Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

workshop studio- en modelfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • workshop studio- en modelfotografie

    Is er iemand die weet waar je een deftige workshop studio- en modelfotografie kan volgen ? Lijkt me interessant maar onvindbaar op internet (tenzij in America), mag in naburig land zijn, maar liefst niet al te ver van Belgie... vrees dat er hier niet veel reactie zal op komen...maar die niet waagt...
    Panoramix

  • #2
    Re: workshop studio- en modelfotografie

    Al vast toch al één reactie. Wat wil je weten ?
    Wil best me zelf en de studio vrij maken voor een dagje studiowerk, gewoon praktijk dus, ik denk dat je dan al voldoende weet om zelf verder te gaan.....
    Ja kan me contacteren via PM.

    Comment


    • #3
      Re: workshop studio- en modelfotografie

      wat versta jij onder "een deftige workshop studio- en modelfotografie"?

      het enige wat je in een "workshop" kan leren is zijn de basics van lichtmeting, opstelling en dergelijke...maar dan...

      mijns inziens komt het er gewoon op aan van veel praktijk...oefenen...shooten...fouten maken...rondkijken...kritiek krijgen... maar vooral ervaring... en niet van maanden...maar jaren...

      wat ga je na de workshop doen als je geen flitsinstallatie hebt? dan houdt het op hè...

      volgens mij kan je beter lid worden van een club waar ze een flitsinstallatie hebben.... dan kan je veel meer leren dan in zogenaamde workshops van "topfotografen" die je vet laten betalen voor vaak een uitleg van jan mijn voeten...

      maar da's mijn simpele mening maar he
      some toys 4 big boys
      http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

      Comment


      • #4
        Re: workshop studio- en modelfotografie

        inderdaad dien je het uiteindelijk zelf te leren, met vallen en opstaan, maar zou toch eerst eens willen starten met workshop waar iemand me kan uitleggen hoe je een schitterend portret/modelfoto maakt... van iemand
        - die ruime studio heeft met achtergronden/attributen,...
        - die belichtingsmateriaal heeft, het weet op te stellen en te gebruiken
        ( die portretten kan maken zonder storende slagschaduw ...)
        - die beetje verstand heeft van maquillage: model vertellen hoe zich ongeveer te schminken
        - die verstand heeft van poses
        - die me kan uitleggen hoe zelf te beginnen, maar tevens kan tonen hoever je kan gaan qua materiaal, opstelling,...
        - ...

        ben niet van plan materiaal te kopen zonder te weten wat er zoal bestaat of hoe het te gebruiken, dus lijkt me zo'n workshop het perfecte startpunt

        Potske, bedankt, stuur je onmiddellijk een PM...
        Panoramix

        Comment


        • #5
          Re: workshop studio- en modelfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door Panoramix
          inderdaad dien je het uiteindelijk zelf te leren, met vallen en opstaan, maar zou toch eerst eens willen starten met workshop waar iemand me kan uitleggen hoe je een schitterend portret/modelfoto maakt... van iemand
          - die ruime studio heeft met achtergronden/attributen,...
          - die belichtingsmateriaal heeft, het weet op te stellen en te gebruiken
          ( die portretten kan maken zonder storende slagschaduw ...)
          - die beetje verstand heeft van maquillage: model vertellen hoe zich ongeveer te schminken
          - die verstand heeft van poses
          - die me kan uitleggen hoe zelf te beginnen, maar tevens kan tonen hoever je kan gaan qua materiaal, opstelling,...
          - ...

          ben niet van plan materiaal te kopen zonder te weten wat er zoal bestaat of hoe het te gebruiken, dus lijkt me zo'n workshop het perfecte startpunt

          Potske, bedankt, stuur je onmiddellijk een PM...
          Zonder dank ik heb je inmiddels al een antwoord terug gezonden had je laatste reply hier nog niet gelezen.
          Als de afstand geen bezwaar is komt dat dik in orde. Maquillage doe ik zelf wel niet, ik beperk me tot het eventueel aanbrengen van neutrale anti-glimpoeder. Als het echt nodig is doe ik een beroep op een visagiste uit de buurt, meestal voor een bepaald project dan. Maar meestal kunnen de modellen zichzelf wel voldoende opmaken en is een opmaak niet echt nodig.

          Comment


          • #6
            Re: workshop studio- en modelfotografie



            Individuele workshop of kleine groep , wel franstalig .
            Well, I always point and shoot. I find that if I don't point, I get erratic results, and if I don't shoot, I don't get any results at all.

            Comment

            Working...
            X