Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gezocht: iemand met CCD reinigings spullen regio vilvoorde

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gezocht: iemand met CCD reinigings spullen regio vilvoorde

    yup, 'k heb het zitten: stof op de CCD.

    dacht: mss krijg'k het weg met een fijn penseeltje maar da heeft nie direct geholpen.

    zijn der nog huis tuin en kuiken dingskes om die stofkes weg te krijgen... of zo goed als weg dat em na de vakantie binnen kan.

    bleh just nu da'k een wek thuis ben
    foto als spiegel of als venster?

  • #2
    Re: gezocht: iemand met CCD reinigings spullen regio vilvoorde

    Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
    zijn der nog huis tuin en kuiken dingskes om die stofkes weg te krijgen... of zo goed als weg dat em na de vakantie binnen kan.
    Afwasmachiene al geprobeerd?

    Ach, iedere dslr bezitter hoort eigentlijk een setje van het begin bij te hebben, want eerder vroeg dan laat heb je idd. prijs, sterker nog "altijd prijs"...

    Comment


    • #3
      Re: gezocht: iemand met CCD reinigings spullen regio vilvoorde

      welja setje.

      heb een blaasbalgje gaan halen bij de plaatselijke action shop... de ccd is al schoner maar 't stof blijft langs de randjes zitten.

      zijn er prefereerbare cleaning sets?
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: gezocht: iemand met CCD reinigings spullen regio vilvoorde

        Parakiet, hierover is er in het verleden enorm véél over geschreven geweest + diverse oplossingen + hoe je het juist moet doen en hoe je het zeker NIET moet doen.

        Doe ff een search op "CCD kuisen of "stof op CCD" en je bent daarna een expert als je dat allemaal verwerkt hebt

        .

        Comment


        • #5
          Re: gezocht: iemand met CCD reinigings spullen regio vilvoorde

          Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
          welja setje.

          heb een blaasbalgje gaan halen bij de plaatselijke action shop... de ccd is al schoner maar 't stof blijft langs de randjes zitten.

          zijn er prefereerbare cleaning sets?
          Bij dezelfde action shop heeft de baas mij verzekerd dat je, na een telefoontje, je toestel mag binnendoen bij De Beukelaar en wachten terwijl ze het gratis reinigen. 03 8705900 Proberen waard zou ik zeggen, een neen heb je ......een ja kan je krijgen

          Comment


          • #6
            Re: gezocht: iemand met CCD reinigings spullen regio vilvoorde

            yup yup heb ik vandaag ook te horen gekregen, maw: een van deze dagen bol ik naar daar.

            ware het niet dat het mss handiger is als'k het zelf kan doen

            @ teddybear: 't zou handig zijn moest ik iemand vinden uit deze regio zodat ik eerst even kan kijken hoe setje x werkt e wat die persoon ervan vindt. als ik al die mense een pm moet sturen om te vragen waar ze wonen etc :|
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #7
              Re: gezocht: iemand met CCD reinigings spullen regio vilvoorde

              [QUOTE=parakiet]yup yup heb ik vandaag ook te horen gekregen, maw: een van deze dagen bol ik naar daar.

              ware het niet dat het mss handiger is als'k het zelf kan doen





              PM sent

              Comment


              • #8
                Re: gezocht: iemand met CCD reinigings spullen regio vilvoorde

                Thats the spirrit

                "Iedereen-doet-en-kan-het"

                Comment


                • #9
                  Re: gezocht: iemand met CCD reinigings spullen regio vilvoorde

                  Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
                  Thats the spirrit

                  "Iedereen-doet-en-kan-het"
                  mja neen maar tis gewoon: als ik om de 4 maand naar antwerpen moet rijden :-/

                  en dan is ie weer in orde, bemerk je plots stofjes als je ergens bet en je weet niet wat te doen...mss handiger als je dan met een kitje kunt werken.

                  nu ergens diep van binnen hoop ik dat er eenvoudige onderhoudsbeurtjes moeten zijn zonder kleverig nat spul ofzo...we'll see (reading the topics, al de zin en onzin)

                  edit: hoe zit het eigenlijk met dat sensortje?
                  groot is het stof dat ik op de foto zie: links de sensor... waar ligge de stofdeeltjes op de sensor ?
                  Last edited by parakiet; 7 februari 2005, 17:27.
                  foto als spiegel of als venster?

