Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DVD+RW DVD-RW DVD+R etc...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DVD+RW DVD-RW DVD+R etc...

    In België wordt een soort sabam-taks geheven op lege AV-dragers zoals cdR's en DVD-writable media. Ik gebruik massa's DVD's om mijn foto's oneindige keren te back-uppen en er slideshows op te branden en dus is het betalen van auteursrechtentaks een behoorlijk belachelijke bezigheid, vermits ik dan betaal om m'n eigen foto's te kunnen dupliceren. Heeft iemand er enig idee van of uitwijken naar Nederland of Duitsland voldoende prijsvoordeel geeft om er de verplaatsing uit te halen voor een paar honderd schijfjes? Ik neem aan dat ik daar onder het motto: vrij verkeer van goederen en diensten als consument geen extra taksen op moet betalen bij het binnenkomen van België?

    Zijn die taksen enkel verschuldigd bij verkoop van kleinhandel aan consument? MAW: als ik met een paar mensen een palletje bestel bij EMTEC of zo... zouden die taksen dan reeds verschuldigd zijn?

  • #2
    Re: DVD+RW DVD-RW DVD+R etc...

    Hoi,

    Check eens



    en oordeel zelf.


    Greetz

    Bryan
    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

    Comment


    • #3
      Re: DVD+RW DVD-RW DVD+R etc...

      Oorspronkelijk geplaatst door B-man
      Heeft er iemand al bij deze site besteld?

      Sven

      Comment


      • #4
        Re: DVD+RW DVD-RW DVD+R etc...

        Ik zelf nog niet. Maar ben door een kollega van mij op het werk op deze site opmerkzaam gemaakt.
        Hijzelf heeft wel vaker bestellingen daar gedaan en is alleen maar positief over het bedrijf.

        Greetz

        Bryan
        Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

        Comment


        • #5
          Re: DVD+RW DVD-RW DVD+R etc...



          b.
          Bijna niks meer....

          Comment


          • #6
            Re: DVD+RW DVD-RW DVD+R etc...

            even terug naar de taksen-vraag

            als u in het buitenland (in EU) iets gaat kopen, of iets laat komen, betaalt u gewoon de prijs die men u aanrekent. als de verkoper btw aanrekent, of hij is particulier, of..., u betaalt gewoon zijn prijs, zoals iedereen die zou betalen bij die verkoper. soms komt daar dus nog de btw bij van het desbetreffende land (sommige winkels adverteren exclusief btw)

            maar goederen van binnen de EU, komen zonder enige extra kost naar u thuis/kan u zonder enige extra kost gaan afhalen. u moet niets aangeven. waar zou u dat trouwens doen??

            mocht u zelf handelaar zijn, en btw willen recupereren: u krijgt dan factuur, u moet aangeven in belgie, en dan krijgt u hier btw terug (zoietske was het toch, ben er niet zeker van!!!!)

            maar particulier: geen kosten............

            bestelt u een palletje: maak dan zeker een goede deal!!!!!!!

            enne, dan mag je voor mij ook altijd een spindel meenemen
            Last edited by ajuin; 22 januari 2005, 22:07.

            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


            Comment


            • #7
              Re: DVD+RW DVD-RW DVD+R etc...



              zeer snelle en goede service, gratis verzending vanaf 120/130€ dacht'k. Komt vanuit UK. Bestelling gedaan, drek overgeschreven en op 3 dagen had'k men levering.

              Dus als je met een paar man besteld kom je rap aan het bedrag voor gratis levering. grtz
              A Pc Is Like A Bikini, It's The Inside That Counts ;)
              pics @ www.thejudge.be

              Comment


              • #8
                Re: DVD+RW DVD-RW DVD+R etc...

                Ik maak al een tijdje gebruik van http://www.cdrwinkel.com/. Vroegeer was het een firma met een Belgisch en Nederlands adres, maar ze zijn nu--vanwege die extra taks--uitgeweken naar Luxemburg.


                Kris.
                My work: VICTORIE.com

                Comment


                • #9
                  Re: DVD+RW DVD-RW DVD+R etc...

                  www.cdrwinkel.com en www.cdrwinkel.be zijn dezelfde voor zover ik weet.

                  Die zitten tegenwoordig in Engeland, en die taks zal er wel voor iets tussenzitten. Nu ja, ik ben reeds meer dan 2 jaar een tevreden klant van die shop

                  Duurder zijn ze in elk geval niet geworden.... een spindel lege DVD-R schijfje waar ik in april 2004 nog 16,50€ voor betaalde is er nu te koop voor 8,50€ !! (en dan bedoel ik hetzelfde product, merk, type...)
                  Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

                  Comment


                  • #10
                    Re: DVD+RW DVD-RW DVD+R etc...

                    Merci! Dat waren verschillende goede tips. En vooral die gratis levering aan huis staat me wel aan... :-) Dan haal ik de 'verplaatsing' er zeker uit...

                    Comment

                    Working...
                    X