Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

combinatie 70-200 VR + TC-17E II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • combinatie 70-200 VR + TC-17E II

    Wie heeft ervaring met de combinatie van een nikon 70-200 VR + teleconverter TC-17E II ?
    Alle reacties zijn welkom (ook over combi 70-200 VR met andere TC's).
    zwart & wit & kleur

    flickr

  • #2
    Re: combinatie 70-200 VR + TC-17E II

    Ik ben in het bezit van de combinatie 70-200 VR + TC14E en daar bijzonder tevreden over. Lens blijft super scherp en VR functie blijft ook prima werken.

    Toen ik m'n TC14E kocht was er nog geen 17E op de markt en ik heb toendertijd gekozen voor de 14E in plaats van de 20E op aanraden van Corné van Iperen. Daar nooit spijt van gehad. De TC gebruik ik ook in combinatie met de 300 F4.
    Ben,
    Nikon D2X, D100, D70
    Lenzen: Nikon 10.5 fisheye, 50 1.4D, 70-200 VR, 300 F4
    Tamron 17-35, 28-75, 90
    Sigma 170-500,
    Nikon SB 800

    Comment


    • #3
      Re: combinatie 70-200 VR + TC-17E II

      Ik gebruik de 70-200 VR in combinatie met de Kelko pro 1.4
      Volgens Corné is die praktisch evengoed als de Nikonconverter en goedkoper.
      Alle functies van de 70-200 blijven behouden, en ik ben er best tevreden over.

      Comment


      • #4
        Re: combinatie 70-200 VR + TC-17E II

        Hallo Marcus
        Ik gebruik de TC 1.4II van Nikon en ben daar tevrdeden over ,maar ik heb ook de TC 2.0II en ben daar niet zo tevreden over foto,s zijn dan zeer soft (oke! is wel weer in PS weer goed te krijgen) dus ik gebruik hem wel maar pas als ik niet meer toekom met de TC 1,4II

        Groetjes NoName
        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
        www.langenacker.nl

        Comment


        • #5
          Re: combinatie 70-200 VR + TC-17E II

          Hoi Marco,

          Ik heb de 70-200 f2.8, met de TC 2.0 II converter van nikon, en ben daar wel zeer tevreden over. Die soft is me nog niet opgevallen, het enige nadeel is dat je diagframa naar 5.6 gaat, maar dat is altijd zo met een converter.
          Heb het trouwens bij Corné aangekocht.

          Nick.

          Comment


          • #6
            Re: combinatie 70-200 VR + TC-17E II

            Oorspronkelijk geplaatst door nick71
            Hoi Marco,

            Ik heb de 70-200 f2.8, met de TC 2.0 II converter van nikon, en ben daar wel zeer tevreden over. Die soft is me nog niet opgevallen, het enige nadeel is dat je diagframa naar 5.6 gaat, maar dat is altijd zo met een converter.
            Heb het trouwens bij Corné aangekocht.

            Nick.

            Ik hou van objectieve informatie en "IK ben ben daar zeer tevreden over" zoals je zegt, dan zeg ik je : "je bent heel erg snel tevreden dan".
            Want dat resultaat daarvan is zo soft als het maar kan zijn ! Als je dat niet ziet moet je stekeblind zijn.

            Zelfs met de combinatie 70-200 VR 2.8 + de Nikon 1,4 een prima combinatie die ik ook gebruik, waarbij je geen kwaliteitsverlies ziet, moet je opletten dat je niet onder de f8 gaat want dan zelfs begin je scherpte te verliezen. En die lens is dus zonder converter ook op 2.8 héél scherp, één van de beste zoomlenzen die ooit gemaakt geweest zijn.

            Bij gebruik van een converter moet je wel uitstekende scherpe en lichtsterke objectieven gebruiken, primes bijna of inderdaad zoals de 70-200 VR om kwaliteit te behouden. En dat lukt dus nog net met x1.4, zeker niet met x2.0. En het resultaat van de x1.7 laat ook veel te wensen over, wat in de praktijk betekent dat je hem niet gebruikt.
            Last edited by Potske; 11 februari 2005, 13:13.

            Comment


            • #7
              Re: combinatie 70-200 VR + TC-17E II

              Ik heb die combinatie, en er wel wat voorbeelden van, maar die heb ik al vaker gepost...

              Comment


              • #8
                Re: combinatie 70-200 VR + TC-17E II

                Oorspronkelijk geplaatst door Potske
                Ik hou van objectieve informatie en "IK ben ben daar zeer tevreden over" zoals je zegt, dan zeg ik je : "je bent heel erg snel tevreden dan".
                Want dat resultaat daarvan is zo soft als het maar kan zijn ! Als je dat niet ziet moet je stekeblind zijn.
                [mod on] Wel beleefd blijven hé !!!

