Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Info Telelenzen voor D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Info Telelenzen voor D70

    Ik ben op zoek naar een goede tele van ong. 500mm (moet geen zoomlens zijn) , mag max. €1000 kosten, hoe goedkoper, hoe beter (studentenbudget ) Weet er iemand raad. Ik werk nu met de 70-300 f/4-5,6, maar daar ben ik nie zo content van.

  • #2
    Re: Info Telelenzen voor D70

    Voor dat budget dacht ik als eerste aan een Bigma (Sigma 50-500) mits je geen principieel bezwaar hebt tegen zoomlenzen.
    Groeten,

    Albert Jan

    Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

    Comment


    • #3
      Re: Info Telelenzen voor D70

      50-500 da zal het enige binnen u budget zijn denkek
      [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

      Comment


      • #4
        Re: Info Telelenzen voor D70

        Hoe zit het met de kwaliteit van die Bigma (beter dan 70-300 van Nikon?)

        Comment


        • #5
          Re: Info Telelenzen voor D70

          doe eens een search op het forum op Bigma ofzo.
          ik ken wel zeggen dat die lens klasse is.
          Ik ben er zeker van dat de kwaliteit beter is dan die 70-300
          [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

          Comment


          • #6
            Re: Info Telelenzen voor D70

            70-200 van Sigma, 80-400 OS van sigma (juist iets boven budget).

            Edit: laat maar zitten, had je 500mm niet gezien, ik denk dat je dan inderdaad enkel de 50-500 kunt nemen.
            Gallery: http://www.fotogallerij.be

            Comment


            • #7
              Re: Info Telelenzen voor D70

              Hallo,

              Als 1000€ echt je maximum budget is zou ik je ook voor een Bigma gaan.

              MAAR ...

              Persoonlijk zou ik zeggen, spaar nog enkele maanden verder en koop een AF-S VR 70-200 VR f/2.8 en je hebt een toplens. Vraag dan bij je verjaardag een Nikon TC 1.7 en je hebt 510mm (kleinbeeld).

              Totaal kost je dat waarschijnlijk wel een goede 1900€ (1565€ bij corné en ongeveer 350€)

              mvg Sven Michiels

              Comment


              • #8
                Re: Info Telelenzen voor D70

                Is Vibratiereductie echt belangrijk? De 80-200mm f/2,8 kost € 600 minder maar heeft dit wel niet.
                Als ik dan met die Teleconverter ga werken zal die vibratiereductie nog iets uitmaken?

                Comment


                • #9
                  Re: Info Telelenzen voor D70

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
                  Is Vibratiereductie echt belangrijk? De 80-200mm f/2,8 kost € 600 minder maar heeft dit wel niet.
                  Als ik dan met die Teleconverter ga werken zal die vibratiereductie nog iets uitmaken?
                  En of VR iets zal uitmaken! Ondanks dat je met een goed statief zult werken, kan zelfs het indrukken van de ontspanknop al voor trillingen zorgen. En als je zo'n mooie tele hebt en je hebt mooi gezoomd, dan baal je toch wel van de onscherpe foto's die dat zal opleveren.
                  Een afstandsbediening kan ook helpen, maar is ook niet altijd praktisch.
                  Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                  --------

                  Comment


                  • #10
                    Re: Info Telelenzen voor D70

                    Geen stabilizer is het enige minpunt aan de 50-500 voor mij, maar het is nog te doen als er genoeg licht is.
                    Of die stabilizer zoveel geld waard is kan jij alleen beslissen, bedenk wel dat het geen wondermiddel is, maar je komt dan natuurlijk belange niet aan die 500mm die je vroeg. Op een dslr komt de 50-500 eigenlijk aan meer dan 750mm.
                    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                    Comment


                    • #11
                      Re: Info Telelenzen voor D70

                      http://www.fredmiranda.com/reviews/s...&cat=12&page=2

                      De Nikkor 300 f4 is ook het overwegen waard.
                      BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

                      Comment

                      Working...
                      X