Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Copy van Pas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Copy van Pas

    Vandaag werd ik met een zeer speciale en naar mijn inziens ongepaste vraag gekonfronteerd. Er werd me gevraagd om een kopij van mijn pas te scannen en door te mailen om als fotograaf te kunnen inloggen. Ik heb daar niet aan toegegeven. Ik werd dus ook promp geweigerd op de Site. Reden dat ze achter een scan van de leden hun pas zouden vragen is om fackers uit te sluiten.
    Bij mijn weten is het kopiëren van officiele documenten verboden. Ik weet dat het veel gedaan wordt. Videotheken, autoverhuur bedrijven, ect. Maar van die mensen krijg je dan ook iets heel waardevol ter schikking. Toch kan het niet.
    Daarom volgende vraag zouden jullie bereid zijn om een scan van je pas te mailen om inlog op een site te krijgen???
    Last edited by Librix; 29 januari 2005, 23:04.

  • #2
    Re: Copy van Pas

    Ik in ieder geval never nooit niet!!!
    Dan maar niet op die site komen.

    Greetz

    Bryan
    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

    Comment


    • #3
      Re: Copy van Pas

      NOOIT !
      zijn paswoorden en andere mogelijkheden voor.
      Paspoort is voor officele instanties ...
      Aan een prive persoon of site is nooit verplicht.
      Is het een fotografie site ?
      Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

      Comment


      • #4
        Re: Copy van Pas

        Ja het is een belgische fotografen/modellen site

        Comment


        • #5
          Re: Copy van Pas

          NEE NOOIT NEVER
          D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
          www.langenacker.nl

          Comment


          • #6
            Re: Copy van Pas

            Zeg nooit nooit.
            Vroeger werd een pas enkel gekopiëerd voor overheid. Nu kan en vraagt iedereen te pas en ten onpas een kopie.
            Trouiwens de overheid heeft nu aan alle banken verplicht een kopie te hebben van het paspoort. Het is zelfs zo dat ze daar een beperkte periode hebben voor gekregen. Na die periode MOET de rekening worden geblokeerd indien geen kopie van de pas. De banken hebben daarvoor immers reeds hun klandizie aangesproken.
            Bij aanvraag treinabonnement moest er ook een kopie. Geen keuze. Geen kopie, geen kaart.
            Het is wel juist dat we wel moeten oppassen aan wie we dit bezorgen.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: Copy van Pas

              Als je echt toegang wil kan je misschien een verkleinde z/w scan van slechte kwaliteit opsturen, een sterk gecompresseerde jpg-file die bij de minste vergroting pixelblokjes vertoont... Zo hebben ze toch een bewijs van wie je bent maar kunnen ze er zelf niet veel meer mee doen ??

              Maar wel opletten aan wie je het precies bezorgt, bij een officiële instantie zou ik minder argwaan hebben dan bij een of ander obscuur bedrijfje ...
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

              Comment


              • #8
                Re: Copy van Pas

                Hetzelfde wordt gevraagd op DutchHeaven.nl. En met goede reden: er zijn in deze business te veel enge figuren die dergelijke sites gebruiken om (met name jonge) modellen in de studio te krijgen met minder eerzame bedoelingen. Door identificatie te vragen weer je dat soort randfiguren en dat is alleen maar goed voor de fotografie.

                Comment


                • #9
                  Re: Copy van Pas

                  Het hebben van een kopie van een identiteitskaart levert uiteindelijk niet veel op op het internet. Voor hetzelfde geld, heb ik een kopie van ander persoon zijn identiteitskaart opgestuurd.
                  Bij ons is dat enkel van toepassing aan het loket.
                  Daar vraagt de bediende naar de naam of het rekeningnummer waarop een actie moet gebeuren.
                  Via het net krijgt hij dan de identiteitskaar te zien. Hij kan dan vergelijken en besluiten.
                  Op het internet is dit echter moeilijker gezien de andere kant echt niet weet wie er voor de PC zit.
                  Dus, op dat vlak heb ik wel enige wrevel over het nut om kopieën van paspoorten te bezorgen aan anderen. Zolang er geen echt visueel kontakt is dan ...
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #10
                    Re: Copy van Pas

                    Oorspronkelijk geplaatst door purlut
                    Het hebben van een kopie van een identiteitskaart levert uiteindelijk niet veel op op het internet. Voor hetzelfde geld, heb ik een kopie van ander persoon zijn identiteitskaart opgestuurd.
                    Natuurlijk Purlut, als je wilt, dan kun je makkelijk de boel vervalsen. Echter, hoe kom je aan een copie van andermans identiteitskaart? Een vervalsing maken is relatief eenvoudig, maar het is (alweer) een extra barriere voor die halve gare die andere bedoelingen heeft. Die bedenkt zich vermoedelijk dat het op een andere site wellicht eenvoudiger toegaat. Ik zie persoonlijk 't probleem (van het vragen van een identiteitsbewijs) niet zo hoor...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Copy van Pas

                      Oorspronkelijk geplaatst door Joost
                      Natuurlijk Purlut, als je wilt, dan kun je makkelijk de boel vervalsen. Echter, hoe kom je aan een copie van andermans identiteitskaart? Een vervalsing maken is relatief eenvoudig, maar het is (alweer) een extra barriere voor die halve gare die andere bedoelingen heeft. Die bedenkt zich vermoedelijk dat het op een andere site wellicht eenvoudiger toegaat. Ik zie persoonlijk 't probleem (van het vragen van een identiteitsbewijs) niet zo hoor...
                      Ik denk dat Purlut wel een punt heeft. Als het gaat om het vaststellen van identiteit kun je niet volstaan met het vragen van een kopietje van het ID bewijs. Je zult dan meer moeten onderzoeken. Het heeft wat mij betreft veel weg van schijnveiligheid.

