Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

digitaal laten afdrukken duurder?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • digitaal laten afdrukken duurder?

    bij de plaatselijke fotograaf betaal ik 0.40 - 0.50 cent per 15*10cm foto.

    ben ik zou bij mezelf aan het denken dat dat (veel) duurder is dan wat ik moet betalen als ik een filmpje binnen breng
    foto als spiegel of als venster?

  • #2
    Re: digitaal laten afdrukken duurder?

    Het verschil is wel: digitaal kan je veel meer opnames maken zonder veel mee te nemen. Je kan ook alleen de beste opnames laten afdrukken, en je kan zelf eerst nog wat manipuleren. En dat allemaal voor niets

    Comment


    • #3
      Re: digitaal laten afdrukken duurder?

      dàt moet je me niet vertellen...maar die afdrukken ik kan me niet voorstellen at er iets eenvoudiger is als bestanden afdrukken (géén filmpjes ontwikkelen ofzo)
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: digitaal laten afdrukken duurder?

        Bij Pixum 17 cent, en er zullen er nog wel zijn voor die prijs. Goedkoper dan vroeger mijn analoge afdrukken!
        Mvg,
        Eric
        Een bescheiden gallerytje.. en nu ook een blog(je)...

        Comment


        • #5
          Re: digitaal laten afdrukken duurder?

          Hoeveel kost het ongeveer voor een analoge foto?
          filmpje ong. €5
          Ontwikkelen ong. €4
          Afdrukken ong €10
          Totaal = € 19
          Dat is dan 53 cent voor één foto. Toch nog iets duurder(als mijn prijzen kloppen)

          Comment


          • #6
            Re: digitaal laten afdrukken duurder?

            Bij Rainbow Color betaal ik 30 cent per afdruk en 1,25 euro opstart/verwerkingskost.

            Als je dan maar een paar foto's laat afdrukken, dan zijn die vrij duur door de opstartkosten, maar als je die kan verdelen over een groter aantal foto's dan zakt de prijs per foto.

            Ik heb ooit ergens prijs gevraagd, en daar moest een 10x15 afdruk 60 cent kosten + dan nog eens 2,5 euro opstartkost.
            Daar heb ik dus nooit een foto laten afdrukken .

            En online zijn er betere en goedkopere alternatieven te vinden .
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: digitaal laten afdrukken duurder?

              Kruidvat, goedkoop en kwalitatief
              Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
              Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

              Comment


              • #8
                Re: digitaal laten afdrukken duurder?

                Of zelf afdrukken: Als ik ze afdruk met mn epson photo r800 kost mij dat ongeveer 25 cent per foto van 10 x 15.

                Comment


                • #9
                  Re: digitaal laten afdrukken duurder?

                  Ik denk het niet. Zie: http://be.foto.com/nl/default.asp De prijzen zijn er superscherp! Een neef heeft er zijn vakantiefoto's van Nepal laten afdrukken en ze zijn heel mooi!!!

                  Grtz,F@bke
                  Een vis weet pas dat hij water nodig heeft als hij op het droge ligt.
                  BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                  The name of the game is to fill the frame!
                  http://Fabke.fotopic.net

                  Comment


                  • #10
                    Re: digitaal laten afdrukken duurder?

                    Hema is ook niet slecht vind ik, en al helemaal niet duur
                    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                    Comment


                    • #11
                      Re: digitaal laten afdrukken duurder?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Xentro
                      Kruidvat, goedkoop en kwalitatief
                      Dan heb je geluk gehad.
                      Heb daar niet zo'n beste ervaringen mee, al eens foto's zoekgeraakt en bij de diverse consumentenprogramma's komen ze ook niet zo best uit de bocht.
                      Kleurentest gedaan bij een PC - club en daar zag je dus duidelijk afwijkende kleuren t.o.v. bijv. Photobox en Pixum.

                      Groeten, Jan.
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                      Comment


                      • #12
                        Re: digitaal laten afdrukken duurder?

                        Net een bestelling geplaatst bij foto.com, (voorheen ook reeds verschillende keren tevreden bediend geweest) 51 foto's formaat 15/10 voor de som van 7 euro 8 cent en heel waarschijnlijk liggen die op woensdagmorgen in de bus.

                        Foto.com --> ik keer tevreden terug.

                        Edit 12/01/2005

                        Fotos deze morgen met de post geleverd en andermaal geen opmerkingen qua kwaliteit. (Zoals lager vermeld moet er wel met VISA of MASTERCARD betaald worden).
                        Last edited by ddenolf; 12 januari 2005, 14:16.
                        Groeten
                        Dirk

                        Comment


                        • #13
                          Re: digitaal laten afdrukken duurder?

                          Ik werk zelf bij het kruidvat en heb gelukkig nog nooit problemen gehad met mijn foto's.
                          Ik heb voordat ik een week of drie geleden mijn digi camera kocht altijd mijn rolletjes in geleverd bij het kruidvat. Altijd goede kwaliteit. Tuurlijk zie je af en toe kleur verschil.Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik de bij bestelde foto's negen van de tien keer mooier van kleur vind [dat komt omdat ze die met de hand op kleur maken, met de machine en als je een rolletje laat ontwikkelen gaat het door een machine op een stand]

                          Ik heb ook al wel eens digi foto's af laten drukken die door vrienden gemaakt waren en ze zijn inderdaad niet duur en het ziet er heel mooi uit. Maar dat is denk ik maar net hoe je het gewend ben.

                          Groetjes Sandy

                          Comment


                          • #14
                            Re: digitaal laten afdrukken duurder?

                            Ik ben ook heel tevreden over foto.com. De kwaliteit is echt heel goed, verhouding prijs/kwaliteit gewoon onklopbaar. Ik heb ook andere diensten uitgetest en heb geen enkele reden gevonden om ergens anders meer te betalen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: digitaal laten afdrukken duurder?

                              hoi iedereen,

                              ja ik ben maar een vakantiefotograafje, meer niet, maar heb bewondering voor diegene die echt mooie foto's kunnen nemen.

                              Om uw digitale foto's te laten maken, ga naar www.foto.com

                              geen grote formaten, maar 10 x 15 = kost 9 eurocent, ja nog geen 4 oude belgische frank. Voor het formaat 11 x 15 betaal je 10 eurocent, dus net iets meer. + verzeningskosten, ja ze worden na twe"e dagen thuis bezorgt door de postbode. wel betalen via internet met de visakaart.

                              Enkele dagen terug foto's besteld, 46 stuks en betaalde daarvor 6,64 €
                              dus zeker niet duur. Kijk maar eens rond op de site, het is geen zever hoor

                              Groetjes Kriss

                              Comment

                              Working...
                              X