Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar grote afdrukken laten maken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar grote afdrukken laten maken?

    Ik zou graag enkele foto's (portretten kinderen) laten afdrukken op redelijk groot formaat. (max 50- 70). Waar kan ik het best terecht? Online, winkelketen, plaatselijke dealer? Prijs/kwaliteitverhouding?
    Is er een speciale procedure te volgen, want bij online diensten zijn de grote formaten niet altijd mogelijk?
    The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
    Fuji XT-2 + .......

  • #2
    Re: Waar grote afdrukken laten maken?

    www.pixum.be
    (mijne favoriet)
    www.photobox.ie
    (mic's favoriet)
    www.colormailer.com
    (vroeger 2 50*70-afdrukken besteld)
    Last edited by Dirtyharry71; 17 januari 2005, 12:53.
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      Re: Waar grote afdrukken laten maken?

      Bij de Hema kost een foto op 50 X 70 8.95€

      Zo groot heb ik ze nog niet laten afdrukken, maar ik heb het laten doen op 30 X 45 en ik vond het resultaat wel ok.
      Vraag je echter toch maar eens af of het wel nodig is om je foto's zo groot de laten afdrukken. Iets kleiner met een mooie passepartout en ene schone kader... daar zou ik voor gaan. Maar dat is mijn bescheiden mening...
      Canon EOS 300D, kitlens +Sigma 70-300 f/4-5.6 APO Macro II D

      Comment


      • #4
        Re: Waar grote afdrukken laten maken?

        Oorspronkelijk geplaatst door def joe
        Ik zou graag enkele foto's (portretten kinderen) laten afdrukken op redelijk groot formaat. (max 50- 70). Waar kan ik het best terecht? Online, winkelketen, plaatselijke dealer? Prijs/kwaliteitverhouding?
        Is er een speciale procedure te volgen, want bij online diensten zijn de grote formaten niet altijd mogelijk?
        Ik ben HEEL tevreden over www.fujiprint.be
        ______________________________________
        Johan Leuyckx
        Nikon D70 + 50mm 1.8D + 18-70mm AF-S DX
        www.leuyckx.be

        Comment


        • #5
          Re: Waar grote afdrukken laten maken?

          Heb zowel bij Hema als bij Photobox Ierland éénzelfde foto laten afdrukken. Bij Hema 60 bij 40, bij Photobox 75 bij 50. Hema was wel sneller en een pak goedkoper, maar de kwaliteit van de foto en de verpakking was ook een stuk minder. Op de foto waren er krassen en de rechteronderhoek was gekreukt. Bij Photobox was de foto perfect afgewerkt, steviger papier. Er leek een soort beschermende film over te zitten. Alvorens op te rollen had men bij Photobox op en onder de foto beschermend papier gelegd. Mischien had ik pech bij Hema (kerstperiode), maar ik vermoed dat men bij Photobox liever wat later is en een perfect afgewerkte foto opstuurt.

          Greetz

          Sam Jae

          Comment


          • #6
            Re: Waar grote afdrukken laten maken?

            kruidvat ook niet slecht. goed verpakt, en goede kwaliteit. zet daar de lage prijs naast, en je hebt een voltreffer van formaat....

            nog een pluspunt: niet in een rol verzonden, wel in een platte stevige envelope!!!! dus geen opgerolde foto's!!!!!

            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


            Comment


            • #7
              Re: Waar grote afdrukken laten maken?

              Oorspronkelijk geplaatst door sibertus
              kruidvat ook niet slecht. goed verpakt, en goede kwaliteit. zet daar de lage prijs naast, en je hebt een voltreffer van formaat....

              nog een pluspunt: niet in een rol verzonden, wel in een platte stevige envelope!!!! dus geen opgerolde foto's!!!!!
              Moet wel moeilijk in de brievenbus of in de tas van de facteur gaan, zo een envelope van 60X80cm(voor een foto van 50x75)
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: Waar grote afdrukken laten maken?

                ik laat al mijn afdrukken maken bij pixum.be.
                heel tevreden van.
                Heb reeds 2x een groot formaat genomen (30 op 40 dacht ik) en ze zijn prima hoor. Ook prima verpakt voor verzending, zodat ze zonder een kreukje aankomen!

                Comment


                • #9
                  Re: Waar grote afdrukken laten maken?

                  Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                  Moet wel moeilijk in de brievenbus of in de tas van de facteur gaan, zo een envelope van 60X80cm(voor een foto van 50x75)
                  tweemaal besteld, tweemaal in een grote kartonnen buis geleverd.
                  Lastig voor de postbode dat wel, maar 't is tenslotte hun beroep niet?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waar grote afdrukken laten maken?

                    Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                    Moet wel moeilijk in de brievenbus of in de tas van de facteur gaan, zo een envelope van 60X80cm(voor een foto van 50x75)
                    daarom ga ik ze ook in het dichtstbijzijnde kruidvat ophalen. die zijn overal sterk vertegenwoordigd, en dus geen probleem.

                    enne, zoals kenobi zegt: dat is hun beroep. dan wordt het misschien door een postauto geleverd, weet ik niet, maar ik weet wel dat ik al grotere zaken heb laten komen met de post.....

                    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                    Comment


                    • #11
                      Re: Waar grote afdrukken laten maken?

                      Bij Fuji Print ontwerp je jouw fotoboek, poster, wanddecoratie of fotogeschenk met jouw mooiste foto’s eenvoudig online. Ga direct aan de slag!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waar grote afdrukken laten maken?

                        Niet helemaal een antwoord op je vraag, maar heb je onderstaande al eens bekeken?

                        http://www.2canvas.be/

                        mvg,
                        peter

                        Comment

                        Working...
                        X