Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's optredens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's optredens

    Hallo,

    Ik neem nogal veel foto's op optredens en dergelijke. Zo was ik donderdag op de CD voorstelling van yevgueni en ik ben wat ontgoocheld over mijn foto's...

    Volgens mij lag het probleem van de slechte foto's vooral bij de erg donkere zaal (donker paarser muren, mat zwart plafond, weinig licht) én het feit dat het licht hoofdzakelijk ROOD was...
    Ik vind het wel belangrijk dat er op foto's een ietwat licht aanwezig is maar dat rood licht maakt het "mensenvel" helemaal rood & wazig. Vooral door de langere sluiterstijden die nodig zijn in de donkere ruimte.

    De "beste" foto's van donderdag (na heftige selectie en bijkleuring) zijn te vinden op http://www.meierismijnvoornaam.com/t...dens/Yevgueni/
    maar als je die vergelijkt met bvb mijn foto's van Flip Kowlier, dan kan je wel duidelijk zien dat er een wereld van verschil is; (http://www.meierismijnvoornaam.com/t...lip%20Kowlier/)

    Wat kan ik doen tegen dit rode licht die eigenlijk een volledige shoot van het optreden naar de vaantjes helpt (want die mannen van het licht zijn verzot op dit o zo warme rood...)

    Thijs
    lowagie.be

  • #2
    Re: Foto's optredens

    invulflist op -/- 2/3 of -/- 1/1
    Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

    Comment


    • #3
      Re: Foto's optredens

      Dit euvel, veroorzaakt door zogenaamde "red-gel spotlights", is niet te verhelpen, en is te wijten aan de "frequentie" van het rode licht.
      Tenzij je natuurlijk een invulflits mag/kan gebruiken.

      Groetjes
      Lukathi
      Groetjes

      Lukathi

      Comment


      • #4
        Re: Foto's optredens

        Oorspronkelijk geplaatst door di Marco
        invulflist op -/- 2/3 of -/- 1/1
        Zou het mogelijk zijn om dit iets meer uit te leggen? Ik heb een Nikon D70 en een Nikon SB-28 Flits

        Groeten,
        Thijs
        lowagie.be

        Comment

        Working...
        X