Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konijnenberg vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Konijnenberg vraagje

    Beste,
    Ik zou een camera willen bij Konijnenberg en verzenden naar België
    2 vraagjes :

    * Men spreekt over 19% btw wordt dit daarna nog verrekend naar 21% voor belgië of brijven we gewoon 19% betalen ?
    * Ik zou willen storten maar die bankrekening bestaat maar uit 9 cijfers ipv de 12 bij ons ?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Konijnenberg vraagje

    Heb even gekeken voor je bij de FAQ. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

    Vraag: Kan er ook naar Belgie geleverd worden?
    Antwoord: Ja, dat kan via vooruitbetaling en onder rembours. Verzendkosten in het geval van vooruitbetaling bedragen € 15,-. Voor rembourszendingen naar Belgie, via DHL, wordt 47,50 Euro in rekening gebracht.
    Vraag: Kan ik ook met creditcard betalen?
    Antwoord: U kunt alleen met Credit Card in de winkel betalen, mits u houder bent van de Nederlandse Visa Card te Diemen en dit Cardnummer begint met de cijfercombinatie 4563. Wij accepteren dus GEEN ENKELE andere Creditcard i.v.m de ZEER HOGE PROVISIEKOSTEN die wij zouden moeten afdragen.
    Vraag: Wat is het rekeningnummer, waar ik het totaalbedrag van mijn bestelling op kan storten?
    Antwoord: U kunt storten op ING bank 674348478 of giro 1908347 beiden t.n.v. Foto Konijnenberg B.V./ Den Ham. Voor bv. klanten uit België: U dient vaak bij uw bank een IBAN nummer nodig te hebben. (dit nummer is nodig voor overschrijvingen vanuit buitenland). Ons IBAN-Nummer is: IBAN NL11 INGB 0674 3484 78 en de SWIFT code (BIC code)is: INGBNL2A
    Vraag: Zijn de prijzen incusief BTW?
    Antwoord: Ja, alle op deze site genoemde prijzen zijn inclusief BTW. Occasion prijzen kunnen onder marge regeling vallen, er is dan dus geen btw aan de orde. U kunt hier telefonisch voor informeren.
    Vraag: Zijn rembours zendingen naar Belgie mogelijk?
    Antwoord: Ja, via DHL wordt het pakket bij u geleverd. De verzend- en totale verzekeringskosten bedragen Euro 47,50. Bedenk wel dat u door deze Rembourszending GEEN bankkosten zult hebben.
    Groeten,

    Albert Jan

    Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

    Comment


    • #3
      Re: Konijnenberg vraagje

      Oorspronkelijk geplaatst door ajh
      Heb even gekeken voor je bij de FAQ. Ik hoop dat je er iets aan hebt.
      @Ajh ==> bedankt voor de info. Ik zal dus mijn bank moeten binnengaan vrees ik

      Nu nog enkel weten hoe het zit met die 19% en dan kopen

      Comment


      • #4
        Re: Konijnenberg vraagje

        Oorspronkelijk geplaatst door ct54332
        @Ajh ==> bedankt voor de info. Ik zal dus mijn bank moeten binnengaan vrees ik

        Nu nog enkel weten hoe het zit met die 19% en dan kopen
        Ook dat kunnen we opzoeken voor je.

        Veelgestelde vragen2 : Moet ik BTW berekenen als ik lever aan particulieren binnen de EU?
        Afstandsverkopen
        Afstandsverkopen zijn verkopen waarbij goederen door u of voor uw rekening naar het EU-land van uw afnemer worden vervoerd naar een particulier of een organisatie zonder BTW-identificatienummer. Er is dan geen sprake van een intracommunautaire verwerving.
        De levering vindt plaats in het land van de afnemer. Daarom is de levering in principe belast in het land van de afnemer en moet u dus BTW aangeven en betalen aan de Belastingdienst in het land van de afnemer (bestemmingslandbeginsel).

        Voor afstandsverkopen beneden een bepaald drempelbedrag moet u de BTW echter in rekening brengen en afdragen aan de Belastingdienst in uw eigen land (oorsprongslandbeginsel).

        U moet de BTW over uw afstandsverkopen aangeven en afdragen in Nederland als:

        u ondernemer bent en goederen levert, én
        de goederen door u of voor uw rekening naar de afnemer in een ander EU-land worden vervoerd (zonder dat u de goederen monteert aan andere goederen), én
        uw afnemer een particulier is of een bijzondere ondernemer of een niet-belastingplichtig rechtspersoon wiens intracommunautaire verwervingen niet in zijn eigen land worden belast; én
        het totaalbedrag aan afstandsverkopen naar een bepaald ander EU-land, niet hoger is dan het door dat EU-land vastgestelde drempelbedrag per kalenderjaar
        Het lijkt erop dat de BTW in Nederland afgedragen moet worden maar informeer voor de zekerheid nog even bij Konijneberg. Ze kunnen je dit ongetwijfeld zo vertellen.
        Groeten,

        Albert Jan

        Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

        Comment


        • #5
          Re: Konijnenberg vraagje

          Oorspronkelijk geplaatst door ajh
          Ook dat kunnen we opzoeken voor je.



          Het lijkt erop dat de BTW in Nederland afgedragen moet worden maar informeer voor de zekerheid nog even bij Konijneberg. Ze kunnen je dit ongetwijfeld zo vertellen.
          Alvast bedankt AJH, we zullen eens naar onze noorderburen bellen
          txs

          Comment


          • #6
            Re: Konijnenberg vraagje

            je betaalt niets extra voor btw, gewoon die konijn u aanrekent (19%).

            mocht u de btw willen recuperen, moet u het wel aangeven, de extra btw betalen, maar dan krijgt u het volledige bedrag wel terug (als u handelaar bent of het kan binnenbrengen bij je baas of zo)

            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


            Comment


            • #7
              Re: Konijnenberg vraagje

              Oorspronkelijk geplaatst door sibertus
              je betaalt niets extra voor btw, gewoon die konijn u aanrekent (19%).

              mocht u de btw willen recuperen, moet u het wel aangeven, de extra btw betalen, maar dan krijgt u het volledige bedrag wel terug (als u handelaar bent of het kan binnenbrengen bij je baas of zo)
              Neen,

              Wil je de BTW recupereren, moet je je BTWnr geven en betaal je geen BTW. Hij wordt dus automatsch gerecupereerd.
              Ik heb zo reeds enkele malen bij Corné gekocht.

              Hubert
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: Konijnenberg vraagje

                Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                Neen,

                Wil je de BTW recupereren, moet je je BTWnr geven en betaal je geen BTW. Hij wordt dus automatsch gerecupereerd.
                Ik heb zo reeds enkele malen bij Corné gekocht.

                Hubert
                Ik wil niet recuperen ik had gewoon schrik dat de belgische staat daarna zou zeggen aha een camera aan 19% betaald, nope, in belgië is dat 21%.

                toch bedankt voor de info

                Comment


                • #9
                  Re: Konijnenberg vraagje

                  Oorspronkelijk geplaatst door sibertus
                  je betaalt niets extra voor btw, gewoon die konijn u aanrekent (19%).

                  mocht u de btw willen recuperen, moet u het wel aangeven, de extra btw betalen, maar dan krijgt u het volledige bedrag wel terug (als u handelaar bent of het kan binnenbrengen bij je baas of zo)
                  Dat eerste klopt inderdaad na een telefoontje naar konijnenberg
                  txs

                  Comment

                  Working...
                  X