Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Fotoshoot"?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "Fotoshoot"?

    Mijn eerste berichtje. Wist niet goed welke naam het te geven en ook niet waar het te plaatsen. Naar aanleiding van de omschrijvingen vond ik het hier het beste passen.

    Ik lees en kijk hier al een tijdje mee maar dacht dat het geen nut had een eigen account te maken met mijn medion toestelletje van den Aldi. Het eerste model dat er toen geweest is, gekocht om bij gelegenheden leuke 'herinneringsfoto's' te nemen. Ik vind fotografie interessant maar ben echt een totale leek

    Maar nu had ik eens een vraagje en ik hoopte dat iemand van jullie er antwoord op weet. Ik heb sinds kort een paard en die staat in de provincie antwerpen. Ik zou graag eens een paar mooie foto's hebben. Ik heb een paar nederlandse sites gevonden van mensen die zich aanbieden om zoiets voor een doenbare prijs te doen maar Antwerpen ligt een beetje te ver. Kennen jullie/of zijn jullie het zelf die dit wil/kan doen in de provincie antwerpen (in de buurt van Mechelen)? Ik heb nog tijd, het is voor van de zomer. Helaas is de omgeving niet echt geweldig, maar hopelijk goed genoeg om toch paar leuke plaatjes te maken.

    (Heb natuurlijk al wel foto's van hem gemaakt met mijn medion maar bijvoorbeeld bewegingsfoto's zijn zelden tot nooit scherp en tegen dat het fototoestel de foto maakt is hetgene ik wou trekken al lang voorbij . Ook hoofdfoto's (stilstaand) zijn matig/slecht).

  • #2
    Re: "Fotoshoot"?

    Volgens mij zullen hier op het forum wel kandidaten genoeg te vinden zijn, die daar in de buurt wonen.
    En als je niemand kan vinden, dan wil ik wel komen (ik woon ongeveer 60km van Mechelen).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: "Fotoshoot"?

      fotoshoot van een paard, voor geld?

      kom zeg nu zelf... kunnen we er gewoon geen mini shooting day van maken?


      het nadeel is dan wel dat je met grofweg honderden fotos zult zitten tanja
      edit: ik woon in vilvoorde...mechelen is dus niet het einde van de wereld
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: "Fotoshoot"?

        Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
        fotoshoot van een paard, voor geld?

        kom zeg nu zelf... kunnen we er gewoon geen mini shooting day van maken?


        het nadeel is dan wel dat je met grofweg honderden fotos zult zitten tanja
        Met teveel fotografen tegelijk zal dat paard misschien wel een beetje problemen hebben. Dan worden het wilde actiefoto's .
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: "Fotoshoot"?

          toch leuk om voor zo,n vraag je aan te melden bij BD, ik geloof zeker dat je het hier wel zal lukken, voor mij zelf geld het niet woon er een paar honderd km vandaan.wel veel succes.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: "Fotoshoot"?

            ok wanneer doen we die shooting day?
            ik wil het er alvast op wagen!
            weer een uitdaging....
            Alles moet weg.....

            Comment


            • #7
              Re: "Fotoshoot"?

              Ik ken niks van paarden ( ook niet van fotografie zulle )
              Maar een kennis van mijn kent wel iets van paarden en dat is niet simpel om te fotograferen.

              Tijdje geleden kreeg ik ook die vraag van die man om zijn paarden met huifkar te trekken
              Ik begon met volle moed maar na een tijdje had ik door dat het niks ging worden.
              Telkens ik dacht een goede foto te hebben ( technisch ) en hem voorstelde kreeg ik de opmerking " die oren staan niet goed en die poten staan niet goed "

              Naar hij vertelde moeten de oren en de poten in een bepaalde positie staan ( vraag mij niet dewelke ).

              enfin, veel geluk met jullie shoot want je zal het nodig hebben ( da geluk he !!! )
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

              Comment


              • #8
                Re: "Fotoshoot"?

                Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens
                Ik ken niks van paarden ( ook niet van fotografie zulle )
                Maar een kennis van mijn kent wel iets van paarden en dat is niet simpel om te fotograferen.

                Tijdje geleden kreeg ik ook die vraag van die man om zijn paarden met huifkar te trekken
                Ik begon met volle moed maar na een tijdje had ik door dat het niks ging worden.
                Telkens ik dacht een goede foto te hebben ( technisch ) en hem voorstelde kreeg ik de opmerking " die oren staan niet goed en die poten staan niet goed "

                Naar hij vertelde moeten de oren en de poten in een bepaalde positie staan ( vraag mij niet dewelke ).

                enfin, veel geluk met jullie shoot want je zal het nodig hebben ( da geluk he !!! )
                POTEN??

