Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laaiend enthousiast...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laaiend enthousiast...

    <font face='Comic Sans MS'>... was ik vandaag toen ik mijn eerste digitale prints bekeek (bij Spector). Knappe foto's, scherpe details, heldere kleuren. Je ziet het verschil zo tussen digitale en analoge foto's : de digitale zijn beduidend beter. Ik had ook een vergroting (20x30) besteld om de details te kunnen bestuderen, en ook hier : superieure beeldkwaliteit. Kortom, al mijn twijfels over de beeldkwaliteit van digitale fotografie (voor zover ik die nog had) zijn weggenomen. </font id='Comic Sans MS'>

    Joe
    Nikon Coolpix 5700
    http://www.pbase.com/dobbel_palm
    Joe
    Nikon D90

  • #2
    Dat vond ik ook toen ik voor de eerste keer foto's liet afdrukken.Nochtans heb ik maar een 2 Mp toestelleke.Misschien ligt het aan het feit dat we alleen de best gelukte foto's laten afdrukken ? In ieder geval, als je de foto's met een vergrootglas bekijkt zie je zelfs geen pixels! Ben ook een zeer tevreden klant van Spector, hopelijk beginnen ze gauw met afdrukken in 4/3 formaat.
    Groeten, Bingel

    Fuji Finepix 2600Z
    Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

    Comment


    • #3
      Bedenk wel dat een digitaal toestel stukken duurder is dan een analoog toestel en je er maw de prijs voor betaald....

      Niet dat ik jullie enthousiasme wil temperen of jullie tevredenheid wil temperen maar hebben jullie al eens deftige analoge foto's gezien??? Ik bedoel daarmee foto's van een analoog toestel van dezelfde prijsklasse en afgedrukt door iemand die er iets van kent (geen machine dus)....Oorspronkelijk dacht ik ook wel "dit is het summum" maar na een paar tentoostellingen bezocht te hebben weet ik wel beter !

      Stef

      Ciao, baaikes, CU in the galaxy
      http://users.pandora.be/stef-vds NIEUW : Kyra !!

      Comment


      • #4
        Heb onlangs een A4-print gemaakt van mijn zonsopgang (hier in Gent) met de HP970Cxi en ik ben ook verbaasd over de kwaliteit...

        Als ik hem vergelijk met A4-vergrotingen die ik liggen heb van mijn hond en een zicht in Gent, getrokken met een Canon Eos 50 E met een 28-105mm USM lens op een 100ASA Kodakfilm, dan weet ik ook welke te kiezen (qua korrel/pixel dan...)

        Trouwens de vergroting van mijn hond heb ik 5x (vijf maal !) terug laten sturen om opnieuw af te laten drukken: steeds véél te licht afgedrukt (was nochtans bij Kodak). Mijn zwarte hond was grijs en het gras was precies 10x gewassen met Dash zonder kleurprotector...

        greetz,
        Canon EOS 5D mk III / EF 50 F1,4 / EF 24-105 F4 / EF 70-200 F2,8 / EF 100-400 F4,5-5,6 / Meike MK-5D3 / ​Ext EF 1.4x II

        Comment

        Working...
        X