Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-200VR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 70-200VR

    Is de Nikkor 70-200 f/2.8 VR een goede combinatie met de TC 1.4 of 2.0 van Sigma, of neem ik toch beter Tamron of Nikkor. Welke TC raden jullie mij aan met deze tele. (Wetende dat mijn budget serieus gedaald is door de aankoop van deze tele)

  • #2
    Re: 70-200VR

    Volgens mij kan je beste alleen een Nikkor converter nemen voor een Nikkor lens. Zo ook met een Sigma lens.
    Ik weet wel dat een Nikkor converter niet past op een Sigma lens.
    De wereld is klein maar ik zou hem niet graag stofzuigen.

    Comment


    • #3
      Re: 70-200VR

      Ik gebruik een TC 1.4 van Kenko op mijn Nikon 70-200 VR. Uitstekend resultaat. Op bestelling te verkrijgen bij Corné : 178 euro


      Last edited by Jazzaddict; 31 januari 2005, 15:44.

      Comment


      • #4
        Re: 70-200VR

        Mijn ervaring is dat op de Sigma HSM lenzen, enkel de Sigma TC's in AF werken. Mijne Tamrom TCX2Pro werkt op niet HSM Sigma lenzen, Nikon lenzen en Tamron lenzen.

        Hubert
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: 70-200VR

          Ik heb op mijn 70-200VR de TC1,4E II conf en de TC 2.0E II conf maar moet wel vertellen dat de 2,0 conf er bijna nooit op zit ik vindt hem veel te soft (is wel weer oke te maken in fotoshop)zijn wel nikon conf met behoud van autofucus

          Groetjes NoName
          Last edited by NoName; 31 januari 2005, 17:16.
          D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
          www.langenacker.nl

          Comment


          • #6
            Re: 70-200VR

            zou die Kenko ook werken met mijn 80-200 S 2.8 lens?
            NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

            Comment


            • #7
              Re: 70-200VR

              Lukske,

              De Nikkors TC-14E II en de TC-20E II werken perfect op je lens.
              Ik heb het zaterdag zelf gezien.
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

              Comment


              • #8
                Re: 70-200VR

                Oorspronkelijk geplaatst door Lucske
                zou die Kenko ook werken met mijn 80-200 S 2.8 lens?
                ik vrees van niet... op de D100 in geen geval...ttz soms wel en soms niet en soms gaat de AF zo traag dat je denkt er is 'n slecht contact....kortom dikke miserie...
                ik had wel de tamron sp-af (7E), maar die komt uit 'tzelfde huis en is indentiek....

                nooit kopen vooralleer te testen zou ik zeggen...

                Comment


                • #9
                  Re: 70-200VR

                  Die pro serie is zeker niet identiek en zou het ook moeten doen op een AFS 2.8 van nikon.
                  Mijn Foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: 70-200VR

                    Die Kenko Pro is zeker in orde ! Ze werd me trouwens aangeraden door Corné als goedkoper alternatief voor die Nikon Converter, en zou even goed zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 70-200VR

                      Met m'n Nikkor AFS 300mm F4 werkte deze Kenko niet op m'n D100.Heb daar toen op Nikonians meer info over gevonden en ik was blijkbaar niet de enige die probs had met deze Kenko.Er waren nog Nikkors die met deze Kenko problemen gaven maar het kan typisch D100 zijn,weet ik niet.Heb de Kenko daarom ook verkocht en vervangen door een Nikon TC en had geen enkel probleem meer.

                      Best steeds bij eigen merk blijven al is dat niet steeds de goedkoopste oplossing.
                      Danny's Photosite

                      Comment


                      • #12
                        Re: 70-200VR

                        Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
                        Die pro serie is zeker niet identiek en zou het ook moeten doen op een AFS 2.8 van nikon.
                        toch wel...

                        dat kan je trouwens overal op 't net vinden met 'n beetje goegelen



                        zelf hier op het forum als je zoekt

                        Comment


                        • #13
                          Re: 70-200VR

                          Also note there are older, but still produced, Tamron and Kenko converters. The older converters are also identical to each other, but not at all like the new ones. The older converters can be identified by the markings "MC4" and "MC7" on the case
                          Wat ze hier dus bedoelen is dat de tamron en de kenko identiek zijn, zowel de nieuwe versie van die 2, als de oude versie...
                          Echter de oude versie (die jij hebt) lijkt dus totaal niet op de nieuwe versie...
                          Mijn Foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: 70-200VR

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                            Die Kenko Pro is zeker in orde ! Ze werd me trouwens aangeraden door Corné als goedkoper alternatief voor die Nikon Converter, en zou even goed zijn.
                            @Jazzaddict:
                            Werkt de VR-functie dan ook nog bij deze Kenko Pro serie?
                            Groeten,
                            Ludo

                            Comment


                            • #15
                              Re: 70-200VR

                              De VR functie blijft werken, althans op mijn converter 1.4 x

                              Comment

                              Working...
                              X