                Een paard heeft benen .
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: "Fotoshoot"?

                  Hoi Tanja,
                  ik heb mijn reaktie verwijderd...
                  had weeral niet goed gelezen...
                  Last edited by Silver; 7 januari 2005, 22:43.
                  Greets
                  Silver

                  http://www.silver.web-log.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: "Fotoshoot"?

                    hoorde ik daar ergens het woordje shooting day ??
                    mechelen, das nie zo "beestig" ver ??
                    zeg maar wanneer kom met plezier beetje helpen , kan ik ook nog wat leren

                    Comment


                    • #11
                      Re: "Fotoshoot"?

                      Ow dit zijn heel wat meer reacties dan ik had verwacht! Leuk!

                      Parakiet, ja ik dacht dat ik alleen iemand zou vinden die het tegen betaling zou willen doen, als ik al iemand vond. Toen ik het aan mensen uit de paardenwereld vroeg zeiden ze me dat ik toch rond de 400-500 € moest verwachten. Maar dan kreeg ik wel 20 foto's en 5 afdrukken, ahum, zoveel vind ik dat niet voor dat geld. Mijn studentenbudget laat zoiets niet toe dus ging ik op zoek naar een veel betaalbaarder initiatief. Het minste dat ik heb gevonden zijn mensen die het voor 70 € doen (maar nederlandse student denk ik en die vond de reistijd te lang). Had ook nooit zoveel reacties verwacht hier, maar ben blij dat ik het toch geprobeerd heb nu Wat moet ik me juist voorstellen bij een 'mini shooting day'? En euh, honderden foto's? Zou ik super vinden, dan ga het nog moeilijk kiezen zijn welke ik laat afdrukken.

                      Black B@ndit heeft wel een punt. Vermoed dat mijn paard niet veel problemen zal geven, maar hij is niet de enige die daar is. Ik sta daar vanaf februari, kom er nu niet zo vaak maar zal eens vragen of dat een probleem is. Maar verwacht niet dat ze er een probleem van maken, ze zijn nogal flexibel.

                      KevinD100 en Berteldinck, zocht iemand voor het begin van de zomer. Dan is hij beter in conditie en is het minder koud om staart en manen te wassen. Dan zijn weilanden ook terug beschikbaar. Ik dacht begin op tijd te zoeken want ze hadden me gezegd dat ik niemand zou vinden.

                      Lieven, paarden fotograferen is inderdaad niet zo eenvoudig. Een paardeneigenaar heeft vaak graag die oortjes naar voor bijvoorbeeld voor een mooie hoofdfoto. En Ja er is een ideale positie om op stand te fotograferen ook. Ik kan me inbeelden dat het voor mensen die niet met paarden bezig zijn net iets lastiger is met al die details rekening te houden. Zeker bij een paard in beweging/onder het zadel is het lastig net op dat moment af te drukken zodat de beweging op het beste moment vastgelegd wordt. Daarvoor moet je al wat kennen van de verschillende gangen. Maar... anderzijds ben ik zeker dat ook niet-paardenmensen geweldige foto's kunnen maken. Ik heb er in ieder geval al veel gezien. Geef mij bijvoorbeeld maar eens een foto waar hij een boze uitbarsting toont met de oren plat ik zijn nek. En waar dat de benen staan op de foto, dat zie ik wel, da bepaalt voor mij in ieder geval niet wat ik van de foto vind. Ik vind ook foto's die anders zijn dan anders erg leuk, dus ik ben benieuwd wat jullie er van maken. Ik ben in ieder geval 100% zeker dat jullie opnames kunnen maken waar ik erg blij mee zal zijn.

                      Comment


                      • #12
                        Re: "Fotoshoot"?

                        ook zin in een SD in de buurt van Mechelen, periode maart-april moet lukken, en ook tijdens juli-oktober .. (triestig als je geen tijd meer hebt voor wat echt belangrijk is: je hobby)

                        van paarden en fotografie weet ik ook evenveel/evenweinig .. ik heb ooit een paard gehad, en ik heb nu een fototoestel, zelf heb ik niet echt stil gestaan bij de positie van oren en benen van een paard op een foto, maar mits een goede briefing moet dat wel lukken ..

                        denk misschien al eens aan een geschikte locatie: op wandelafstand voor het paard en in 't beste geval is er in de buurt een gezellig restaurantje waar we met z'n allen aan democratische prijzen kunnen afzakken na de shoot

                        euh, als er hier genoeg ruiters op 't forum zijn, waarom er niet een horse-riding-shooting van maken naar analogie met de moto-SD. 'k wil gerust nog ne keer met de Pick-up voor materiaalwagen spelen als we met de paarden op dagtocht gaan

                        de gelegenheid schept de foto
                        Last edited by Visio; 8 januari 2005, 09:41.

