Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printer gezocht (ook voor fotos)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Printer gezocht (ook voor fotos)

    eerst en vooral heb ik geen idee waat dit juist moet...
    is een accesoire iets dat je aan je fototoestel hangt?
    een printer hang je er namelijk ook aan om rechtstreeks fotos te printen.
    dus zit ik dit maar in 'algemeen'

    we zoeken dus een printer.
    het budget ligt zowat tussen de 200 en 400 euro.
    ik zou graag mensen vooraf willen waarschuwen dat ik NIET de beste printer zoek!
    géén minifotolabos van 2000 euro dus, u weze gewaarschuwd.

    Verder zou het handig meegenomen zijn moesten we degelijke 'costum' inkt kunnen gebruiken. (zoals gelezen in het patatten topic )

    wat voor degelijks is er allemaal op de markt?
    gebruikservaring?
    merk? canon-epson-hp

    het valt me wel op dat ik via de search veel op canon printers stoot (en nummers van printers die ik nergens vind )
    foto als spiegel of als venster?

  • #2
    Re: Printer gezocht (ook voor fotos)

    Hoi,

    Heb zelf een HP Photosmart 7760 printer. Is te koop momenteel voor rond de 180 - 200 euro. Gebruikt 2 cartridges en los te koop een fotocartridge.
    Aanwezig is een lade voor A4 en tevens een invoermogelijkheid voor 10 x 15cm fotopapier.
    Printer is ook offline te gebruiken, geheugenkaartje in de ingebouwde kaartlezer en via het weliswaar kleine LCD scherm is het mogelijk keuzes te maken om foto's uit te printen
    Heb al menig foto afgedrukt en ben zeer tevreden over de printer.

    Greetz

    Bryan
    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

    Comment


    • #3
      Re: Printer gezocht (ook voor fotos)

      Wij hebben hier naast een HP psc 2105 all in one en Canon BJC-6100 ook de Canon i865.

      Het is een fantastische printer. Schitterende kleuren, geruisloos en de extra (aparte) lade voor foto's 10X15 is zeer prettig en bevorderd het bedieningsgemak. We zijn er enorm tevreden over!

      Misschien ben je hier iets mee?

      Hallo, de feestdagen komen eraan en moet ...:o mag :rolleyes: een kado kiezen. Graag zou ik m'n eigen foto's gaan printen en overweeg daarom een degelijke (eventueel semi-prof) foto-printer op m'n verlanglijstje te zetten. Hij moet echt dienen om grotere hoeveelheden foto's te printen. Geen honderden ineens, maar ik wil


      Grtz,F@bke
      Een vis weet pas dat hij water nodig heeft als hij op het droge ligt.
      BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
      The name of the game is to fill the frame!
      http://Fabke.fotopic.net

      Comment


      • #4
        Re: Printer gezocht (ook voor fotos)

        Ik gebruik de HP Photosmart 7960. Omdat die naast de gewone kleurpatronen ook over een grijspatroon beschikt is hij heel goed als je regelmatig in zwart/wit afdrukt. Ik ben er heel tevreden van.
        Afdruk ook direkt vanaf alle soorten kaartformaat mogelijk.

        Comment


        • #5
          Re: Printer gezocht (ook voor fotos)

          bedankt voor de (to the point) reacties.

          kan ik al eens winkeltjes beginnen te bekijken
          foto als spiegel of als venster?

          Comment


          • #6
            Re: Printer gezocht (ook voor fotos)

            Ik kan de Epson R800 Photo zeker aanraden. Kost rond de 350 euro, en gebruikt 7 verschillende inkten. De Foto's zijn amper te onderscheiden van de prof. labo's. Enige nadeel is de trage droogtijd (je kan geen twee foto's na elkaar printen, anders is de eerste foto volledig uitgelopen door het contact met de tweede foto) De printer is wel alleen te gebruiken voor foto's (dus niet echt voor tekstbestanden of zo)

            Comment


            • #7
              Re: Printer gezocht (ook voor fotos)

              na een informatie zoektocht zijn we bij het volgende terecht gekomen:




              is er een rede om dit zeker niet te kopen?
              foto als spiegel of als venster?

              Comment


              • #8
                Re: Printer gezocht (ook voor fotos)

                Oorspronkelijk geplaatst door F@bke
                Wij hebben hier naast een HP psc 2105 all in one en Canon BJC-6100 ook de Canon i865.
                Flink: 3 printers, welke gebruik je feitelijk.

                Oorspronkelijk geplaatst door F@bke
                Het is een fantastische printer. Schitterende kleuren, geruisloos en de extra (aparte) lade voor foto's 10X15 is zeer prettig en bevorderd het bedieningsgemak. We zijn er enorm tevreden over!
                Bij deze commentaar staat niet bij over welke printer je het hebt, maar ik veronderstel dat het de i865 is.
                Ik heb zelf de i9950, die zowat de grote broer is, en kan het vorige enkel maar bevestigen.

