Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF-s 17-85 of 17-40 L

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EF-s 17-85 of 17-40 L

    Heb mijn 10D verkocht en ga binnenkort een 20D bestellen.

    Had graag wat advies omtrent de aankoop van een bijkomend objectief.

    Kit 20D + EF-s 18-55
    (deze lens kost slechts 65 €)

    Kit 20D + EF-s 17-85 f4-5.6
    (deze lens kost mij in dit pakket ongeveer 400 € excl.btw)

    EF 17-40 f4 L : ongeveer 650 € excl btw
    CANON 20D, EFs 17-85 f3.5-5.6, EF 70-200 f4, EF 50 f1.8, EF 28 f2.8, Speedlite 420EX

  • #2
    Re: EF-s 17-85 of 17-40 L

    Omdat ik niet echt warm loop voor S lenzen en de kwaliteit van de 17-40 ken,
    is mijn keuze ook vlug gemaakt.

    Ga voor de 17-40, een goede lens ook voor in de toekomst met een 1.3 of full frame sensor.

    my2cents
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: EF-s 17-85 of 17-40 L

      Yep, sluit me aan bij Digipics. M.i. de betere keuze voor langere termijn.
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #4
        Re: EF-s 17-85 of 17-40 L

        Heb wat topics van BD en andere doorlopen
        Ik kan niet anders dan de 17-40 L aanschaffen...

        mvg
        CANON 20D, EFs 17-85 f3.5-5.6, EF 70-200 f4, EF 50 f1.8, EF 28 f2.8, Speedlite 420EX

        Comment


        • #5
          Re: EF-s 17-85 of 17-40 L

          Ik zou zeker niet teveel afgaan op ervaringen van mensen op fora wat dit betreft. Bijna niemand van deze mensen heeft beide lenzen grondig tegen elkaar getest. In de enige echte test die ik heb gezien won de 17-40 L het maar nét. In combinatie met de zeer gunstige zoom range en de IS zou ik de 17-85 zeker niet zo maar aan de kant schuiven. Schiet gewoon wat testplaatjes met beide lenzen in een goeie winkel, zou ik zeggen!
          Gijs
          Canon apparatuur

          http://gijsvo.fotopic.net/

          Comment


          • #6
            Re: EF-s 17-85 of 17-40 L

            Bart,
            Toch opletten, de 17-40L is een goede, maar ook geen superlens (mijn opinie hé). En , de S serie van canon is de lens voor de toekomst denk ik, al die full frames zijn overkill, dat bewijst canon zelf met de 1DMKII. Ik zou zeker de 18-85IS verkiezen, lichter, goedkoper, veel mooiere range, en IS, niet te onderschatten.
            Uit ervaring heb ik ondervonden, dat de 17-40 een te klein bereik heeft, je zult er niet mee in het middenbereik geraken, wat betekend, dat je dikwijls zult moeten van lenzen veranderen.
            En als het over investering gaat, bedenk, hoe meer je investeert, hoe meer je kunt (=zult) verliezen.
            mijn gedacht natuurlijk hé

            Comment


            • #7
              Re: EF-s 17-85 of 17-40 L

              Het advies om de beide lenzen te testen en de voor jou beste lens te kiezen is het beste advies wat je kunt krijgen op een forum. Ben ik helemaal eens met Rudy Met de rest van z'n stellingen net zo

              De 17-40 is geen super lens inderdaad, maar wel een hele grote stap t.o.v. van veel consumer lenzen. De vraag is, heb het extra geld er voor over

              Lenzen wisselen heb ik totaal geen moeite mee. Doe ik zeer regelmatig. Ik heb liever het juiste gereedschap, dan dat ik compromissen sluit vanwege gemak. Iets heel persoonlijks.

