Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cursus digitale fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cursus digitale fotografie

    Wie o wie kan mij vertellen of er een (goede) cursus digitale fotografie voorhanden is. Vanwege drukke baan heb ik sterk de voorkeur voor een thuiscursus, maar deze heb ik nog niet kunnen vinden op internet. LOI en NTI bieden wel cursussen aan, maar zijn specifiek gericht op analoge fotografie. Ook hebben zij opleidingen digitale beeldbewerking, maar dat vind ik weer te specifiek neigen naar een pc cursus. Gaat mij om een allround cursus digitale fotografie (gericht op gebruik digitale camera bij het fotograferen, maar ook aspecten mbt het bewerken van foto's), voor een "gevorderde beginner"

    Indien deze niet bestaat: wie weet een goede, betaalbare cursus in de buurt van Maastricht?

    Wie kan mij iets aanbevelen?

    Dank,

    Michel

  • #2
    Re: Cursus digitale fotografie

    begin met het boek van Erik Mansvelders .. maar als je het forum hebt uitgelezen, dan weet je ook wat er in dat boek staat

    er zijn hier al regelmatig digitale cursussen gepasseert in topics .. de zoekknop helpt je die topics terugvinden

    btw, je bent er misschien al voorbijgegaan, maar op de BD homepage is een sectie waar de basis uit de doeken wordt gedaan.

    daarna kan je in het beoordeel forum inschrijven op de digitale fotoschool, waar je maandelijks een opdracht krijgt. Er is maar een gode leerschool, en dat is er een met veel praktijkoefeningen. fotografie is enerzijds techniek leren beheersen, maar evenveel leren observeren! een eigen kijk op de dingen ontwikkelen.

    de basis van chemisch fotograferen en digitaal fotograferen is hetzelfde .. digitaal heeft natuurlijk zijn eigen eigenheden waar je al doende mee leert omgaan

    Comment


    • #3
      Re: Cursus digitale fotografie

      Visio,

      Dank voor je reactie. Boek van Mansvelders heb ik al uit. Goed boek inderdaad. Ook de diverse forums heb ik al doorgespit, echter nog zonder bevredigend antwoord.

      Indien mogelijk een antwoord op de vraag: zijn er goede cursussen voor thuis, of anders in de buurt van Maastricht?


      Dank,

      Michel

      Comment


      • #4
        Re: Cursus digitale fotografie

        Boek al uit en in bezit van digitaal fototoestel??Zoniet,herbegin met boek met een digitaal toestel en schiet de rolletjes vol.En leer je toestel kennen.
        Zelf heb ik een waarschijnlijk vrij goede kennis vann analoge fotografie,doch digitaal bak ik er niet veel van.Dus opnieuw boek genomen en proefjes schieten.Analoog is niet gelijk aan digitaal.En volgens mijn ervaring,is digitaal meer complex dan men het voorstelt.Resultaat is minder voorspelbaar dan bij analoog.Een Kodakfilm is een Kodakfilm en gaat in elk toestel zich op de zelfde manier gedragen,maar een sensor is geen film.Zoveel sensors,zoveel
        andere resultaten.

        Comment


        • #5
          Re: Cursus digitale fotografie

          Raak goed thuis in het juist instellen van de witbalans.... Daarna is er toch niet zo'n groot verschil met analoog.
          Mijn Foto's

          Comment


          • #6
            Re: Cursus digitale fotografie

            Ook ik woon in de buurt van Maastricht en kampte met hetzelfde probleem.
            Welnu, bij het Syntra Vormingscentrum te Tongeren verzorgen ze allerelei cursussen, w.o. een genaamd "digtale fotografie" en een die heet "gebruik van digitale fotografie & Photoshop elements" Vraag een folder aan op telefoonnummer 0032 12 234760 en ik denk dat daar wel iets in vindt wat je zoekt.

            Oorspronkelijk geplaatst door jackflash
            Wie o wie kan mij vertellen of er een (goede) cursus digitale fotografie voorhanden is. Vanwege drukke baan heb ik sterk de voorkeur voor een thuiscursus, maar deze heb ik nog niet kunnen vinden op internet. LOI en NTI bieden wel cursussen aan, maar zijn specifiek gericht op analoge fotografie. Ook hebben zij opleidingen digitale beeldbewerking, maar dat vind ik weer te specifiek neigen naar een pc cursus. Gaat mij om een allround cursus digitale fotografie (gericht op gebruik digitale camera bij het fotograferen, maar ook aspecten mbt het bewerken van foto's), voor een "gevorderde beginner"

            Indien deze niet bestaat: wie weet een goede, betaalbare cursus in de buurt van Maastricht?

            Wie kan mij iets aanbevelen?

            Dank,

            Michel
            Last edited by tdc1958; 6 maart 2005, 13:24.
            NIKON D70 | Nikor 18-70 AF-S G DX IF-ED | Nikor 70-300 AF | SB 600 Speedlight + Canon Powershot A80

            Comment

            Working...
            X