Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afdrukkwaliteit A4 formaat (20x27)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afdrukkwaliteit A4 formaat (20x27)

    Ik heb een aantal digitale foto's die ik wil laten afdrukken op A4 formaat (20x27). Uit mijn vorige ervaringen heb ik gemerkt dat heel weinig van de A4 formaten een juiste kleurbalans en belichting hadden. Ik heb dezelfde afdrukken in formaat 10x14 en die zijn totaal anders belicht en in de kleurverzadiging is ook een heel duidelijk verschil op te merken. Heeft iemand betere ervaringen met afdrukken op grote formaten, laat me iets weten. Ik kan natuurlijk ook met mijn foto's naar een echte fotograaf gaan, maar dat gaat mij waarschijnlijk wel een hoop geld kosten.

    Greets,
    Tim

  • #2
    Re: Afdrukkwaliteit A4 formaat (20x27)

    Hoe bedoel je dat precies?
    Bedoel je dat een 10x15 er anders uitziet dan een 20x30 met hetzelfde plaatje?

    Waar breng je je foto's naartoe? Welk papier gebruiken ze? Wat voor machine gebruiken ze? Het kan goed zijn dat ze voor 10x15 andere papiersoorten gebruiken dan voor vergrotingen!

    Met hoeveel MP zijn die foto's gemaakt? Post anders eens een origineel hier, dan stuur ik hem voor je door op een perfect afgestelde Fuji Frontier dan kun je zien hoe het eruit zou moeten zien op 10x15 en op 20x30. (eventueel met correctie en zonder correctie) Je zult zien dat ze absoluut identiek zijn mits je resolutie wel hoog genoeg is uiteraard. Voor 20x30 zou je toch wel een plaat moeten hebben van 2434x2638 pixels.
    Last edited by Richardc; 10 februari 2005, 10:14. Reden: Verschil tussen 10x15 en 20x30?!?!

    Comment


    • #3
      Re: Afdrukkwaliteit A4 formaat (20x27)

      ik denk dat veel afhangt van de afdrukcentrale
      vaak hebben ze gewoon meer ervaring
      meer werk lees beter materiaal
      waardoor 10/15 prints soms beter zijn dan grotere
      waar liet je ze doen?

      Comment


      • #4
        Re: Afdrukkwaliteit A4 formaat (20x27)

        Ik heb nog gewerkt in een digitaal foto-labo die een Fuji Frontier hadden staan en ik weet dat die van 9x13 tot 25x38 formaat afdrukken, het zou mij dus ten zeerste verbazen als je verschil in kleur en belichting zou opmerken tussen een 10x15 en een A4. Een mogelijke reden hiervoor zou wel kunnen zijn dat elke foto iets gecorrigeerd wordt om een zo 'aangenaam/natuurgetrouw' mogelijke afdruk te krijgen en daarom zou ik je aanraden je foto in TIF op het gewenste formaat door te sturen in sRGB en er uitdrukkelijk bij te vermelden dat je wenst dat er geen correcties worden verricht.
        == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

        Comment


        • #5
          Re: Afdrukkwaliteit A4 formaat (20x27)

          Ik heb 2 afdrukken laten maken bij www.extrafilm.be.
          Een in formaat 10x15 en éen in formaat 20x30. De kleur, helderheid en contrast in formaat 10x15 waren echt heel goed. In formaat 20x30 was de foto veel donkerder en de kleuren waren flets. Ik heb ooit eens foto's bij het Kruidvat laten ontwikkelen en daar waren mijn vergrotingen (20x30) beter dan het formaat 10x15. Ik weet niet juist op welke machine de foto's bij extrafilm worden afgedrukt, kon ik niet direct vinden op de site. Ik stuur de foto wel door.

          Comment


          • #6
            Re: Afdrukkwaliteit A4 formaat (20x27)

            Extrafilm is van de Spector group. Hun analoge ontwikkelingen waren indertijd (ik spreek van 2 jaar terug) op Fujifilm papier. Op hun digitale prints staat geen merk...

            Comment

            Working...
            X