                Hubert
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: Printer gezocht (ook voor fotos)

                  Canon Pixma reeks.
                  De Pixma 4000 of de 5000, 6000.. Allemaal supergoed.
                  De Canon Pixma 4000 is trouwens de test winnaar van de printertest van PCWelt. Binnengekomen en al de eerste week op 1.
                  Dat zegt genoeg he?
                  Of de Pixma 8500 de fotoprinter. kost 380 Euro (Duitsland)Heeft zes kleuren en zwart partoon. extra kleuren Rood en Groen.
                  De foto's uit deze printer zijn BETER dan bij een afdrukcentrale.
                  Dus BETER dan bij de fotograaf.
                  Ocharme. De fotograaf en zijn winkel klagen steen en been... Eerst zien ze hun inkomsten verminderen met de komst van het digitale fototoestel en nu is er een printer die betere foto's maakt dan hun afdruklabo... ocharme...

                  De Canon Pixma reeks wint trouwens nu alle testen van de vakbladen (serieuze bladen he? Geen Clikx of CM , maar Chip, PCwelt enz...)

                  Wil je foto's printen heb je geen andere keuze dan Canon.
                  Zij hebben de markt veroverd die tot voor kort (twee jaar geleden) nog aan Epson toebehoorde.

                  En voor die Canons heb je supergoede en goedkope vervanginkt... maar dat had je al gelezen (patattenrubriek)
                  en de droogtijd... die is er niet. De foto is droog als je nogmaar je muisknop heb losgelaten ( da's snel he,)
                  Last edited by mic; 12 januari 2005, 18:44.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Printer gezocht (ook voor fotos)

                    welja het is wat toegeven.
                    men pa wilt een toestel dat scant en print.
                    géén dedicated photo ding dus.
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Printer gezocht (ook voor fotos)

                      Flink: 3 printers, welke gebruik je feitelijk.
                      Alle drie:
                      De Canon BJC-6100 voor allerhande prints (tekst) voor de school (zoon)
                      De HP psc 2105 meestal voor fotocopies en allerhande kleurenprints
                      De Canon i865 voor foto's!

                      Grtz,F@bke
                      Een vis weet pas dat hij water nodig heeft als hij op het droge ligt.
                      BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                      The name of the game is to fill the frame!
                      http://Fabke.fotopic.net

                      Comment


                      • #12
                        Re: Printer gezocht (ook voor fotos)

                        Ik heb vandaag de Canon Pixma iP4000 gaan halen.
                        Natuurlijk kon ik het niet laten eens een foto te doen en ik moet zeggen: prachtig!
                        Mijn vorige was ook een Canon (BJC4650), maar deze Pixma is toch een stuk beter en natuurlijk ook sneller.
                        Ook gewone prints (tekst in zwart-wit) is heel netjes.
                        Voor de rest nog leuke dingen: dubbelzijdig printen, 5 inktpatronen (apart vervangbaar), papierlade...
                        En het ziet er nog mooi uit ook. Ik betaalde iets minder dan 170 euro bij de plaatselijke PC-handel. Misschien nog wel goedkoper te vinden.
                        Peter

                        http://www.belekes.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Printer gezocht (ook voor fotos)

                          Ik ben sinds kort een zeer tevreden canon pixma 5000 gebruiker (gekocht voor net geen 200 EUR bij geheugenkaart.be). Heb als test zelf een foto op a4 formaat afgedrukt en diezelfde foto via de Elkacentrale laten afdrukken. Ik vond de zelfafgedrukte foto beter.
                          Kortweg hele mooie foto's en ook de huis-keuken en andere afdrukken rollen er mooi, snel en geruisloos uit. En je kan er via een speciale adepter dvd's en cd's mee bedrukken. 't Is een gadget, maar toch leuk.
                          Met mijn HP deskjet 950C heb ik nooit die resultaten gehaald en had ik voortdurend last met ietwat dikker fotopapier.
                          Geniet van foto's maken

                          Comment


                          • #14
                            Re: Printer gezocht (ook voor fotos)

                            Ik heb ook een Canon Pixma IP5000 en kan dit inderdaad alleen maar bijtreden. Perfecte printer en als je dan kijkt naar zijn prijs zeg je "dakkan nie"

                            En je kan er via een speciale adepter dvd's en cd's mee bedrukken. 't Is een gadget, maar toch leuk.
                            Heb ik geprobeerd met een blanco DVD. Inderdaad het systeem werkt, DVD gaat netjes in de printer en wordt bedrukt. Maar wat ik niet wist is dat je daarvoor een speciaal beschrijfbare DVD of CD moet nemen. Bij mij was het een gewoon exemplaar en nadien de inkt één troep op het schijfje, je kon er geen beeld meer uit opmaken. Enfin, de vuilbak weer een DVD rijker en ik weer wat bijgeleerd...


                            Last edited by MDF; 13 januari 2005, 22:39.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Printer gezocht (ook voor fotos)

                              Wat is het verschil tussen een Pixma 2000 en 4000 ? De 4000 is 2x zo duur, maar ligt dat alleen aan de snelheid? Die is voor mij niet belangrijk, het gaat mij om een paar vergrotingen per keer (max 10 20x30 per maand).
                              Zwart-wit hoeft ook niet te kunnen (heb ik een laserprinter voor).

                              De 2000 kost 68 euro, dat is nog eens een deftige prijs voor een goede fotoprinter...
                              www.lowspark.nl

                              Comment

                              Working...
                              X