Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gevaar beschadiging autofocus?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gevaar beschadiging autofocus?

    Ik heb mij zonet een tamron 28 75 f2.8 aangeschaft en ik moet zeggen dat ik er nog geen seconde spijt van gehad heb. Maar ik had hierover een vraag. Wanneer de lens afgesteld staat op autofocus, dan durf ik per ongeluk nog wel eens aan de scherpstelring te draaien ipv. de zoomring (dit is gelukkig nog maar 2 keer gebeurd )
    Mijn vraag was : hoe schadelijk is dit voor het AF-mechanisme? Ik zoom steeds in zonder mijn knop in te drukken, dus de AF is dan niet aan het scherpstellen... Ik zou echter niet graag mijn nieuwe aanwinst zo snel beschadigd zien. Ik kan moeilijk geloven dat ik de enige ben die per ongeluk naar de verkeerde ring grijp.
    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

  • #2
    Re: Gevaar beschadiging autofocus?

    die lens is mijn wens;fijn dat hij je bevalt, maar is er dan geen beschrijving bij, ben nl erg benieuwd naar het antwoord op je vraag.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Gevaar beschadiging autofocus?

      Bij veel lenzen zal dit waarschijnlijk geen kwaad kunnen, ik heb nu wel niet die specifieke lens maar met de kitlens van m'n D70 mag dit wel (de ring wringt niet tegen, en de lens geeft duidelijk AF of manueel aan)

      Comment


      • #4
        Re: Gevaar beschadiging autofocus?

        Heb je de handleiding er al op nagezien

        Er zijn lenzen waar het rustig kan en die er voor bedoeld zijn, maar er zijn ook lenzen waar het absoluut niet mag. Aangezien de lens niet tegenwerkt denk ik dat het niet zo veel kwaad kan.
        Groeten,

        Albert Jan

        Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

        Comment


        • #5
          Re: Gevaar beschadiging autofocus?

          de meeste hebben een manual override denk ik
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment


          • #6
            Re: Gevaar beschadiging autofocus?

            Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
            de meeste hebben een manual override denk ik
            That's the one... De meeste recente lenzen laten dat zonder problemen toe. En bij diegenen die dat niet verdragen zul je het snel gewaar worden...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Re: Gevaar beschadiging autofocus?

              en als ge niet zeker zijt dan blijft ge er met uw pollen af
              foto als spiegel of als venster?

              Comment

              Working...
              X