Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoresizer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photoresizer

    Indien ik foto's kleiner maak met dit programma dan gaat ook de foto veranderen!

    Iemand een beter idee?

    THNX
    Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

  • #2
    Re: Photoresizer

    Wat bedoel je met 'kleiner maken'? Resolutie, in cm's, bestandsgrootte? En wat bedoel je met dat je foto 'verandert'?
    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

    Comment


    • #3
      Re: Photoresizer

      Wat bedoel je met "veranderen"?

      Comment


      • #4
        Re: Photoresizer

        De foto wordt minder duidelijk !

        Krijgt precies ronde strepen... kan dat?
        Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

        Comment


        • #5
          Re: Photoresizer

          Dan is er veel jpg compressie waarschijnlijk...
          Ik gebruik altijd photoshop, daar kan je kiezen in welke kwaliteit je ze opslaat...
          Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
          Focaldesign

          Comment


          • #6
            Re: Photoresizer

            iedere keer als je een foto opslaat in jpg. gaat de kwaliteit achteruit. je kunt beter opslaan in een tiff. bestand en als je helemaal klaar bent met berwerken de foto opslaan in jpg.
            Canon 400D, Canon 40D
            Canon EF-S 17-85 USM IS, Canon EF 55-250mm IS
            http://www.marcobrugmans.nl

            Comment


            • #7
              Re: Photoresizer

              Ik dacht dat je in Photoshop geen kwaliteit verloor als je opsloeg op maximale kwaliteit JPEG?
              Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
              Focaldesign

              Comment


              • #8
                Re: Photoresizer

                Wat belangrijk is om te onthouden bij het resizen, resize alleen met hele factoren!!!

                Maak je plaatje dus bv 1 of 2x zo klein en niet van 3000pixels naar bv 1564 pixels. Dit heeft iets te maken met de filters die gebruikt worden. Het kan natuurlijk wel goed gaan, maar bij voorkeur alleen door hele getallen delen

                Wellicht dat dit scheelt.
                F801 + D70 + 18-70 Kitlens + 50mm f/1.8 + 20mm f/2.8 + 100mm f/2.8 E + Sigma APO 70-200mm F 2.8 EX DG/HSM + Sigma EF-500 DG SUPER
                Visiteer mijn fotoboekje 30/3/2006 update - Gent + Brussel + Antwerpen + Pano's online.

                Comment


                • #9
                  Re: Photoresizer

                  Oorspronkelijk geplaatst door Faan
                  Ik dacht dat je in Photoshop geen kwaliteit verloor als je opsloeg op maximale kwaliteit JPEG?
                  Iedere keer dat je JPEG opslaat wordt het gecomprimeerd. Dat is niet afhankelijk van het gebruikte tool.
                  Groeten,

                  Albert Jan

                  Website AJH
                  lidnummer: BD0371NL

                  Comment


                  • #10
                    Re: Photoresizer

                    Oorspronkelijk geplaatst door Faan
                    Ik dacht dat je in Photoshop geen kwaliteit verloor als je opsloeg op maximale kwaliteit JPEG?
                    probeer maar eens uit:
                    neem een zwart wit foto bewerk hem iets en sla hem op als jpg. (onder een andere naam bijv. foto2)
                    open foto 2 en doe dit nog een keer en bewerk hem weer en sla hem op als foto3. leg de eerste en de laatste foto langs elkaar en het bewijs is geleverd.

                    je zult zien dat er artefacten (niet opgevulde pixels) en 'digitale blokjes' zichtbaar worden. bij een hele hoge resolutie duurt dit wat langer en zal je dat bij de 5e of 6e keer pas een verschil zien.
                    Canon 400D, Canon 40D
                    Canon EF-S 17-85 USM IS, Canon EF 55-250mm IS
                    http://www.marcobrugmans.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Photoresizer

                      Nog even een nadeeltje van Reisizer: de EXIF informatie wordt verwijderd. Dat gebeurt trouwens ook als je in Photoshop de functie "Save for web" gebruikt. Ik pas de grootte van de foto daarom bij voorkeur aan in Photoshop d.m.v. "Image size" en gebruik vervolgens de "Save as" functie om de foto op te slaan (JPG kwaliteit afhankelijk van de foto, gebruik bv. kwaliteit "5" ("Medium") en gebruik de Preview om te kijken of die kwaliteit goed genoeg is. Zonodig neem je bv. kwaliteit 8. Althans, dat is mijn voorkeursmethode.

                      Comment

                      Working...
                      X