Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw en pas een G2 gekocht: video out werkt niet!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw en pas een G2 gekocht: video out werkt niet!

    Hey Iedereen,

    Ik zit nu op m'n werk, dus ik kan maar snel even iets typen...

    Voor degene die een G2 hebben:

    Ik heb gisteren volgens de handleiding geprobeerd m'n nieuwe G2 op de TV aan te sluiten maar dat blijkt niet te werken. Ik krijg geen beeld van m'n camera te zien.

    Is er iets dat ik fout doe, hoewel ik de handleiding volg....

    Help.

    Thanks,
    D.

  • #2
    Ik denk eerder in de richting van uw TV, is die correct ingesteld op VIDEO.
    Normaal kunt ge daar niet véél verkeerd mee doen, gewoon de meegeleverde kabel in uw camera pluggen en in de "video in" van uw TV, dan uw TV instellen dat hij zijn input haalt uit "video in" en dat zou moeten werken. (bij mij toch). Probeer anders eens met een tweede TV toestel of bij iemand anders... als het daar ook niet lukt, dan is er misschien toch iets mis met uw camera...
    Is uw camera online gekocht of in een gewone winkel, anders springt ge natuurlijk eens binnen in de winkel...
    Succes in elk geval, Dieter.

    Comment


    • #3
      Hallo Darius,

      Ik denk hetzelfde als Dieter.
      Normaal gezien is dat aansluiten en beeld hebben ...
      Zou dus een verkeerd videokanaal of zo kunnen zijn tenzij je de rechtsreekse ingang van de TV gebruikt (cinch plug). Dan zou je dadelijk beeld moeten hebben (als de TV op de juiste ingang staat).

      Jaja

      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Heb je je G2 op PAL ingesteld?
        Werkte perfect bij mij, alle functies waarbij het LCD schermpje gebruikt worden (fotos nemen of afspelen) worden dan via de TV weergegeven.
        De tv moest ik wel op het 'EXT' kanaal zetten.

        Comment


        • #5
          Bij mijn G1 werkte dat ook perfect recht uit de doos. Mijn G2 heb ik nog niet gebruikt, maar dat zal wel juist hetzelfde zijn.

          Ik kan dus enkel maar de voorgaande opmerkingen beamen. Zorgen dat je het juiste kanaal op je TV kiest.

          mvg,
          peter

          Comment


          • #6



            Edited by - jakke on 30 November 2001 14:00:18

            Comment


            • #7
              Tof dat jullie zo snel antwoorden.

              Euh...
              - de g2 is in een winkel gekocht
              - PAL staat ingesteld
              - de kabel is rechtstreeks op de video in aangesloten, vooraan de tv.
              - videokanaal is geselecteerd.

              Wat ik nog niet geprobeerd heb is EXT te selecteren. Straks eens doen als ik thuis kom.

              thanks,
              K'ben benieuwd

              Darius
              PS. Hopelijk werkt hij dan en kan ik me meer concentreren op het oefenen met de instellingen

              Alvast bedankt hé!! Als er nog iemand nog suggesties hebt....laat maar komen.


              Comment


              • #8
                Darius,

                Nog een suggestie: zoveel mogelijk foto's trekken, da's de enige manier om je camera perfect leren te kennen. En niet enkel automatisch, maar in alle mogelijke "standjes"
                En ze dan hier posten natuurlijk ...

                Jaja

                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #9
                  Hey ik heb naar huis gebled en mijne pa heeft dat geprobeerd: EXT en dat blijkt te werken!!!! Thanks a lot!!!!

                  Yep, k'ga véél foto's trekken!!!
                  Fotobewerking op pc ken ik al goed denk ik.
                  Ik nog gewerk met corel photopaint, versie 4,7,8 en nu 9. Daar begint het grote plezier.

                  Van zodra er wat mooie resultaten uit komen,
                  publiceer ik ze op m'n homepage

                  I think I'm going to enjoy this!!!

                  C'Ya,
                  Darius

                  Comment

                  Working...
                  X