Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

website: zeg eens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • website: zeg eens

    hallo BD'ers,

    mijn website begint stilaan vorm te krijgen. af is hij nog lang niet, maar het principe is nu wel al vrij duidelijk. graag had ik jullie meningen over de website. ook heb ik nog enkele specifieke vragen, waar je ook altijd antwoord op mag geven. hier komen ze:

    1) als je een album bekijkt, is de foto dan groot genoeg, of wil je dat de functie 'supersize' werkt??

    2) op de beginpagina, duurt het lang met die foto's, eer ze terug in z/w of naar kleur veranderen?

    3) en dan gewoon de meningen over kleurgebruik, indeling

    bedankt. wees kritisch genoeg. ik wil alle meningen horen, dus ook wat slecht is!!!!!!!

    de site is nog lang niet af, maar de inhoud hoeft niet beoordeeld te worden. de info over mezelf en de komende rubrieken, tja, dat is tekst, en er valt dus niet veel op te beoordelen. daarom dus de vraag of het opzet/principe aanslaat of niet.

    here we go.....

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff



  • #2
    Re: website: zeg eens

    Beginpagina is snel geladen. Ook het verspringen van de kleuren gaat snel. Als ik doorga naar de 2e pagina valt het me op dat de tekst "Bloemen" wegvalt tegen de achtergrond en door de tekst "Fotografie" heen staat. Zou de kleur en de positie veranderen.

    Verder werkt de link naar "Bloemen" nog niet. De link link terug naar de homepage was voor mij snel gevonden maar minder ervaren surfers zullen het mogelijk niet zo makkelijk vinden.

    Laat maar weer weten als je een test wilt
    Groeten,

    Albert Jan

    Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

    Comment


    • #3
      Re: website: zeg eens

      link naar bloemen werkt hier perfect. is wel flash, dus misschien ligt het daaraan????? daarenboven zouden XP, SP2 gebruikers misschien even hun beveiliging (activeX) moeten opheffen. als ik het album maak, moet ik om het te zien, de beveiliging opheffen, maar telkens op de site komt het vanzelf....

      link 'bloemen' zou rood moeten zijn, en als je erop geklikt hebt, purper. 'fotografie' is als achtergrond geschreven ja. weglaten of andere kleur?????

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #4
        Re: website: zeg eens

        Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
        link naar bloemen werkt hier perfect. is wel flash, dus misschien ligt het daaraan????? daarenboven zouden XP, SP2 gebruikers misschien even hun beveiliging (activeX) moeten opheffen. als ik het album maak, moet ik om het te zien, de beveiliging opheffen, maar telkens op de site komt het vanzelf....
        Flash heb ik niet op mijn huidige locatie, da's dus verklaard. Misschine even ene vermelding opnemen dat flash noodzakelijk is voor de site. Anders denken mensen dat het niet werkt.

        link 'bloemen' zou rood moeten zijn, en als je erop geklikt hebt, purper. 'fotografie' is als achtergrond geschreven ja. weglaten of andere kleur?????
        De kleur is bij mij paars, maar dat kan ook aan de beperkte instellingen liggen van IE, en veranderd niet. Ik zou er voor kiezen om de achtergrond ofwel minder nadrukkelijk te maken ofwel links en achtergrond te scheiden. Mijn persoonlijke voorkeur is de laatste.
        Groeten,

        Albert Jan

        Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

        Comment


        • #5
          Re: website: zeg eens

          Als ik eerlijk mag zijn

          1) Splash screen: Rollovers staan niet gecentreerd of uitgelijnd, is nogal slordig. Ipv 100% width zou ik voor 60% gaan hier.

          2) Buttons --> probeer eens je buttons in dezelfde lay-out te maken, nu heb je 3 verschillende genre's.

          3) Waarom gebruik je frame's ? Ik zou voor Iframes gaan in de plaats.

          4) Fotografie tekst loopt door je navigatie, is nogal slordig.

          5) Marquee zou ik ook weglaten, javascrollers storen mij erg.