                      Iets in de trant van: kijk ons eens goed bezig zijn...

                      Wil je echte veiligheid inbouwen zul moeten verifiëren dat de persoon ook werkelijk de persoon is die hij of zij zegt te zijn.

                      En wat die site betreft, zij hebben (als eigenaar/gastheer) bij mijn beste weten het recht om allerlei eisen te stellen, het is aan jezelf of je er mee accoord gaat of niet. Als je er niet mee accoord wilt gaan kun je zonder meer worden geweigerd.
                      Groeten,

                      Albert Jan

                      Website AJH
                      lidnummer: BD0371NL

                      Comment


                      • #12
                        Re: Copy van Pas

                        ahum...
                        mag ik toch even opmerken dat zware gangsters,moordenaars,inbrekers e.d. OOK over een identiteitskaart beschikken !!

                        hoe gaat u weten dat de identiteitskaartkopie van iemand is met goede of...slechte bedoelingen ??????????????????

                        waar staat op uw identiteitskaart dat ge (g)een misdadiger zijt ???

                        zelfs het binnen enkele jaren verplichte digitale identiteitsbewijs dat ge zult moeten gebruiken o.a. om u op internet te begeven en waarvoor bill gates al de softwarez is aan het aanpassen zal GEEN ENKELE waarborg bieden !

                        en... net zoals nu met de EURO aan het gebeuren is (veel valse biljetten en...muntstukken in omloop) zult ge in bepaalde "apenlanden" valse identiteitskaarten kunnen aankopen voor minder dan 100 EURO net zoals ge daar nu ALLE DIPLOMAS aan een spotprijs kunt verkrijgen (bachelor,doctor e.d.)

                        geloof me...de politie kan het NU niet meer aan en toekomstgericht zal het een zware katastrofe worden.
                        dank u wel "politiekers" om (oostblok)landsgrenzen te openen zonder er verder bij na te denken !
                        the path of superstition leads to the crossroads of insanity

                        Comment


                        • #13
                          Re: Copy van Pas

                          Oorspronkelijk geplaatst door STOOMLOK
                          ahum...
                          mag ik toch even opmerken dat zware gangsters,moordenaars,inbrekers e.d. OOK over een identiteitskaart beschikken !!

                          hoe gaat u weten dat de identiteitskaartkopie van iemand is met goede of...slechte bedoelingen ??????????????????

                          waar staat op uw identiteitskaart dat ge (g)een misdadiger zijt ???

                          zelfs het binnen enkele jaren verplichte digitale identiteitsbewijs dat ge zult moeten gebruiken o.a. om u op internet te begeven en waarvoor bill gates al de softwarez is aan het aanpassen zal GEEN ENKELE waarborg bieden !

                          en... net zoals nu met de EURO aan het gebeuren is (veel valse biljetten en...muntstukken in omloop) zult ge in bepaalde "apenlanden" valse identiteitskaarten kunnen aankopen voor minder dan 100 EURO net zoals ge daar nu ALLE DIPLOMAS aan een spotprijs kunt verkrijgen (bachelor,doctor e.d.)

                          geloof me...de politie kan het NU niet meer aan en toekomstgericht zal het een zware katastrofe worden.
                          dank u wel "politiekers" om (oostblok)landsgrenzen te openen zonder er verder bij na te denken !
                          Maar als er iets mis gaat weet ge wel bij wie ge moet zijn

                          Comment


                          • #14
                            Re: Copy van Pas

                            @Stoomlok
                            euh, je hoeft niet te roepen hoor. We horen je zo ook wel hoor !
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #15
                              Re: Copy van Pas

                              als er iets mis gaat weet ge wel bij wie ge moet zijn

                              denkt u nu echt dat iemand met slechte bedoelingen een echte identiteitskaartkopie gaat gebruiken ??

                              inderdaad zijn er zeer stomme boeven die bijvoorbeeld hun kauwgum (met VINGERAFDRUK!!) achterlaten...of hun eigen wagen met eigen nummerplaat
                              gebruiken voor een bankoverval...

                              maar de gevaarlijkste zijn de geslepen,doordachte bewuste uitschot onderwereld figuurtjes die welberekende misdaden plegen...
                              soms even op verlof gaan in de gevangenis om ervaringen met andere kornuiten uit te wissellen en even uit te rusten op kosten van de belastingbetaler voor dat ze er "vol slechte bedoelingen" terug van leer trekken
                              the path of superstition leads to the crossroads of insanity

                              Comment

                              Working...
                              X