                [mod off ] als gewoon member kan ik U zeggen dat dit dan waarschijnlijk aan uzelf ligt. Ik heb eenmaal een TC2.0 kunnen uitproberen in de Beekse Bergen en de foto's zijn schitterend

                mvg Sven

                Comment


                • #9
                  Re: combinatie 70-200 VR + TC-17E II

                  Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                  [mod on] Wel beleefd blijven hé !!!

                  [mod off ] als gewoon member kan ik U zeggen dat dit dan waarschijnlijk aan uzelf ligt. Ik heb eenmaal een TC2.0 kunnen uitproberen in de Beekse Bergen en de foto's zijn schitterend

                  mvg Sven
                  Is er iets onbeleefd aan ? Is de uitdrukking "dan moet je stekeblind zijn" onbeleefd ? Of is het onbeleefd je mening te zeggen ? Dit duidelijk te zeggen ? Of is het onbeleefd omdat de mod er niet mee akkoord gaat ?

                  Awel dikke proficiat dan als uw foto's met een TC 2.0 schitterend zijn ! Zo veel te beter voor u ! (maar het wordt wel door mij en vele mensen die deze al langer gebruiken tegen gesproken) en zelf kom je er waarschijnlijk ooit ook wel achter.
                  Maar goed, geen probleem, Ik heb me vergist dit is een forum van whaw en whow's en "ik ben er uiterst tevreden over" waarschijnlijk omdat ze nooit iets anders zagen.
                  Als ik nog eens ooit de goesting moest hebben om op een dergelijke vraag een eerlijk antwoord te geven dan zal dit iets zijn van "ze worden verkocht en gekocht dus zal het wel goed zijn"; niets zeggends dus.
                  Maar bij nader inzien zal ik in de toekomst best zwijgen
                  Last edited by Potske; 11 februari 2005, 19:34.

                  Comment


                  • #10
                    Re: combinatie 70-200 VR + TC-17E II

                    Oorspronkelijk geplaatst door Potske
                    Is er iets onbeleefd aan ? Is de uitdrukking "dan moet je stekeblind zijn" onbeleefd ? Of is het onbeleefd je mening te zeggen ? Dit duidelijk te zeggen ? Of is het onbeleefd omdat de mod er niet mee akkoord gaat ?

                    Awel dikke proficiat dan als uw foto's met een TC 2.0 schitterend zijn ! Zo veel te beter voor u ! (maar het wordt wel door mij en vele mensen die deze al langer gebruiken tegen gesproken) en zelf kom je er waarschijnlijk ooit ook wel achter.
                    Maar goed, geen probleem, Ik heb me vergist dit is een forum van whaw en whow's en "ik ben er uiterst tevreden over" waarschijnlijk omdat ze nooit iets anders zagen.
                    Als ik nog eens ooit de goesting moest hebben om op een dergelijke vraag een eerlijk antwoord te geven dan zal dit iets zijn van "ze worden verkocht en gekocht dus zal het wel goed zijn"; niets zeggends dus.
                    Maar bij nader inzien zal ik in de toekomst best zwijgen
                    Amaai iedereen is tegenwoordig zo geprikkeld? Ligt dat aan het weer?

                    Comment


                    • #11
                      Re: combinatie 70-200 VR + TC-17E II

                      Dat een fotograaf 'scherp staat' is eerder een compliment dan een probleem
                      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                      Comment


                      • #12
                        Re: combinatie 70-200 VR + TC-17E II

                        Ben ook in het bezit van de combo 14eii en de 20eii. Verschil tussen deze 2 converters is duidelijk zichtbaar Zie reactie van Noname . Vriend van me Meserage heeft de 17eii, en is daar behoorlijk tevreden over, ik dacht dat Natalia er ook tevreden over was.

                        Ik denk gewoon, dat de manier voor je is, om eens een paar van deze converters te proberen. Ga eens een keer mee op een shootingday ofzo, en ik weet zeker dat je deze converters daar kunt testen. Dan kun je thuis op je gemak bekijken welke het beste past bij wensen. Misschien vind jij net als Sven de kwaliteit van de 2x tc goed genoeg. Dan heb je helemaal een mooie combo.
                        Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: combinatie 70-200 VR + TC-17E II

                          Hallo Marcus

                          Het idee van Monsi is zo gek nog niet, wij (NoName & Coby) gaan mee met de SD,S die al geplant staan ik weet niet of jij daar ook interesse voor hebt maar als je toch op
                          een SD dag komt dan mag je de beide TC uitproberen,ik weet niet of je ook de 70-200VR hebt,zo niet dan kan je die ook uitproberen met deze combinatie,en dan kan je thuis rustig de verschillen zien

                          Groetjes NoName
                          D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                          www.langenacker.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: combinatie 70-200 VR + TC-17E II

                            Ik ben zo gek nog niet
                            Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: combinatie 70-200 VR + TC-17E II

                              Je kan natuurlijk ook een "Canon/Nikon Extender Sd organiseren", succes verzekerd!

                              Comment

                              Working...
                              X