          6) klik_links_op_de_categorie_die_u.htm --> zo weinig mogelijk underscores gebruiken ivm. ranking.

          greetz, ps, mijn pers. mening
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #6
            Re: website: zeg eens

            beste Ajuin,

            1) Ik zou de foto's toch nog ietsje groter weergeven. Die supersize zou ik weglaten. Het is iets waar ikzelf nooit gebruik van zou maken.
            2) Bij mij stonden de foto's er quasi direct. En de overgang is OK. Echter, het tekstje "fotografie" onder de foto is blijkbaar een image en dat zou ik toch vermijden. Probeer tekst altijd met HTML weer te geven, behalve voor logo's en dergerlijke.
            3) Er zit te weinig contrast in het geheel (vooral de openingspagina). Alles is nogal grijs.

            En verder:
            * Het gebruik van frames wordt eigenlijk afgeraden. Er bestaan veel elegantere methodes om pagina's in te delen.
            * Verwijder die bewegende balk onderaan. Dat werkt enorm irriterend.
            * Het gebruik van flash vind ik een overkill om foto's weer te geven. Probeer je zoveel mogelijk aan standaard HTML te houden of gebruik javascript.
            * Persoonlijk hou ik meer van aparte indexpagina's. De eigenlijk pagina voor de foto hou je dan zo eenvoudig mogelijk.
            * Ik mis een soort kader die de foto's een beetje losmaakt van de achtergrond. Nu kleven ze precies op de achtergrond
            * mooie foto's

            nog veel plezier met je site,
            Last edited by Jedec; 4 februari 2005, 11:19.
            Jeroen || OM-D EM-5

            Comment


            • #7
              Re: website: zeg eens

              (zoals in een andere topic van jou reeds aangehaald) Als je afbeeldingen gebruikt is het aangewezen van geen verkleiningen via HTML-code te doen, maar de afbeeldingen zelf klein genoeg te maken en dus te resizen naar het formaat waarin ze op de site gebruikt worden.

              Je hebt bvb je zw/w landschapsfoto op je beginpagina intussen al meer dan 50% verkleint maar je blijft nog steeds een afbeelding gebruiken van 800x600 pixels voor iets dat maar 196 x 144 pixels groot moet zijn ... en de surfer zal wel telkens die 800x600 moeten laden telkens hij/zij je site bezoekt
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

              Comment


              • #8
                Re: website: zeg eens

                @filipo: net nog een idee/mogelijkheid die me te binnen schiet. snelheid zal opgedreven worden, hoop ik (als mijn idee juist is)

                @velen: fotografie als achtergond is weggelaten. link staat nu permanent in het rood (zoals mijn bankrekening )

                @jedec: 1)weinig contrast: spreekt mij wel aan. ik vind de beginpagina mooi zo. misschien omdat grijs wel een avoriete kleur is van mij. ik hoop op nog reacties, om echt te kunnen zien of het storend is, of veeleer persoonlijk
                2)supersize: bedankt voor de tip. die laat ik eraf dan. en ik probeer de foto dan ietsje groter te bekomen
                3) ik ben geen crack, dus ik houd me aan die simpele framespagina
                4)kader rond foto: idd, bij de eerste foto is dat al lastig, aangeizen er zwart in de foto zit. de andere foto's hebben dan weer geen kader nodig vind ik, maar aangezien ik veel nachtfoto's trek, zal ik toch voor een kader moeten zorgen
                5)gebruik flash: ik vind het een mooi effect wat ik heb bekomen (dankzij bananalbum!!). mocht iemand me dat op een andere wijze kunnen bieden, graag, maar ik kan dat zeker NIET

                @kayrun: 1) niet gecentreerde rollover-images, aangezien er nog 4 moeten bijkomen (plaatsje werd opengehouden ). sorry, had ik er moeten bij zetten.
                2) niet-genormaliseerde buttons: dat komt doordat sommige foto's verticaal zijn, terwijl andere horizontaal. ik vermoed dat je bedoelt dat soms een grijze balk te zien is, soms niet......???? wel, dit is de oorzaak dus. ik weet geen andere manier om dat weg te werken

                @ajh: melding flash is ook verzorgd. link voor download volgt

                bedankt allen. nieuwe meldingen blijven welkom, en ook van leken he!!!!! je hoeft geen expert te zijn. qua kleurgebruik is ieders mening welkom, alsook qua presentatie album etc. !!!

                You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                Comment

                Working...
                X