Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 2X extender

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 2X extender

    Ik ben van plan een 2X extender te gaan kopen voor mijn Canon EF70-200mm F2.8L IS USM nu is mijn vraag doe ik er verstandig aan de originele van Canon te kopen of een Sigma of ander merk? en mocht ik voor de Canon extender gaan zit er veel verschil in de 1 en 2 type extender van Canon?
    Alvast bedankt voor de reacties.

    Johno
    Canon 20D EF 24-85/3.5-4.5 USM EF 70-200/2.8 L USM IS externe flitser Canon 380EX

  • #2
    Re: Canon 2X extender

    Zelf heb ik een 2x (4 elementen) Tamron op een Canon 70-200 f4 lens. Eerlijk gezegd heb ik het ding momenteel in een lade liggen en ik ben er niet zeker van dat hij er ooit weer uitkomt.

    De beeldkwaliteit holt achteruit met een 2x convertor. Mogelijk dat de Canon beter is, maar persoonlijk ga ik in de toekomst niet verder dan 1.4x en zelfs daar heb ik mijn bedenkingen over in combinatie met een zoom lens. Ik denk dat e.e.a. met een prime redelijke resultaten oplevert. Met een zoom ben ik daar niet (meer) van overtuigd.

    Kortom, de Tamron beveel ik je, op basis van mijn persoonlijke ervaringen, niet aan.
    Groeten,

    Albert Jan

    Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

    Comment


    • #3
      Re: Canon 2X extender

      Als je met zo een kwaliteits lens werkt doe je veel teniet met een 2x. zelfs die van Canon en dat is algemeen geweten en... uitgetest!

      Gebruik max. een 1.4, uw foto's zullen u dankbaar zijn...

      Je kan nu eenmaal niet straffeloos de grenzen overschrijden, alles heeft zijn prijs, letterlijk EN figuurlijk!!!
      Last edited by teddy-bear; 8 februari 2005, 11:19.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 2X extender

        Ik heb de Canon 2x II converter, ik zou die niet gebruiken op een zoom, zelfs niet op mijn 70-200 2.8L. De 1.4x is nog doenbaar maar is toch al redelijk soft.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 2X extender

          Ik kan er in komen dat je met een tamrom niets kan aanvangen: ik heb de mijne laten wegroesten in de kast.

          Van de canon 2X ben ik echter zeer tevreden. Ik gebruik deze vaak in combinatie met een 70-200 L 2.8 om o.a. foto's te maken van sportevenementen, fauna en flora, ... Zelfs de autofocus werkt, weliswaar enkel met het middelste scherpstelpunt.

          Dat het diafragma wijzigt, en dat er daardoor meer licht nodig is, spreekt voor zich. De extender blijft natuurlijk wel een pak goedkoper dan een 400mm L

          Mvg

          Remi P
          Nieuwe website

          Comment

          Working...
          X