Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 28-300mm f/3,5-5,6 L IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 28-300mm f/3,5-5,6 L IS USM

    Heeft er iemand ervaring met de Canon EF 28-300mm f/3,5-5,6 L IS USM, of weet er iemand waar reviews van deze lens te vinden zijn.
    Peter
    2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
    gspep.smugmug.com & steendorp.info

  • #2
    Re: Canon EF 28-300mm f/3,5-5,6 L IS USM

    De lens zal goed zijn, zonder twijfel, maar goed voor een superzoom.
    Dat is nog altijd een te groot compromis, en de prijs in gedachte kan je voor 2500 Euro drie lenzen in L kwalteit in huis halen waarmee je een bereik hebt van 17 tot 200 mm in drie lenzen met F2.8 in twee van de lenzen over het ganse bereik de groothoek op F4.

    Dit werkt beter en handiger dan 1 superzoom van 28-300.

    Just my2cents
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 28-300mm f/3,5-5,6 L IS USM

      geen ervaring, maar kijk even op de Canon site, staat genoeg.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 28-300mm f/3,5-5,6 L IS USM

        A. Roels (officiële fotograaf van de BAF) vertelde me onlangs dat hij deze lens zeker en vast een topper vind na ze een paar keer gebruikt te hebben! hij had hem nog niet, maar het was zijn eerst volgende aankoop. ik wil maar zeggen dat als iemand die er iets van kent zoiets zegt, dat het wel een goede lens zou zijn! maar jah, de prijs is er ook hé...

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 28-300mm f/3,5-5,6 L IS USM

          Dit is een review.



          Vooral even de 'blur plot' bekijken.

          Jan.

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 28-300mm f/3,5-5,6 L IS USM

            Dag Peter, ik heb vorig jaar deze lens getest. Ik was zeer ontgoocheld. Ik dacht eerst dat er iets met deze lens scheelde maar toch niet volgens Canon. Een 28-300 bouwen is niet simpel zoals ik al dacht. De beelden zijn soft terwijl ik van scherpe foto's hou. De rest is allemaal top, zeer snelle focus en het bereik natuurlijk is ideaal.
            Hier vind je nog mijn topic met foto van vorig jaar in mei.
            Mvg Patrick Billen, alias Tommie
            www.wondermooi.be
            www.patrickbillen.be

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 28-300mm f/3,5-5,6 L IS USM

              Dit is ongetwijfeld de beste superzoom die te verkrijgen is.
              28-300 L glas met IS van de laatste generatie waarbij je met mak 3 stops wint, stof en spatwaterdicht, kortom een echt werkbeest in alle omstandigheden.
              En het woord werkbeest is gevallen, waardoor deze lens héél geliefd is bij de proffessionele fotografen en dan is 2500 euro best een verantwoord bedrag.
              Handig, niet meer hoeven te wissellen van lenzen op stoffige lokaties of bij moeilijke opdrachten waar lenzen wisselen teveel tijd kost en labeur is.
              Voor de pro's is dit dus een welgekomen, handig stukske optiek.
              Komt daar nog eens bij dat de AF van die lens één van de snelste is van het huis Canon, zoniet wel "het" snelste.
              Dat is de mooie kant van de medaille, de andere kant is dat het een enorm compromis is t.o.v de "ideale" 3x L zooms van het vertrouwde huis.

              Laat het zo stellen dat deze ongetwijfeld beter is dan de Combo 28-135 IS en 75-300 IS. Gelijk aan zijn voorganger de 35-350L, alhoewel......van deze laatste heb ik al heel veel mooie dingen gezien, terwijl ik de eerste top foto van de 28-300L nog moet tegenkomen. Hoedanook heeft ze wel de laatste super technologie mee dat veel goed maakt, zeker die super IS.
              Maar van één ding kan je wel op aan en dat is dat ze optisch niet eens in de buurt komt van de combo 24-70L en 70-200 2,8L IS x 1.4 TC.

              hier wat fotokes
              Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
              Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 28-300mm f/3,5-5,6 L IS USM

                Ik ben in ieder geval zeer tevreden over deze lens: IS werkt uitstekend, snelle auto focus en niet meer van lens moeten wisselen. Enkele voorbeelden kan je terugvinden via deze link : http://www.airliners.net/search/phot...%20Photography
                Vanaf eind augustus 2004 zijn deze foto's genomen met de 28-300L IS USM.
                Groetjes,
                Wim

                Comment

                Working...
                X