                        Comment


                        • #13
                          Re: "Fotoshoot"?

                          shooting day:

                          zelf ben ik nog niet meegeweest naar eentje omdat ze meestal te ver waren of omdat ik examen (of nog geen toestel) had.

                          het concept is het volgende:
                          er wordt een plaats, een dag en een uur afgesproken.
                          daarna kijken we (of iemand die het wil organiseren) wat we daar allemaal kunnen doen. er wordt dus een soort planning gemaakt, zoals een school uitstap zeg maar.

                          uiteindelijk komen er dus een aantal personen van het forum met hun toestellen tesamen...om fotos te nemen.

                          ondertussen heb je iedereen bij elkaar en kun je veel vragen stellen, beantwoorden en leren.
                          foto als spiegel of als venster?

                          Comment


                          • #14
                            Re: "Fotoshoot"?

                            Visio de tweede periode past voor mij het beste. Wat betreft de locatie, ben er zelf nog niet vaak geweest, pas vanaf februari komt hij daar te staan. Ik weet niet goed of er wel 'geschikte locaties' zijn, maar ik zal er eens gaan kijken in de buurt. Weet dat den dijk er vlakbij ligt maar verder niets. Mijn oorspronkelijk idee was iemand die foto's nam onder andere in de wei (ergens anders laat ik hem namelijk niet los en wil graag een paar foto's 'in vrijheid'). Verder wat foto's aan de hand... Als er een shooting day komt wil hem ook best mee naar buiten nemen (daartegen hoop ik toch dat ook dat geen problemen meer vormt, hij is nog maar kort onder het zadel en nog vrij jong) als ik een geschikte locatie vind om ook daar wat foto's te maken, aan jullie de keuze of dit dan aan de hand of onder het zadel is. Nu ik erover nadenk, omschrijf eens een geschikte locatie? Waar moet ik op letten?

                            Als je mensen vind die op dagtocht willen is het natuurlijk veel leuker voor jullie (vrees daar namelijk het meeste voor dat mensen die niet met paarden bezig zijn het ook niet zo'n boeiend onderwerp gaan vinden en er rap op uitgekeken zijn), maar dan kan ik niet mee. Onder andere omdat ik geen vervoer heb voor mijn paard...

                            Dank je voor de uitleg parakiet. Hm ik had dit echt niet verwacht. Het lijkt me wel leuk, maar zijn jullie zeker dat dit er een goed onderwerp voor is? Ik weet namelijk niet goed of jullie normaal gezien zo'n dag organiseren rond spectaculaire onderwerpen of misschien wel actie (vb moto, rally enzo heb ik allemaal al zien passeren). Als je geluk hebt is hij in een actieve bui en zal hij even wat actie laten zien, maar hij is niet snel onder de indruk en erg cool in het hoofd dus laat zich niet snel opfokken (fijn op sommige momenten, zonde voor bijvoorbeeld foto's). Als jullie het toch nog willen proberen informeer ik zo snel mogelijk (na mijn examens dus) of ze er daar problemen mee zouden hebben dat er een aantal fotografen rondlopen.

                            Weet niet of ik foto's mag plaatsen in 'algemeen', maar hier even twee linkjes. Dit is het paard (let niet op de kwaliteit van de foto's aub):

                            Comment


                            • #15
                              Re: "Fotoshoot"?

                              Een geschikte locatie kan bijvoorbeeld een weide zijn, waarbij er in de achtergrond niet teveel storende elementen zijn (liefst geen gebouwen). Een bos of struiken op de achtergrond is goed, maar dan lieftst zodanig dat het bos aan de noordkant van de weide ligt. Dit op te voorkomen dat we foto's tegen de zon in moeten maken.


                              Als we een beetje telelenzen gebruiken (pakweg 200mm), dan hoeven we er ook niet zo erg dichtbij te komen, dan zal je paard niet zo'n schrik hebben van al dat geklik.

                              De foto's kunnen we bijvoorbeeld ergens in een album online zetten, en daaruit kan je dan een keuze maken. Ik wil gerust de foto's (afdrukken) leveren tegen kostprijs.
                              Veel foto's van paarden heb ik nog niet gemaakt, maar ik wil altijd bijleren .

                              Laat dus op tijd iets weten, dan zullen we daar wel opdagen, en proberen om er het beste van te maken .

                              Dit was wel een heel geschikte locatie, maar Oostenrijk is waarschijnlijk "iets" te ver .



                              Hier stond er wat teveel volk bij .
                              Last edited by Black B@ndit; 8 januari 2005, 11:53.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X