              Wat betreft de 1D MkII en de S-serie. Tja, daar verschillen onze meningen hemelsbreed. Maar het zijn slechts onze meningen Niemand behalve Canon weet waar het heen gaat

              En wat dat geld verliezen betreft, persoonlijk koop ik liever 1x het beste voor mijn wensen, dan dat ik koop en weer verkoop. Zeker lenzen moet je zien als een investering voor vele jaren. Body's komen en gaan. Ik ga er van uit dat als het ooit nog eens iets opbrengt dat mooi meegenomen is. Hobby's mogen geld kosten. De vraag hoeveel van je budget wil je er in steken

              Just my 2c. Aan jou de keuze Bart, wij kunnen slechts onze mening geven
              Groeten,

              Albert Jan

              Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

              Comment


              • #8
                Re: EF-s 17-85 of 17-40 L

                Kan je EF-S lenzen gebruiken op een 1D MKII
                == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

                Comment


                • #9
                  Re: EF-s 17-85 of 17-40 L

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hypo1337
                  Kan je EF-S lenzen gebruiken op een 1D MKII
                  Alle EF-s lenzen kunnen niet gebruikt worden op een 1D MKII en ook niet op de nieuwe 3D
                  Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                  Comment


                  • #10
                    Re: EF-s 17-85 of 17-40 L

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hypo1337
                    Kan je EF-S lenzen gebruiken op een 1D MKII
                    EF-S lenzen kunnen (tot nu toe althans) alléén gebruikt worden op de 300D en de 20D. Op andere modellen kunnen ze niet gebruikt worden.

                    Dat is wat mij betreft dan ook gelijk de grootste handicap. Ik hou er van als apparatuur flexibel is voor de lange termijn. De EF-S lenzen zijn beperkt tot een aantal camera's. Als je niet van plan bent om te upgraden naar prof type camera's kun je EF-S overwegen. Als je overweegt om ooit richting 1D of 3D ? te gaan zou ik ze niet overwegen.
                    Groeten,

                    Albert Jan

                    Website AJH
                    lidnummer: BD0371NL

                    Comment


                    • #11
                      Re: EF-s 17-85 of 17-40 L

                      Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                      Alle EF-s lenzen kunnen niet gebruikt worden op een 1D MKII en ook niet op de nieuwe 3D
                      Otto, heb je al een idee van de richtprijs van die 3D??

                      Thx

                      LukeSlater

                      Comment


                      • #12
                        Re: EF-s 17-85 of 17-40 L

                        Oorspronkelijk geplaatst door lukeslater
                        Otto, heb je al een idee van de richtprijs van die 3D??

                        Thx

                        LukeSlater
                        En specs, please
                        Groeten,

                        Albert Jan

                        Website AJH
                        lidnummer: BD0371NL

                        Comment


                        • #13
                          Re: EF-s 17-85 of 17-40 L

                          Ach jongens, voor de bekendmaking van de 20D werd er al gerumoerd over de 3D....
                          Canon 10D, glass, flashes & extra's
                          Fuji S602Z & extra's
                          www.CooMa.be BD0176BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: EF-s 17-85 of 17-40 L

                            Ik zou het pakket met de EF-S 17-85 IS nemen. Voor een meerprijs van 400 euro koop je een lens die normaal toch minimum rond de 600 euro kost.
                            Als ze dan toch zo moest tegenvallen, dan is die zo terug verkocht voor 400 euro .

                            Als je die lens dan te koop zet voor 400 euro, laat dan maar iets weten .

                            En wat die EF-S lenzen betreft, bij Canon zullen ze daarvoor nog lang camera's blijven maken. Volgens mij gaan ze alleen de professionele camera's met een full-frame sensor uitrusten. Voor de meeste 'amateurs' is dat helemaal niet nodig, en daardoor kunnen ze de prijs een pak lager houden dan die van de echte prof-camera's.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: EF-s 17-85 of 17-40 L

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                              Ik zou het pakket met de EF-S 17-85 IS nemen. Voor een meerprijs van 400 euro koop je een lens die normaal toch minimum rond de 600 euro kost.
                              Als ze dan toch zo moest tegenvallen, dan is die zo terug verkocht voor 400 euro .

                              Als je die lens dan te koop zet voor 400 euro, laat dan maar iets weten .

                              En wat die EF-S lenzen betreft, bij Canon zullen ze daarvoor nog lang camera's blijven maken. Volgens mij gaan ze alleen de professionele camera's met een full-frame sensor uitrusten. Voor de meeste 'amateurs' is dat helemaal niet nodig, en daardoor kunnen ze de prijs een pak lager houden dan die van de echte prof-camera's.
                              Zo denk ik er ook over.
                              Ik ga nog een stapje verder, en beweer dat er een hele hoop mensen hier met gLas rondlopen, dat serieus overkill is prijs kwaliteit, gewicht en beeldcirkel.

                              Comment

                              Working...
                              X