Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 17/35.f2.8/4-usm.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 17/35.f2.8/4-usm.

    misschien een rare vraag, maar waar staat/4 eigenlijk voor.zie wel meer aanduidingen in die geest.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

  • #2
    Re: Sigma 17/35.f2.8/4-usm.

    Op 17mm is kleinste ƒ waarde = 2.8 - op 35mm is kleinste ƒ waarde = 4.
    Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 17/35.f2.8/4-usm.

      Op je kitlens staat ook zo'n aanduiding, EF-S 18-55mm f3,5-5,6 .
      Dat wil zeggen dat de lens minder lichtsterk wordt, als je meer inzoomt.

      Over die Sigma 17-35 f2,8-4 zijn er die heel tevreden zijn, maar ook andere die ze heel erg slecht vinden .
      Kijk hier maar eens.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 17/35.f2.8/4-usm.

        het is mij nu duidelijk, was trouwens maar een voorbeeld hoor die lens, ben aan het kijken naar een Canon-ef 17-85/4.5-5.6-is usm. maar weet nu waar die laatste 5.6 voor staat.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 17/35.f2.8/4-usm.

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk
          misschien een rare vraag, maar waar staat/4 eigenlijk voor.zie wel meer aanduidingen in die geest.
          grt,bouk.
          Bouk,

          sorry hoor maar van een member met 4.414 posts en gemiddeld 18.71 posts per dag verwacht ik dan toch wat meer kennis .
          Dit is echt een van de onderdelen van de basiskennis van fotografie ,ik herinner mij nog uw tread met ja kijk is zoveel posts , en dan de lange stroom felicitaties maar ik vraag mij dan af welke meerwaarde ze betekenen op het forum. Daarom mijn advies leer eerst de basis kennis van fotografie ipv posts te verzamelen en te antwoorden mooie foto goed gedaan???? Hier leer je zelf weinig tot niets uit en het betekend geen meerwaarde maar natuurlijk ieder zijn hobby , maar ik stel mij dan wel de vraag hoe betrouwbaar is de informatie die je kan vinden op het net ????
          Verder no hard feelings tegenover u hoor het is enkel een vaststelling.

          Groetjes Rudi

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 17/35.f2.8/4-usm.

            Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs
            Bouk,

            sorry hoor maar van een member met 4.414 posts en gemiddeld 18.71 posts per dag verwacht ik dan toch wat meer kennis .
            Dit is echt een van de onderdelen van de basiskennis van fotografie ,ik herinner mij nog uw tread met ja kijk is zoveel posts , en dan de lange stroom felicitaties maar ik vraag mij dan af welke meerwaarde ze betekenen op het forum. Daarom mijn advies leer eerst de basis kennis van fotografie ipv posts te verzamelen en te antwoorden mooie foto goed gedaan???? Hier leer je zelf weinig tot niets uit en het betekend geen meerwaarde maar natuurlijk ieder zijn hobby , maar ik stel mij dan wel de vraag hoe betrouwbaar is de informatie die je kan vinden op het net ????
            Verder no hard feelings tegenover u hoor het is enkel een vaststelling.

            Groetjes Rudi
            Dit vind ik een veel meer ongepaste reactie, die alleen maar getuigt van kortzichtigheid. Ten eerste wordt je kennis van zaken hier niet afgemeten aan het aantal posts, maar aan wat je te te vertellen hebt. Bovendien kan men op dit forum duizenden posts zetten die bijvoorbeeld gaan of de apreciatie van een foto... en dat kan iedereen, daar hoef je niet noodzakelijk de technische kennis voor te hebben.

            Als het zover gekomen is dat men eerst een examen basiskennis moet afleggen om te bewijzen dat je in een forum mag posten, dan vind ik het al ver gekomen.

            Gelukkig dat ik jouw kennis hier niet beoordeel aan het aantal posts dat je hier gemaakt hebt. Mijn excuses, maar ik vind je uitlatingen nogal laag bij de grond, Tubbs.
            Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 17/35.f2.8/4-usm.

              Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs
              Bouk,

              sorry hoor maar van een member met 4.414 posts en gemiddeld 18.71 posts per dag verwacht ik dan toch wat meer kennis .
              Dit is echt een van de onderdelen van de basiskennis van fotografie ,ik herinner mij nog uw tread met ja kijk is zoveel posts , en dan de lange stroom felicitaties maar ik vraag mij dan af welke meerwaarde ze betekenen op het forum. Daarom mijn advies leer eerst de basis kennis van fotografie ipv posts te verzamelen en te antwoorden mooie foto goed gedaan???? Hier leer je zelf weinig tot niets uit en het betekend geen meerwaarde maar natuurlijk ieder zijn hobby , maar ik stel mij dan wel de vraag hoe betrouwbaar is de informatie die je kan vinden op het net ????
              Verder no hard feelings tegenover u hoor het is enkel een vaststelling.

              Groetjes Rudi
              Het is nog altijd belangrijker om goed te kunnen kijken naar beelden en ze kritisch te kunnen beoordelen, dan alle technische apecten van de fotografie te kennen

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 17/35.f2.8/4-usm.

                Mag ik de heren vragen on-topic te blijven en het meningsverschil verder via PM uit te vechten?

                En daar de vraag ondertussen beantwoord werd, gaat dit threadje op slot.

                seppuku [mod]
                Last edited by seppuku; 7 februari 2005, 11:41.

                Comment

                Working...
                X