                  Comment


                  • #10
                    Re: gezocht: iemand met CCD reinigings spullen regio vilvoorde

                    Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                    Zijn dat foto's die uit uwe cam komen..

                    Dat zijn geen stofdeeltjes meer, dat zijn ATOOMBOMMEN!!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: gezocht: iemand met CCD reinigings spullen regio vilvoorde

                      dat zijn paint drawing om te vragen hoe die spiegeling juist zit
                      foto als spiegel of als venster?

                      Comment


                      • #12
                        Re: gezocht: iemand met CCD reinigings spullen regio vilvoorde

                        mja neen maar tis gewoon: als ik om de 4 maand naar antwerpen moet rijden :-/
                        Das nu het voordeel dat je er maar 1 km vanaf woont van de beukelaar
                        Nikon D70 - Nikon AF -S DX 18-70 mm f/3.5 - 4.5G - Nikon 70-300 mm f/4.5 - 5.6G - Nikon 50mm f/1.8 - Tamron 28-75mm f2.8 DI - SanDisk 1GB
                        Nikon D7100 + Nikkor 18-105mm VR + 70-300mm VR

                        Comment


                        • #13
                          Re: gezocht: iemand met CCD reinigings spullen regio vilvoorde

                          Ik snap iets niet ivm de geposte foto's en de stofdeeltjes.
                          1) Normaal zien stofdeeltjes zwart op witte achtergrond, tenzij deze hier bewerkt zijn in Photoshop
                          2) Inderdaad, ze lijken mij nogal heel groot.
                          3) Nu, volgens mij kan je er meerdere perfect wegblazen want, als je goed kijkt, dan zie je reeds dat ze niet steeds op dezelfde plaats liggen. Dus het plakt echt niet hardnekkig op de CCD. Een goede krachtige blaaspeer, waar je eerst het camerahuis uitblaast zonder opgeklapte en nadien met opgeklapte spiegel zou misschien hier wel een wonder kunnen doen. En 't is niet gevaarlijk.
                          Persoonlijk blaas ik om de 14 dagen eens de body proper en voorlopig (hout vasthouden aub) ben ik erin geslaagd om plakkend stof te verhinderen.
                          Dergelijk blaaspeer zou je eigenlijk als standaard moeten mee hebben in je fototas.
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #14
                            Re: gezocht: iemand met CCD reinigings spullen regio vilvoorde

                            Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                            dat zijn paint drawing om te vragen hoe die spiegeling juist zit
                            met paint gemaakt zoals ik al zei.

                            als je stof links boven hebt op de foto...waar zit het dan op de sensor?
                            foto als spiegel of als venster?

                            Comment


                            • #15
                              Re: gezocht: iemand met CCD reinigings spullen regio vilvoorde

                              Bij gebruik van lenzen, wordt in het brandpunt steeds een omgekeerd, gespiegeld beeld geschenen van het origineel. Dwz wat in werkelijkheid linksboven staat, wordt in het spiegelbeeld in het brandvlak rechtsonder geprojecteerd. Dit is met alle lenzen zo. Bij een verrekijker wordt door middel van prisma's het beeld omgekeerd en krijgen we rechtopstaande beelden. Met een omkeerlensje gaat dit ook.
                              Gezien in een fototoestel het helemaal geen betekenis heeft om rechtopstaande beelden te hebben, wordt dit beeld dan ook niet omgekeerd door middel van één of andere lens, prisma... Dit geeft trouwens alleen maar lichtverlies op.
                              Dus, indien we hiermee rekening houden en we zien linksboven rommel op de foto, dan kunnen we ervan uitgaan dat volgens de regels van lenzen die rommel zich effectief rechtonder op de beeldsensor bevindt.
                              Parakiet, hopelijk heb je hieraan genoeg !
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment

                              Working...
                              X