Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een waarheid als een koe...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een waarheid als een koe...

    Moet toegeven: ik heb zelf ook al wel eens 'de linkse koers' durven nemen:

    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.
    http://www.digifotofreak.nl

  • #2
    Re: Een waarheid als een koe...

    Ik heb de rechterkant genomen , en die neem ik nog steeds
    Ben er namelijk van overtuigd dat de 300D een goede camera is , en het dus aan de fotograaf , ik dit geval dus ondergetekende , ligt dat sommige foto's gewoonweg niet om aan te zien zijn. Maar ik zal blijven vechten en zal mijn 300D op een dag overwinnen
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

    Comment


    • #3
      Re: Een waarheid als een koe...

      Mijn eerste foto's met de 300D vielen dus ook heel erg tegen. Dan heb ik er een boek over (analoge) fotografie bijgepakt (dat hier al 15 jaar in de kast staat), en daaruit heb ik erg veel kunnen leren.
      Maar ik heb hier op het forum nog het meeste geleerd .

      Ik dacht ook, koop maar een 300D, dan is het veel gemakkelijker om mooie foto's te maken....

      Na een tijdje haal je uit een digitale reflex toch veel meer dan uit een compacte camera , maar je moet er wel wat voor willen bijleren .

      Iedereen die de stap maakt van een compact naar een DSLR, zou daar eerst eens die uitleg moeten lezen . Dan weten ze vooraf waar ze aan beginnen
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Een waarheid als een koe...

        volgens mij is dat eerder een karakter trek. ik leg altijd het probleem bij mezelf, anderen (en zo ken ik er velen) leggen het probleem steeds bij een andere.

        inet problemen? zit heel men instellingen, pc, router etc na te kijken want het zal wel bij mij liggen. in contrast: zowat al de andere in men kenissen groep zegt dan altijd: dat is telenet/belgacom weer.


        maar der is toch nog zo'n regeltje van 'ken je materiaal'?
        als je focus problemen hebt is dit spijtig want dan zit je gebonden maar bij al de rest helpt het héél veel als je je toestel kent.
        foto als spiegel of als venster?

        Comment


        • #5
          Re: Een waarheid als een koe...

          Ik kom van een G3 naar de 300D en het eerste wat me opviel is dat ik de automatische instellingen (P stand of het kadertje) gewoon niet meer gebruik!

          Vroeger (met mijn G3) liet ik alles maar begaan. Met de 300D werk ik in AV / TV / of M (indien ik ga flitsen). Het is gewoon véél leuker om eerst na te denken over wat een bepaalde instelling nu juist als resultaat gaat hebben. (al zit ik er soms nog naast hoor ).

          Persoonlijk vind ik het een geweldig toestel! En zeker voor die prijs. Misschien stap ik ooit wel eens over op een 20D of nog iets zwaarder, maar op dit moment heb ik dat gewoon niet nodig.

          Ja hij oogt misschien minder stevig dan een 20D
          Ja er is een beperking op instellingen
          maar als je dit echt een probleem vind, dan koop je gewoon een 20D of beter .

          Het punt is dat véél mensen de 300D kopen (wegens prijs/kwaliteit) en dan beginnen te vitten dat hun 300D toch wat minder is als een 20D / 1D / ...
          Much to learn I still have!

          Comment


          • #6
            Re: Een waarheid als een koe...

            Ben er van overtuigd dat het linkerpad de juiste is, het kan toch niet aan mij liggen dat die foto's er niet uitzien

            Maar ben toch maar het rechterpad gaan volgen...
            Groeten,

            Albert Jan

            Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

            Comment


            • #7
              Re: Een waarheid als een koe...

              Ik zou niet weten welk pad ik nu eigenlijk aan het kiezen ben

              Ik koop steeds betere camera's maar mijn beste foto's maak ik met de goedkoopste camera's die ik heb of gehad heb.

              Comment


              • #8
                Re: Een waarheid als een koe...

                Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                Ik zou niet weten welk pad ik nu eigenlijk aan het kiezen ben

                Ik koop steeds betere camera's maar mijn beste foto's maak ik met de goedkoopste camera's die ik heb of gehad heb.
                da's nen déjà vu .. mijn beste foto heb ik ook niet met mijnhuidige camera gemaakt .. maar toch ben ik content met de upgrade .. ik zal dus de nieuwe cam nog niet helemaal onder de knie hebben? en omdat ik content ben met de nieuwe cam wil ik die wel onder de knie krijgen ..da's dan toch duidelijk de rechtse piste, nee?

                Comment


                • #9
                  Re: Een waarheid als een koe...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Visio
                  da's nen déjà vu .. mijn beste foto heb ik ook niet met mijnhuidige camera gemaakt .. maar toch ben ik content met de upgrade .. ik zal dus de nieuwe cam nog niet helemaal onder de knie hebben? en omdat ik content ben met de nieuwe cam wil ik die wel onder de knie krijgen ..da's dan toch duidelijk de rechtse piste, nee?
                  Ah ja je hebt gelijk. Ik doe dus ook de rechtse piste.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een waarheid als een koe...

                    Ik heb sinds een paar weken mijne 300d (kerstgeschenkje van de schoonfamilie!!!!!) ... en ben nog steeds zo blij als een klein kind. Ik heb het allemaal analoog geleerd, daarna digitaal gegaan met de camera van mijn schoonbroer (G3) en heel veel gevallen (en terug opgestaan... ) en nu dus mijn eigen DSLR-tje... ben van plan om het rechtse pad te blijven volgen.
                    Ik kan alleen maar zeggen, Oefening baart kunst, en ik hoop dat ik nog lang heb om te oefenen...


                    Grtz,

                    Stevie
                    Canon 300D
                    'If you only run for cover, it's just a waste of time...'

                    Comment

                    Working...
                    X