Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 24-70 of 20-40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma 24-70 of 20-40

    Ik ben op zoek naar een vervanger voor de kitlens op mijn 20d. Momenteel twijfel ik tussen deze twee Sigma's : de 24-70 mm f2.8 en de 20-40 mm f2.8. Heeft iemand ervaring met deze lenzen, vooral de snelheid van de autofocus in voor mij van belang.

    Met dank.

  • #2
    Re: sigma 24-70 of 20-40

    Ik heb zelf de Sigma 18-50 f2,8 EX DC , en die is zeker niet traag.
    Als het echt op snelheid aankomt, dan zal je in dat bereik toch naar een Canon "L" moeten uitkijken.

    Maar ik heb zelf nog nooit een probleem gehad met de snelheid van die 18-50, en het is echt een heel scherpe lens .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: sigma 24-70 of 20-40

      Ik heb de 24-70 gehad.
      De lens was niet echt traag, maar wel luidruchtiger en toch wel een stukje trager dan mijn 70-200 f2.8 welke over HSM beschikt.
      Wel gaf de 24-70 problemen om mij 20D met het scherpstellen. Voorheen had ik een 300D en daarop heeft de lens altijd prefect gewerkt en was ik er dan ook zeer tevreden over. Bij de 20D werd er scherp gesteld , maar vervolgens draaide de AF iets terug zodat ongeveer 70% van de foto's niet scherp waren. Na wat zoekwerk bleken er meerdere te zijn die problemen ondervonden met de Sigma 24-70/20D/550 EX combinatie.
      Ondertussen heb ik ze verkocht aan iemand met een 300D en ook hij is er uitermate tevreden over.
      Er is nu wel een 28-135 IS Canon bijgekomen als allround lens, maar ik ga toch eens uitzien maar een Tamron 28-75 f2.8 voor de mindere lichtomstandigheden. Deze krijgt overal betere punten als de Sigma en is bovendien ook nog eens goedkoper.

      Groeten Geert
      BD0316BE
      Canon

      Comment

      Working...
      X