Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over tweedehandsprijzen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje over tweedehandsprijzen.

    Bestaat er een algemene "niet geschreven" regel voor prijzen van tweedehandscamera's ?
    Hoeveel procent van de nieuwwaarde zou ik bv. mogen geven aan een camera van 1 jaar oud ? en een van twee jaar oud ? (drie jaar komt niet in aanmerking, want dat is stokoud )

  • #2
    Re: Vraagje over tweedehandsprijzen.

    "alles in prima staat"

    Een paar maanden, ongeveer 80-75% van de >>goedkoopste<< bestaande/gekende leverancier.

    1-2 jaar 50%

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje over tweedehandsprijzen.

      Bedankt, nu heb ik tenminste een idee.
      Sommige mensen geven helemaal geen richtprijs en dan is het moeilijk om er een prijs op te plakken.

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje over tweedehandsprijzen.

        Tinkerbel, wat ik gebruik om een idee van vraagprijzen te krijgen is http://www.fotoapparatuur.nl/

        Er worden veelal vraagprijzen genoemd, soms ook voorzien van foto van het gebodene. Je krijgt tenminste enig idee wat de waarde is.
        Groeten,

        Albert Jan

        Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje over tweedehandsprijzen.

          Dank je, ik zie er al een 300D voor 525 euro staan.

          Sinds 1998 de marktplaats voor aankoop en verkoop van tweedehands fotoapparatuur en toebehoren.

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje over tweedehandsprijzen.

            [Edit Mod PcWiet]: In de koopjeshoek kan je een zoekertje posten wanneer je op zoek bent naar een specifiek item. Indien je advies zoekt, hoort je topic in "Cam's en Acc" of "Algemeen" thuis. Daarom heb ik het even voor je verplaatst.

            Comment


            • #7
              Re: Vraagje over tweedehandsprijzen.

              Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
              "alles in prima staat"

              Een paar maanden, ongeveer 80-75% van de >>goedkoopste<< bestaande/gekende leverancier.

              1-2 jaar 50%
              hmmm, is er toevallig iemand die mij een Canon 70-200 f4 wil verkopen voor 350 EUR????
              ze mag gerust 2 jaar oud zijn.


              ik vind je schattingen ruim laag eigenlijk.
              www.vildaphoto.net

              Comment


              • #8
                Re: Vraagje over tweedehandsprijzen.

                De fotoboer bij mij achter de hoek heeft een boekje met richtprijzen voor tweedehands cams. Ik ben daar in de tijd eens gaan horen wat mijn Fuji S602Z van nog geen anderhalf jaar oud nog waard was. 200 à 300 euro volgens het boekje. Nog geen 40 % van de nieuwprijs dus. Wat hij wel zei, is dat ik er in de particuliere verkoop er waarschijnlijk nog een beetje meer voor kon krijgen.

                Dus zo echt laag geschat waren de ramingen van teddy eigenlijk nog niet...
                “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
                Scott Adams

                Comment


                • #9
                  Re: Vraagje over tweedehandsprijzen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door JeroenM
                  hmmm, is er toevallig iemand die mij een Canon 70-200 f4 wil verkopen voor 350 EUR????
                  ze mag gerust 2 jaar oud zijn.


                  ik vind je schattingen ruim laag eigenlijk.
                  Zijn schattingen zijn correct voor camera's omdat de technologie hier vrij snel gaat. Voor lenzen gaat dit echter niet op, tweedehandsprijzen liggen daarvan veel hoger dan 50% na een jaar.
                  Gallery: http://www.fotogallerij.be

                  Comment

                  Working...
                  X