Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zaventem airport

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zaventem airport

    Fotoshoot op een zonnige zondagnamiddag aan de landingsbaan van Zaventem
    Wat vinden jullie hier van :

    www.idwnet.be

    Nikon D70 + nikkor 70-300mmAF + nikkor 18-70mm + nikkor 5Omm F1.8 + Tamron 1,4TC + SB600

  • #2
    Re: Zaventem airport

    Je hebt hem mooi in het vizier kunnen houden: mooi zo

    Wat ik minder vind is dat het vliegtuig wat onderbelicht is. Dat is niet verwonderlijk, want op zo'n onderwerp zijn er veel reflecterende delen die de belichtingsmeter in de war kunnen sturen. Probeer de levels eens wat te 'tweaken' in PhotoShop en, terwijl je dan toch bezig bent doe de verzadiging wat omhoog, want nu is het wat grijs zo...
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #3
      Re: Zaventem airport

      mooi vastgelegd! net iets té donker helaas maar toch knappe plaat hoor!
      waar stond je ergens voor deze foto?
      25L? 25R?

      Comment


      • #4
        Re: Zaventem airport

        Eventjes in PS wat aangepast :

        Comment


        • #5
          Re: Zaventem airport

          Lang leve de Shadow/highlight tool in PS
          Nikon D300 • Nikkor 18-200mm VR • Sigma 70-300mm Macro • Sigma 150mm Macro • Sigma 50-500mm • Sigma 10-20mm

          Comment


          • #6
            Re: Zaventem airport

            Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
            mooi vastgelegd! net iets té donker helaas maar toch knappe plaat hoor!
            waar stond je ergens voor deze foto?
            25L? 25R?

            Euhm, ik weet niet welek nummer die baan heeft.

            Ik stond tussen de nieuwe verkeerstoren en het in beslag genomen Antonov-toestel(zie je vanop de haachtsesteenweg staan).Daar is een stukje nieuw aangelegde baan rond het domein.Toen landen ze daar.
            www.idwnet.be

            Nikon D70 + nikkor 70-300mmAF + nikkor 18-70mm + nikkor 5Omm F1.8 + Tamron 1,4TC + SB600

            Comment


            • #7
              Re: Zaventem airport

              [QUOTE=stampers]Eventjes in PS wat aangepast :



              Is wel beter zo maar foto heeft precies wel aan scherpte moeten toegeven?
              Wel leuk hoe de detail van dat landingsgestel naar voor komen nu
              www.idwnet.be

              Nikon D70 + nikkor 70-300mmAF + nikkor 18-70mm + nikkor 5Omm F1.8 + Tamron 1,4TC + SB600

              Comment


              • #8
                Re: Zaventem airport

                Stampers en fragmatic

                de foto heeft wel heel wat van zijn kwaliteit moeten inboeten door hem zo fel op te lichten. De hardheid en correctheid van de kleuren van het toestel zijn dan volgens mij ook een beetje verloren gegaan.
                Het is natuurlijk goed om te proberen van de foto op te lichten maar de omstandigheden waarin het beeld is genomen waren nu eenmaal zo dat de schaduw partijen overwegen en het daarom niet echt mogelijk is alle schaduwen weg te nemen.
                Persoonlijk vind ik het daarom een beetje "te", ik heb er het volgende van gemaakt. Dit door de de levels aan de witte kant bij te trekken, daarna wat te gaan spelen met de kleurbalans en als laatste de kleur een beetje te satureren.



                Greetz

                Jinx

                Comment


                • #9
                  Re: Zaventem airport

                  Oorspronkelijk geplaatst door fragmatic
                  Euhm, ik weet niet welek nummer die baan heeft.

                  Ik stond tussen de nieuwe verkeerstoren en het in beslag genomen Antonov-toestel(zie je vanop de haachtsesteenweg staan).Daar is een stukje nieuw aangelegde baan rond het domein.Toen landen ze daar.
                  Runway 25R , by the way , mooie foto van een , zo te zien de OO-DJV dus een BAe146-RJ85
                  Groetjes, Fabrice
                  www.fabke.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zaventem airport

                    Oorspronkelijk geplaatst door fafafabe
                    Runway 25R , by the way , mooie foto van een , zo te zien de OO-DJV dus een BAe146-RJ85

                    @ Fabke

                    Leuk je hier te zien, Ik heb je een tijdje geleden (lang geleden zelfs) eens
                    gemaild ivm. de spotplaatsen @ Florennes AFB
                    www.idwnet.be

                    Nikon D70 + nikkor 70-300mmAF + nikkor 18-70mm + nikkor 5Omm F1.8 + Tamron 1,4TC + SB600

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zaventem airport

                      Oorspronkelijk geplaatst door fragmatic
                      @ Fabke

                      Leuk je hier te zien, Ik heb je een tijdje geleden (lang geleden zelfs) eens
                      gemaild ivm. de spotplaatsen @ Florennes AFB
                      Ja , nu je het zegt.... , ik heb trouwens sinds vorige week een volledige spottersgids voor Florennes gemaakt en je kan deze nu vinden op mijn site naast deze voor Brussel
                      Groetjes, Fabrice
                      www.fabke.be

                      Comment

                      Working...
                      X