Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hervullen voor de Epson 870/890/1270/1290

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hervullen voor de Epson 870/890/1270/1290

    Een vraagje, heeft er iemand van onze leden al ervaring met het hervullen of het gebruik van hervulde cartridges voor een van de vernoemde Epson printers. Ik spreek dus wel degelijk over cartridges met een chip. Graag zou ik daarom uw ervaringen vernemen.
    alvast bedankt

    Met Vriendelijke groeten
    Jeff Ceuppens
    jeff.ceuppens@skynet.be
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

  • #2
    Bedoelt u .
    De vulling appart, want als ik mij niet vergis werkt epson met een vaste kop.
    in dat geval is het geen enkele probleem.
    daar je de vullingen appart kunt bijvullen.
    juist opletten dat je een test doet welk kleur bij welk.
    past.
    en niet overvullen.
    de reden dat het bij veel mensen niet werkt is dat zij de vullingen te vul doen,zadat de kleuren in elkaar lopen.
    Marnix Claus

    Comment


    • #3
      Het vullen voor de Epson 870/890/1270/1290 deel 2.

      Mijn eerste poging in het hervullen voor boven vermelde printers is uitgedraaid op een fiasco. Deels door een gebrekkige handleiding die ik van Millenium meekreeg en deels door het falen van de chiprestet van MIS. De handleiding heeft het nog altijd over bijvullen door een van de vulopingen langs de bovenzijde van de patroon, de ondervinding leert mijn nu dat dit niet de juiste werkwijze is. Het grootse probleem zit hem in de resterende inkt die in de patroon achterblijft. En dat kan vrij veel zijn zodanig dat de voorgestelde 8cc inkt per kleur niet in de patroon gaan. De oplossing heb ik ook gevonden op de MIS site en die is dat je eerst door middel van een injectiespuit de kamers één voor één gaat leegzuigen dit tot er met het vacuum dat je creëert geen schuim meer naar buiten komt. Een proef op de weegschaal bewees dat er 10 gram inkt in de patroon achterbleef (in dit geval) dat is dus ongeveer 25% van de totale capaciteit van de patroon. Het vullen gebeurt nu ook door de opening aan de onderzijde van de patroon daar waar de patroon in de printer gaat. Dit heeft het voordeel dat je de inkt door de valve heen inspuit van onder naar boven. Dat is ondertussen ook door mij getest en het werkt.

      Probleem 2 de chip reset:
      de resetter van Millenium is nog niet aangekomen dus heb ik een poging gedaan met de softwarematige reset van MIS. Nu blijkt deze software alleen te werken op een patroon die nog niet helemaal leeg is. T'is te zeggen, het inktlichtje van de printer mag nog niet gebrand hebben, Nu is het wachten tot ik de huidige cartridge ga resetten en deze dan weer ga hervullen. Ik houd iedereen via dit forum op de hoogte van de vorderingen.


      Met Vriendelijke groeten
      Jeff Ceuppens
      jeff.ceuppens@skynet.be

      Edited by - Digipics357 on 24 June 2001 08:30:28
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Dit lijkt me toch allemaal overdreven veel werk en geknoei om al die dingen bij te vullen.
        Is er dan geen risico aan verbonden wanneer je zo'n vulling in je printer steekt dat het vroeg of laat eens fout gaat en je die honderden franken die je uitgespaard had terug kan investeren in een nieuwe printer die dan weer een paar duizend franken kost ?

        Geen kritiek, enkel een vraag ...

        mvg. gaetan

        Comment


        • #5
          Hallo Gaetan,

          Ik moet zeggen dat ik er vroeger net zo overdacht, en het is helemaal nog niet zeker dat ik met dit hervullen zal doorgaan. Vooraleer ik er mee starte heb ik terdege info ingewonnen of er enig risico voor de printer inzat, gelukkig is dat niet het geval en zijn de resultaten die je behaalt niet 100% naar je zin dan plaats je gewoon een originele patroon van Epson en alles is zoals voorheen. Nu is de besparing wel enorm het is 80% van de prijs van een cartridge en als je 1 cartridge per week verbruikt aan 1077 BF dan gaat dat héél vlug doorwegen. Niet vergeten 1 cartridge op de Epson 1209 is ongeveer gelijk aan :
          10 X A3 super of
          25 X A4 of
          50 X A5

          Zo zie je dat voor een goede kwaliteit wel wat inkt nodig is.

