Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitsen ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flitsen ???

    ik heb tickets besteld voor de proximus diamand games in het sportpaleis. Vrouwen tennis

    zou je mogen flitsen tijdens een wedstrijd???

  • #2
    Re: flitsen ???

    Denk niet dat ene flits veel zal uithalen, is toch tamelijk ver...
    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

    Comment


    • #3
      Re: flitsen ???

      Oorspronkelijk geplaatst door Faan
      Denk niet dat ene flits veel zal uithalen, is toch tamelijk ver...
      hangt er mss vanaf waar je zit hé
      maar je hebt gelijk vanwaar ik ga foto's maken zal het mss geen zin hebben
      ik hoop in elk geval dat er genoeg licht is maar waarschijnlijk wel

      Comment


      • #4
        Re: flitsen ???

        Zou wel eerst even informeren of je mag flitsen. Het is ook zo vervelend als je er uit geschopt wordt.
        Groeten,

        Albert Jan

        Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

        Comment


        • #5
          Re: flitsen ???

          Flitsen wordt als zeeer hinderlijk ervaren door de spelers. En zelfs al zit je eerste rang helemaal vooraan, dan nog heeft die flits geen enkele zin. Overigens zijn er zonder flits ook prima beelden te maken van tennis, maar je hebt wel een behoorlijk lang en redelijk lichtsterk objectief nodig. 300mm (35mm equivalent) is eigenlijk te weinig en het zou mooi zijn als je naar f/2.8 kunt op de lange brandpuntsafstanden.
          Last edited by Joost; 14 januari 2005, 08:38.

          Comment


          • #6
            Re: flitsen ???

            Oorspronkelijk geplaatst door Joost
            Flitsen wordt als zeeer hinderlijk ervaren door de spelers. En zelfs al zit je eerste rang helemaal vooraan, dan nog heeft die flits geen enkele zin. Overigens zijn er zonder flits ook prima beelden te maken van tennis, maar je hebt wel een behoorlijk lang en redelijk lichtsterk objectief nodig. 300mm (35mm equivalent) is eigenlijk te weinig en het zou mooi zijn als je naar f/2.8 kunt op de lange brandpuntsafstanden.

            nutteloos?? of toch proberen met mijn 300mm???

            Comment


            • #7
              Re: flitsen ???

              als je niet probeert heb je zeker niets hé
              www.vildaphoto.net

              Comment


              • #8
                Re: flitsen ???

                Flitsen tijdens de wedstrijd mag inderdaad niet. Ze vragen dit om de spelers zo niets te storen.
                Eenmaal die lampen opgewarmd zijn (is redelijk snel) heb je, denk ik, toch wel voldoende licht.
                "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                Comment


                • #9
                  Re: flitsen ???

                  ik had navraag gedaan bij het sportpaleis en volgens hen was zelfs
                  fotgraferen niet toegestaan, maar na een mailtje met octagon (organisator van het evenement) heb ik volgend antwoord gekregen
                  " het maken van foto's (zonder flits) is toegestaan."
                  bij deze heb ik dan een duidelijk antwoord op mijn vraag

                  Comment


                  • #10
                    Re: flitsen ???

                    Heb je tickets voor categorie 1 zitjes ? Dan kan je eventueel wel enkele mooie foto's nemen. Let wel op uw shutterspeed voor onscherpe foto's !

                    In categorie 2 aan de zijkant van het veld zit je al tamelijk hoog maar met een degelijke zoomlens zou het ook moeten lukken. Indien ze u binnenlaten natuurlijk met zo'n lens !

                    Categorie 3 ( balkon ) kan je eigenlijk vergeten. Een degelijke foto van de speelsters in close-up zal moeilijk zijn.

                    Ook nog, terwiil u foto's zit te maken, mis je eigenlijk een heel deel van het spel. Zonde van de tickets, nee ?

                    Groetjes,
                    Sjim.
                    Nikon D70

                    Comment


                    • #11
                      Re: flitsen ???

                      Oorspronkelijk geplaatst door sjim
                      Ook nog, terwiil u foto's zit te maken, mis je eigenlijk een heel deel van het spel. Zonde van de tickets, nee ?

                      Groetjes,
                      Sjim.
                      Of andersom, je kijkt zo naar de wedstrijd, dat je vergeet te trekken.

                      Ik heb dat ook regelmatig met mijn ijshockey wedstrijden. Ik heb over het algemeen met een spannende wedstrijd minder foto's als met een saaie.

                      Hubert
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • #12
                        Re: flitsen ???

                        Oorspronkelijk geplaatst door sjim
                        Heb je tickets voor categorie 1 zitjes ? Dan kan je eventueel wel enkele mooie foto's nemen. Let wel op uw shutterspeed voor onscherpe foto's !

                        In categorie 2 aan de zijkant van het veld zit je al tamelijk hoog maar met een degelijke zoomlens zou het ook moeten lukken. Indien ze u binnenlaten natuurlijk met zo'n lens !

                        Categorie 3 ( balkon ) kan je eigenlijk vergeten. Een degelijke foto van de speelsters in close-up zal moeilijk zijn.

                        Ook nog, terwiil u foto's zit te maken, mis je eigenlijk een heel deel van het spel. Zonde van de tickets, nee ?

                        Groetjes,
                        Sjim.
                        ik zit in vak 155 plan sportpaleis , ik denk niet dat ik daar slecht zit en met het
                        goedkoopste ticket(35 euro).

                        je moet proberen een goeie combinatie te maken zodat je de wedstrijd kunt volgen en op moment dat het wat saaier wordt kan je enkele foto's maken hé.

                        Comment


                        • #13
                          Re: flitsen ???

                          Oorspronkelijk geplaatst door Joost
                          Overigens zijn er zonder flits ook prima beelden te maken van tennis, maar je hebt wel een behoorlijk lang en redelijk lichtsterk objectief nodig. 300mm (35mm equivalent) is eigenlijk te weinig en het zou mooi zijn als je naar f/2.8 kunt op de lange brandpuntsafstanden.
                          Vorige editie (ik veronderstel dat de belichting dit jaar vergelijkbaar zal zijn) heb ik een pak foto's genomen op ISO800 en ISO1000 met een 70-200 f/2.8. Sluitersnelheden rond of boven de 1/250s, wat echt wel nodig is als je op de zijkant van het veld zit.

                          Misschien een handige tip voor het instellen van de WB: de kleurtemperatuur van de lampen die gebruikt worden als hoofdverlichting in het sportpaleis is 4000°K.
                          DigiCam

                          Comment


                          • #14
                            Re: flitsen ???

                            Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
                            Vorige editie (ik veronderstel dat de belichting dit jaar vergelijkbaar zal zijn) heb ik een pak foto's genomen op ISO800 en ISO1000 met een 70-200 f/2.8. Sluitersnelheden rond of boven de 1/250s, wat echt wel nodig is als je op de zijkant van het veld zit.

                            Misschien een handige tip voor het instellen van de WB: de kleurtemperatuur van de lampen die gebruikt worden als hoofdverlichting in het sportpaleis is 4000°K.
                            wat houd dat precies dan in?? instellen van WB ?? ben daar niet zo in bekend allemaal
                            had wel verwacht dat ik een hogere iso moet instellen maar voor de rest .....

                            Comment


                            • #15
                              Re: flitsen ???

                              RAW hee
                              RAW...
                              foto als spiegel of als venster?

                              Comment

                              Working...
                              X