Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat fotograferen jullie in deze donkere periode?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat fotograferen jullie in deze donkere periode?

    Situatie:

    Week:

    's morgens: donker, vertrek naar werk
    overdag: werken
    's avonds: donker, vertrek naar huis
    avond: eten, opruimen, kleine mannen in bed, in zetel ploffen

    Weekend:

    Colruyt, klussen, ...

    Wie zit er nog in deze situatie? Wat fotograferen jullie in dit seizoen: studio, portret, ... Zitten jullie in het weekend constant in het veld of in de stad?

    Het enige dat ik zowat zie zitten, is portretten maken van de kinderen/vrouw, maar dan moeten ze wel willen meewerken
    Nikon D300, F70, 17-55 f/2.8, 50mm f/1.8

  • #2
    Re: Wat fotograferen jullie in deze donkere periode?

    Zit zowat in dezelfde situatie en heb er eigenlijk geen echt antwoord op Ik ben benieuwd welke voorstellen er allemaal uit de bus zullen komen
    Groeten,
    Pascal.

    Nikon D70, eerste kodakske en ben er zeer content van.

    Comment


    • #3
      Re: Wat fotograferen jullie in deze donkere periode?

      Dat komt mij ook heel bekend voor. Fotografie staat op een laag pitje op dit moment.
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #4
        Re: Wat fotograferen jullie in deze donkere periode?

        Oef, ik ben niet alleen.............
        Nikon D300, F70, 17-55 f/2.8, 50mm f/1.8

        Comment


        • #5
          Re: Wat fotograferen jullie in deze donkere periode?

          ja hier ook gene vetten
          soms wa experimenteren met flash
          en als 't wa goe weer is in 't weekend wa op den buiten gaan schieten

          ik wacht op de lente
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment


          • #6
            Re: Wat fotograferen jullie in deze donkere periode?

            Ik zit in't zelfde schuitje.
            Ik trek dan maar wat foto's van indoor sporten. Tafeltennis, turnen.
            En natuurlijk de bijhorende PP.

            Groetjes
            Lionheart

            Fujifilm finepix S7000, Metz Mecablitz 36-C2, 1x RIDATA CF 1Gb 80x, 2x CF 128 Mb PQI 40x, Vanguard Millenium 3 statief, Shutter release cable, Lowepro Nova 1 AW.

            Comment


            • #7
              Re: Wat fotograferen jullie in deze donkere periode?

              lightbox gebruiken of mss is het de bedoeling dat de getrouwden nu wat aandacht aan het vrouwke geven ?
              foto als spiegel of als venster?

              Comment


              • #8
                Re: Wat fotograferen jullie in deze donkere periode?

                Ben ik blij dat ik niet de enige ben, dacht al dat het aan mij of mijn camera ligt.
                Kom dan na een wandeling thuis en niet veel fraais wat er uit mijne camera rolt.
                Maar dan ga ik maar wat aan de slag met Photoshop en nu ben ik wat aan het prutsen met een techniek die is aangedragen door Kariboe, het fotograferen in een zgn. mini-studiooke.
                http://forum.belgiumdigital.com/show...hlight=kariboe

                Leuk om te doen, maar eerst nog wat zoeken en uitproberen hé.

                groetjes, Jan.
                Last edited by jan.brouwers; 3 februari 2005, 15:32.
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                Comment


                • #9
                  Re: Wat fotograferen jullie in deze donkere periode?

                  noppes, 'k maak ook ieder jaar een winterstop door
                  To make your dreams come true, wake up

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat fotograferen jullie in deze donkere periode?

                    De ideale moment om low-key foto's te maken
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat fotograferen jullie in deze donkere periode?

                      't is hier ook heel stil voor 't moment, ik wacht op de lente
                      Cypho
                      Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat fotograferen jullie in deze donkere periode?

                        In deze sombere dagen ( week - end ) zoek ik de warmte van de studio ( of de weg daar naar toe ) op.
                        meestal valt er wel een model uit de lucht, en indien niet maken we de modellenwereld ( op het net ) een beetje onveilig .
                        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat fotograferen jullie in deze donkere periode?

                          Ik hou het gemeenteblad in het oog, en als er ergens iets te doen is dat voor mij interessant genoeg is om er foto's te maken, dan probeer ik erbij te zijn.
                          Tijdens de kerstboomverbranding was het trouwens heel erg donker .

                          (En op de eroticabeurs was er ook al niet erg veel licht .)

                          Tijdens een wandeling moet je nu wel wat geluk hebben om een interessant onderwerp tegen te komen.

                          Het is aan het forum ook te merken dat er niet zoveel foto's gemaakt worden. Als er nu wat sneeuw viel, dan zou het hier veel drukker zijn .

                          Voor dit jaar heb ik al verschillende afspraken gemaakt. De motorclub hier in het dorp richt elk jaar een paasrit in (=op 2de paasdag), en ze hebben mij gevraagd om daar foto's te maken. Met de kajak-club van Turnhout heb ik al wat afgesproken (de datum moet nog wel besproken worden, misschien zijn er nog die hier in de buurt wonen, en die dan ook willen komen om foto's te maken), en ik ga een paar keer foto's maken op het circuit (Zonder en Croix), op dagen dat er met de motor vrij gereden mag worden.

                          En de laatste zaterdag van deze maand is er hier de eerste wielerkoers (het wielerseizoen start op die dag), vorig jaar hebben de gemeentewerkers de hele voormiddag moeten rondrijden met zout om de baan sneeuw-en ijsvrij te krijgen .
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat fotograferen jullie in deze donkere periode?

                            Naast het maken van binnencreaties kan deze donkere periode kan ook interessant zijn om eens te snuisteren in je (zomer)archief en enkele vergeten foto's van onder het stof te halen en evt via PS(P) een nieuw leven te geven, want in de zomer ontbreekt vaak de tijd om de vele gemaakte foto's deftig te bekijken en te schiften wegens ... te druk met foto's maken ...

                            De situatie die je beschreven hebt, is zeker herkenbaar
                            Mijn fotowebsite : www.filover.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat fotograferen jullie in deze donkere periode?

                              Als gevolg van mijn perikelen heb ik op 5 januari mijn S7000 naar Best gebracht. Sindsdien ben ik digi-loos en heb nog niet de moed gehad om één van mijn goeie ouwe Nikons met een filmke te laden , hoewel ik echt zit te popelen om te shooten . Maar ik zit wel op hete kolen, want ik heb vandaag bericht gekregen dat er een SPLINTERNIEUWE S7000 naar me op weg is

                              Comment

                              Working...
                              X