          Met Vriendelijke groeten
          Jeff Ceuppens
          jeff.ceuppens@skynet.be
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Zoals beloofd houd ik jullie op de hoogte van de vorderingen van het hervullen van de cartridges voor de Epson 1290 printer. Na een mislukte poging kan ik nu al melden dat ik voor 100% tevreden ben van de refill. Ik heb deze getest op verschillende soorten papier en het geeft een identiek resultaat als de originele Epson cartridges. Enkel voor het Premium Glossy photo Paper is er een kleine correctie nodig, maar als je die bewaart als een instelling in de printerdriver is dat geen enkel probleem je kan zo veranderen van instellingen. Al bij al een onderneming die de moeite waard was zeker als met denkt dat dit nog maar de tweede cartridge is die ik afvul. Zoals in alles oefening baart kunst, en de volgende zullen allicht nog wat vlotter verlopen. Het vacuum ledigen en daarna het vullen neemt nog geen 20 minuten in beslag.

            Met Vriendelijke groeten
            Jeff Ceuppens
            jeff.ceuppens@skynet.be
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Beste lezers,

              zlf bezit ik een 1270 en is het mijn opvatting dat wie een "hoge kwaliteit" fotoprinterkoopt ook maar rekening moet houden met bijhorende inktkost. Overlaatst kwam ik echter tercht bij van SON inkten, leverancier vor oa. echt professionele drukstations en zij bieden alternatieve cartridges aan voor de epsons met chip.Weet echter niets over de prijs.
              URL: http://www.vanson.nl/client/xedni.html?productlijn_id=4&content=index.html
              Bovendien, wat is duur? Ik heb al vele genuine epson patronen leeggeprint en daar ik de prints uiteraard niet met verlies wil verkopen deed ik en berekening van de printkost. Een foto op 10*13 kost 11,25 franken aan inkt ofwel: 0,0086538461538461538461538461538462 frank per cm2. Is dat duur?
              Hun matte papier kost dan 2.5 fr voor een 10*13 dus je hebt thuisprints voor +- 14bfr, gegarandeerd lichtecht voor 25 jaar. (tot nog toe klopt dit bij mij).
              PS. Het premium glossy photo paper is naar mijn ervaring NIET lichtecht. Prints bloot opgehangen aan de kast faden tss 2 weken en 2 maanden.Het zgn. orange-cast probleem en van epsons ozon theorie ben ik niet overtuigd. Bij die ozonwaarden in mijn kamer zou ik al lang longen hebben om het schurend scharniertje te presenteren )
              EINDELIK GEDAAN met typen, OEF<font face='Book Antiqua'></font id='Book Antiqua'><font color=navy></font id=navy>

              Comment


              • #8
                Als je enkel foto's wil afdrukken ga dan gewoon naar www.photobox.co.uk
                Ik wacht tot ik 100 foto's heb om af te laten drukken (zit je vlug aan met digitaal toestel) en stuur ze dan door, vanaf 100 foto's kost 1 foto nog maar 14.2 fr. Reken daar nog de verzendingskosten bij en je zit aan exakt 15.5 fr. per foto als je er 100 vraagt van hetzelfde formaat. En over de snelheid heb ik ook niet te klagen, maandag bestellen is woensdagochtend in de brievenbus, netjes verpakt.
                En de kwaliteit is merkbaar beter dan gelijk welke epson printer, totaal geen puntjes meer, perfect gladde glans en diepe kleuren die kleurecht zijn voor 75 jaar (Fui Crystal Archive Paper).

                Voor mij nooit meer kleurenprintertjes...
                Aankoopprijs van de printer zelf valt mee maar de verbruiksprijs is veel te hoog voor digitale camera printjes... zeker als je er veel afprint...

                Wim

                Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                Comment


                • #9
                  Klopt als een bus, Wim: snelle service, mooie kleuren, enz bij Photobox.
                  Maar om een of andere reden zijn de afdrukken van mijn eenvoudige Epson, ondanks de zichtbare puntjes, veel scherper dan die van Photobox bij vergelijking van identiek dezelfde foto.
                  Heeft nog iemand die ervaring of werd mijn reeks toevallig 'op een maandag' gedrukt?

                  mvg,
                  Bob
                  mvg,
                  Bob

                  Comment

                  Working...
                  X