Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop voor beeldbewerking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop voor beeldbewerking

    Ik zou mij graag een 17" breedbeeld-laptop kopen voor beeldbewerking, zowel foto als video. Liefst met DVI uitgang. Iemand hier ervaring mee? Advies ? (geen Apple, ik werk voor video met Pinnacle Liquid Edition die enkel onde XP draait)
    D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

    BD0323BE

  • #2
    Re: Laptop voor beeldbewerking

    Ik heb sinds een maand een Sony viao 297xp gekocht voor het zelfde doel en ben daar heeeeeel tevreden van; zowel wat betreft de computer als het scherm. Gewoonweg het einde!!!! Uiteraard niet zo heel goedkoop doch zeker en vast de moeite, voor mij toch althans.

    DVI heeft hij echter niet. alhoewel dat ik denk dat je dat kan aanpassen door gebruik te maken van een bay. heeft wel een gewone VGA stekker voor een tweede scherm aan te hangen, dus voor mij zeker meer dan genoeg gezien de prestatie en vooral de resolutie (1920x1200) van het laptopscherm.
    Opletten trouwens met 17" laptops wat betreft de resolutie, er bestaan er nog al wat met een relatief kleine resolutie zodat het voordeel van het 17" scherm verloren gaat
    Last edited by Rover; 6 januari 2005, 21:23.

    Comment


    • #3
      Re: Laptop voor beeldbewerking

      Mijn schoonbroer heeft net een volledige 17" Acer gekocht.
      Een "laptopje" van ongeveer 7 kilo met een Pentium 4/3400 en 1giga aan werkgeheugen. Hij gebruikt ook Pinnacle (wel niet de liquid edition), maar ik geloof niet dat de laptop zelf een DVI uitgang heeft. Ik heb toch al hoor praten over een speciale "break-out-box" met alle mogelijke in- en uitgangen op.

      Groeten Geert
      BD0316BE
      Canon

      Comment


      • #4
        Re: Laptop voor beeldbewerking

        als je 't uiterste van performantie wilt kan je eens kijken naar Alienware, natuurlijk niet echt goedkoop... portable 'Roswell m' kost standaard 2744 EUR, je kan zelf online verder configureren en prijs zien veranderen...
        http://www.alienware.be
        Panoramix

        Comment


        • #5
          Re: Laptop voor beeldbewerking

          Oorspronkelijk geplaatst door Panoramix
          als je 't uiterste van performantie wilt kan je eens kijken naar Alienware, natuurlijk niet echt goedkoop... portable 'Roswell m' kost standaard 2744 EUR, je kan zelf online verder configureren en prijs zien veranderen...
          http://www.alienware.be
          In feite is de aankoopprijs nog redelijk in vergelijking met andere merken (XP Pro is inbegrepen, de harddisk draait op 7200 t/m). Maar het is slechts een 15" scherm.. Toch het overdenken waard. Bedankt!
          D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

          BD0323BE

          Comment


          • #6
            Re: Laptop voor beeldbewerking

            de meetste laptops die wij verkopen voor
            deze toepassingen photoshop CS zijn de asus
            M6700N

            ASUS M6700N Centrino DOTHAN 1600, 15.4 Wide Screen, Radeon 9700, 512MB DDR333 (2x256MB), 60GB, Modem, Wireless G LAN, LiION, DVDRW, Win XP Home

            wegens de niet shared vga , meer info vind je op tones.be je kan dit
            model ook gans naar je zinnen zamenstellen via de laptopconfigurator.

            mvg nils
            .::Nikon D300::.
            .::Nikkor Nikon AF-S DX Nikkor 17-55mm f/2.8:..:Nikon 18-200mm f/3.5-5.6 VR DX:..:Sigma APO 80-400mm F4.5-5.6 EX OS :.

            Comment


            • #7
              Re: Laptop voor beeldbewerking

              Oorspronkelijk geplaatst door martinvideo
              Ik zou mij graag een 17" breedbeeld-laptop kopen voor beeldbewerking, zowel foto als video. Liefst met DVI uitgang. Iemand hier ervaring mee? Advies ? (geen Apple, ik werk voor video met Pinnacle Liquid Edition die enkel onde XP draait)
              ik gebruik voor mobiele video-bewerking sinds begin dit jaar een pointersystems laptop en heb binnen dat pointersystems gamma een desktopreplacer gekozen: PIV 3,2, 1 GB RAM, intern 2 HD @ 7200 rpm in raid, ATI9700 grafische kaart, en op de koop toe ingebouwde firewire, 4x USB2, 7in1 cardreader .. enkel een ingebouwde webcam (die ik niet gebruik) ontbreekt op deze laptop. Deze laptop is zelf sneller dan mijn desktops

              als je ze besteld kan die bijna helemaal naar je eigen wensen gemaakt worden (de HD's die jij wilt, etc)

              meer info kan je vinden op http://www.pointersystems.be/prodinf...age=ned&item=1

              ik kon deze laptop van een belgische bouwer bij mijn gebruikelijke leverancier kopen, zeer tevreden van!

