            hoe dan ook: ik vind het wel een mooi initiatief
                            laat u niet doen door mensen die alles "ongepast" vinden
                            en veel sterkte
                            en als je nog iemand zoekt: ik wil dat ook wel graag doen
                            al veronderstel ik dat het te laat is
                            Ik herinner me dat de fotoreportage waar @nneke hier naar verwijst, echt een beklijvende serie was, waarnaar ik dikwijls terug gaan kijken ben. Wellicht nog steeds te zien via de homepage van @nneke.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Begrafenis, wie wil?

                              Ik heb het al een paar maal gedaan.
                              Je mag me gerust op de lijst zetten bij de andere kandidaten.
                              Ik woon op een 20-tal km van Mechelen. Alles is natuurlijk afhankelijk van de datum.
                              Als er dan toch geen genezing mogelijk is, dan hoop ik van harte dat de man vredig en vooral pijnloos mag heengaan.

                              Jo(han)
                              Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                              Comment

                              Working...
                              X