Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70 en teleconverters ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D70 en teleconverters ??

    Mijn broer heeft een Nikon D70 met kitlens en een 70/300 ook van Nikon. Hij zou nu graag een teleconverter gebruiken om zijn hobby, het fotograferen van vogeltjes e.d. , een andere dimensie te geven. Nu blijkt, volgens hem, dat er geen teleconverters passen op de D70............ is dat juist of zijn er andere bevindingen ?

    Greetz........Leo
    Pentax K10D

  • #2
    Re: Nikon D70 en teleconverters ??

    Er passen ZEKER teleconvertors op de D70, maar of die ook gaan werken in combinatie met die 70-300, dąt is volgens mij de vraag die je moet stellen...

    seppuku.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D70 en teleconverters ??

      Nu snap ik je ff niet, zou het dus wel werken met b.v. de kitlens maar niet met zijn Nikkor AF 70-300/4.0-5.6 ED D ?

      Leo
      Pentax K10D

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D70 en teleconverters ??

        Of het met de kitlens werkt, heb ik nog niet geprobeerd. In ieder geval werkt het zeker met bv. de Nikkor 70-200 F2.8 VR.
        Volgens mij heeft het o.a. te maken met de lichtsterkte van de lens, maar schiet mij niet af als ik het verkeerd voor heb.
        Er zijn hier zeker kenners te vinden die je alles haarfijn kunnen uitleggen...

        seppuku.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D70 en teleconverters ??

          Ok dus de lichtsterkte is dus belangrijk voor het functioneren van je teleconverter, welk teleconverter gebruik jij of raad je aan uit te proberen, iets van Nikon of mischien iets van Sigma/Tamron b.v. ?

          Leo
          Pentax K10D

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D70 en teleconverters ??

            Als eerste raad ik je een 1.4 converter aan en geen 2x converter (teveel kwaliteitsverlies.
            De sigma converter past alleen op lenzen waarvan de achterste lens een beetje in de tubus ligt en niet geheel achterop. De voorste lens van deze converter steekt een beetje uit namelijk...
            De oude tamrons en kenko's passen op elke lens. Alleen gaat de AF vaak moeilijk doen wanneer je diafragma (incl. 1 stop van de converter) boven de 5.6 komt. Bij een F4 lens (of F2.8) dus geen probleem...
            Edwin
            Mijn Foto's

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D70 en teleconverters ??

              leoverhagen,

              Ik denk niet dat er een TC is die op alle lenzen passen en nog alle functionaliteit doorgeven. Blijkbaar is de Kenko vrij universeel.

              Ik denk dat je best een TC koopt van hetzelfde merk als je lens.
              En dan nog is proberen alvorens te kopen waarschijnlijk een goede praktijk.

              Ik heb enkel ervaring met een Nikkor 300mm + TC IIE en Sigma 70-200 2,8 + sigma TC apo. En die combinaties werken perfect.

              Maar een Sigma TC met Nikkor valt terug op MF.
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D70 en teleconverters ??

                Is de Nikon TC-17E eigenlijk ook met niet-Nikkors te gebruiken? Het is spijtig dat Kenko of Sigma geen 1.6 of 1.7 TC aanbieden.
                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D70 en teleconverters ??

                  ik zou geen tc op die lens zetten!
                  (toch als het die tweede kitlens is)
                  foto als spiegel of als venster?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D70 en teleconverters ??

                    Is de Nikon TC-17E eigenlijk ook met niet-Nikkors te gebruiken?
                    Ja, maar dan moet je eerst een nokje afveilen.
                    hoe kun je hier lezen.

                    Heb deze converter ooit op m'n sigma 500mm gebruikt.
                    Mijn Foto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D70 en teleconverters ??

                      Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
                      Ja, maar dan moet je eerst een nokje afveilen.
                      Lichtjes angstaanjagend voor een akkefietje dat bijna 400 euro kost (en dan moet je in de Gamma nog een beitelke, een hamerke en een vijlke gaan haleuh )
                      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D70 en teleconverters ??

                        Oorspronkelijk geplaatst door Laurens
                        (en dan moet je in de Gamma nog een beitelke, een hamerke en een vijlke gaan haleuh )
                        Misschien lukt het ook met een dremelkeuh
                        Gallery: http://www.fotogallerij.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D70 en teleconverters ??

                          Ik kreeg hem binnen en 10minuten later was het nokje weggedremeld....
                          Verstand op nul en lasbrilletje op.
                          Mijn Foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D70 en teleconverters ??

                            Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
                            Ik kreeg hem binnen en 10minuten later was het nokje weggedremeld....
                            Verstand op nul en lasbrilletje op.
                            Wel een prachtige maanfoto als resultaat... Chapeau!!!
                            https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D70 en teleconverters ??

                              Deze link geeft je een overzicht van de huidige Nikon lenzen (AF).
                              Dit overzicht laat je toe te kijken welke converters er gaan op welke lenzen.



                              Nick.

                              Comment

                              Working...
                              X