              Comment


              • #8
                Re: Laptop voor beeldbewerking

                tnx, Visio. Lijkt mij zéér interessant!!!
                D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                BD0323BE

                Comment


                • #9
                  Re: Laptop voor beeldbewerking

                  Oorspronkelijk geplaatst door Visio
                  ik gebruik voor mobiele video-bewerking sinds begin dit jaar een pointersystems laptop en heb binnen dat pointersystems gamma een desktopreplacer gekozen: PIV 3,2, 1 GB RAM, intern 2 HD @ 7200 rpm in raid, ATI9700 grafische kaart, en op de koop toe ingebouwde firewire, 4x USB2, 7in1 cardreader .. enkel een ingebouwde webcam (die ik niet gebruik) ontbreekt op deze laptop. Deze laptop is zelf sneller dan mijn desktops

                  als je ze besteld kan die bijna helemaal naar je eigen wensen gemaakt worden (de HD's die jij wilt, etc)

                  meer info kan je vinden op http://www.pointersystems.be/prodinf...age=ned&item=1

                  ik kon deze laptop van een belgische bouwer bij mijn gebruikelijke leverancier kopen, zeer tevreden van!
                  Is die pointer niet gemaakt bij Promedion? cfr
                  HTML-code:
                  http://www.promedion.nl/index.php
                  D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                  BD0323BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Laptop voor beeldbewerking

                    Oorspronkelijk geplaatst door martinvideo
                    Is die pointer niet gemaakt bij Promedion? cfr
                    HTML-code:
                    http://www.promedion.nl/index.php
                    ik denk het niet, de onderdelen worden wel in china gemaakt, maar de assemblage is naar ik begrepen heb in St. Niklaas. mogelijks werken die nederlanders met dezelfde onderdelen, ofwel is dat een zusterbedrijf van het bedrijf in St. Niklaas (ik weet dat die in NL ook een bedrijfje hebben, maar weet niet precies welk)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Laptop voor beeldbewerking

                      Ter info: Ik heb de volgende besteld:

                      Promedion D900T 17" Breedbeeld

                      De D900T is het snelste notebook ter wereld en laat nagenoeg alle desktopsystemen achter zich als het gaat om prestaties.
                      Binnen de zwarte-zilverkleurige behuizing, afgewerkt met geborsteld aluminium, bevindt zich het state-of-the-art 17" breedbeeld TFT scherm met een optimale WSXGA+ resolutie van 1680 bij 1050. Er wordt gebruik gemaakt van een Super Clear Glossy Surface Display, waardoor een zeer hoge helderheid en kijkhoek worden gerealiseerd.


                      Dit indrukwekkende beeldscherm wordt aangestuurd door een nVIDIA G-FORCE Go 6800 video controller. Met maar liefst 256MB DDRII grafisch geheugen en een PCI-Express (16x) bussnelheid is de D900T uitermate geschikt voor 2D en 3D ontwerpers, video en audio producenten, wetenschappers, game ontwikkelaars en spelfanaten. Wilt u een nóg grotere visualisatie, dan heeft de D900T een DVI-aansluiting(inclusief DVI naar VGA adapter) en S-video aansluiting waarmee u uw (digitale)projector, LCD-monitor, LCD-TV of plasma-beeldscherm direct als tweede beeldscherm op uw notebook aan kunt sluiten voor optimale weergave van films, games of presentaties.


                      De D900T maakt gebruik van de nieuwste socket-775 processoren met Hyper Threading technologie van Intel. Alle processoren die u in de D900T kunt kiezen zijn tevens voorzien van 800MHz Front-Side-Bus technologie met 1MB level 2 cache. De D900T heeft zelfs Dual Channel DDRII 533Mhz werkgeheugen voor nóg meer snelheid in uw gegevensbewerking dan voorheen.

                      De D900T wordt standaard geleverd met twee 80 gigabyte seriele ATA150 harde schijven die als volgt geconfigureerd kunnen worden:
                      A. Twee harde schijven van 80 gigabyte die gezien worden als twee volumes van 80 gigabyte, dus de maximale schijfruimte is dan 2x80GB (160GB);
                      B. RAID 0 (striping): Twee harde schijven van 80 gigabyte die gezien worden als één volume van 160 gigabyte schijfruimte (dit bevordert de datasnelheid);
                      C. RAID 1 (mirroring): Twee harde schijven van 80 gigabyte die gezien worden als één volume van 80 gigabyte schijfruimte (één harddisk gebruikt u, de andere maakt continu een exacte copy van de eerste harddisk, waarmee u uw data beter beveiligt tegen beschadigingen).

                      De D900T is standaard zeer compleet uitgerust met onder andere een ingebouwde camera (voor webcam-functionaliteit, videoconferentie of foto`s), twee stuks DVD+-(her)schrijvers, 56k modem, twee Firewire poorten, netwerkadapter voor 10, 100 of 1000Mbps netwerk, 7-in-1 cardreader en vier USB2.0 poorten. Omdat u wellicht toch nog soms een diskette gebruikt hebben wij voor u een externe floppy disc drive toegevoegd.

                      De vier ingebouwde stereo speakers garanderen samen met de geïntegreerde subwoofer een fantastisch geluid bij o.a. films, games of muziekfragmenten. Het frontpaneel heeft Audio DJ tiptoetsen(inclusief kleuren LED display) zodat u volledige controle heeft over uw audio- en MP3 CD`s zonder uw notebook op te starten. De D900T beschikt over Intel Azalia High Definition Audio technologie met SPDIF digitale uitgang(5.1) en 8 kanaals analoge uitgangen(7.1).
                      D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                      BD0323BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Laptop voor beeldbewerking

                        En dat kost ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Laptop voor beeldbewerking

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tinkerbel
                          En dat kost ?
                          Net géén 3000 euro, BTW in
                          D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                          BD0323BE

                          Comment

                          Working...
                          X