Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kalender

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kalender

    Hey allemaal,

    ik zou graag een kalender maken van 2005 met enkele van mijn foto's van 2004.
    Zou je eens kunnen zeggen welke jullie het meest passend vinden daarvoor?
    EDIT: en wat voor welke maand? Sommige zijn ngal duidelijk, maar andere dan weer niet, en er staan meer dan 12 foto's in, dus ik moet schrappen, maar kan niet kiezen...
    Foto's kan je vinden in http://users.telenet.be/ellebaut/faan/best-of-2004.zip

    Alvast bedankt,
    Faan
    Last edited by Faan; 7 januari 2005, 10:18.
    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

  • #2
    Re: Kalender

    Moeilijk, moeilijk, moeilijk, prachtige foto's, maar ik ga toch een poging doen

    januari: Morning, geeft een prachtig beeld dat net niet aan de winter doet denken, maar wel aan koude dingen, sfeer

    februari: Water sunset, warmer dan januari, maar ik weet niet of het leuk is om 2 zonsonder/opgangen na elkaar te doen. Misschien is Ray of light hier mooier.

    maart: Drops, zonder twijfel, schitterende plaat, regen en groen, doet mij wel aan maart denken

    april Cute, nou ben ik zelf gek van katten en april is gewoon een leuke maand hiervoor denk ik, ook vanwege het groen op de achtergrond

    mei: Animal Love, kleine katjes doen altijd wel aan mei denken

    juni: The Hunter, geweldig stoere plaat

    juli: Summer 2, no doubt about that. Als dat geen zomer is weet ik het ook niet meer

    augustus: Natural destruction, ik weet niet waarom, maar het lijnenspel op deze foto trekt mij erg aan, bijzonder mooi geschoten

    september: Spiders web denk ik, hoewel dat nou niet direct een kalender plaatje is, en anders mmmmmMilk, verdraaid schattige plaat

    oktober: Lost friendship, warmte en genegenheid binnenshuis zoeken, dat beeld dit mooi uit. Iets dat we nodig hebben in de donkere maanden die komen gaan.

    november: Freezing beauty, wel koud, geen sneeuw en de schaduwen doen mij echt aan deze maand denken

    december: Snow carpet, uiteraard, sneeuw zoals het bedoelt, ik zou wel een beetje de witbalans corrigeren, want er lijk een blauwzweem over te zitten, allemaal iets witter en sterieler maken, dan heb je echt een magnifieke plaat

    Nou, ik hoop dat je er iets mee kan en ik heb genoten van het bekijken van een aantal zeer mooie plaatjes, deze kalender wordt een topper, dat weet ik nou al!
    F801 + D70 + 18-70 Kitlens + 50mm f/1.8 + 20mm f/2.8 + 100mm f/2.8 E + Sigma APO 70-200mm F 2.8 EX DG/HSM + Sigma EF-500 DG SUPER
    Visiteer mijn fotoboekje 30/3/2006 update - Gent + Brussel + Antwerpen + Pano's online.

    Comment


    • #3
      Re: Kalender

      Bedankt voor de reactie! Ik zal eens kijken naar de witbalans van Snow Carpet. Als ik nog enkele reacties krijg zal ik een kalender maken, dan zal ik misschien een downloadbare versie hier linken ook, maar dat zien we nog wel.
      Groetjes,
      Faan
      Last edited by Faan; 7 januari 2005, 11:01.
      Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
      Focaldesign

      Comment


      • #4
        Re: Kalender

        faan,
        heb eventjes door je foto's gebladerd.
        ik heb een selectie van zes (6) genomen, omdat een bepaald genre/kleurzetting mij niet direct aanspreekt.
        (niet in specifieke volgorde):

        - small-life
        - awake-the-dead
        - morning
        - spiders-web
        - lost-friendship
        - water-sunset

        succes met je kalender
        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: Kalender

          Oorspronkelijk geplaatst door MM
          ik heb een selectie van zes (6) genomen, omdat een bepaald genre/kleurzetting mij niet direct aanspreekt.
          Welk genre/kleurzetting? IK fotografeer nog maar een klein jaar dus ik kan nog heel veel leren, dus motivatie waarom wel/niet bepaalde foto's is zeker welkom.

          Bedankt voor de reactie.
          Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
          Focaldesign

          Comment


          • #6
            Re: Kalender

            ik spreek enkel voor de foto's in jouw reeks hé:
            het genre 'poesjes' zegt me weinig (maar da's persoonlijk).
            de macro's: er zitten heel goeie bij, maar die passen voor mij niet is een kalender reeks (vooral wegens de harde kleuren), of je moet dat als thema gaan nemen dan. pas op, ik heb niks TEGEN harde kleuren hé (lees m'n postings er maar eens op na) maar, gewoon, niet voor een kalender ...

            ik geef dus geen commentaar op je foto's, 'k vind de meeste trouwens vrij goed (zeker voor iemand die eigenlijk nog maar pas bezig is: vrij goed oog voor compositie en zo). maar iedereen heeft gewoon z'n eigen smaak.

            waarom zet je gewoon niet eens een aantal van die foto's in de BMF?

            trouwens: als het voor een kalender is bij jouw thuis, zijn er heel wat van die foto's die veel meer zeggen dan andere (ik heb bv compleet geen affiniteit met de poesjes, maar voor jou ligt dat natuurlijk anders. het winterlandschap in JOUW tuin zegt me niks, maar misschien wel als het MIJN tuin was, ...).

            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #7
              Re: Kalender

              Oorspronkelijk geplaatst door MM
              ik spreek enkel voor de foto's in jouw reeks hé:
              het genre 'poesjes' zegt me weinig (maar da's persoonlijk).
              de macro's: er zitten heel goeie bij, maar die passen voor mij niet is een kalender reeks (vooral wegens de harde kleuren), of je moet dat als thema gaan nemen dan. pas op, ik heb niks TEGEN harde kleuren hé (lees m'n postings er maar eens op na) maar, gewoon, niet voor een kalender ...

              ik geef dus geen commentaar op je foto's, 'k vind de meeste trouwens vrij goed (zeker voor iemand die eigenlijk nog maar pas bezig is: vrij goed oog voor compositie en zo). maar iedereen heeft gewoon z'n eigen smaak.

              waarom zet je gewoon niet eens een aantal van die foto's in de BMF?

              trouwens: als het voor een kalender is bij jouw thuis, zijn er heel wat van die foto's die veel meer zeggen dan andere (ik heb bv compleet geen affiniteit met de poesjes, maar voor jou ligt dat natuurlijk anders. het winterlandschap in JOUW tuin zegt me niks, maar misschien wel als het MIJN tuin was, ...).

              mm
              Oki, bedankt voor de verduidelijking, nog 1 vraagje, wat is de BMF?
              Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
              Focaldesign

              Comment


              • #8
                Re: Kalender

                Oorspronkelijk geplaatst door Faan
                Oki, bedankt voor de verduidelijking, nog 1 vraagje, wat is de BMF?
                Beoordeel Mijn Foto
                F801 + D70 + 18-70 Kitlens + 50mm f/1.8 + 20mm f/2.8 + 100mm f/2.8 E + Sigma APO 70-200mm F 2.8 EX DG/HSM + Sigma EF-500 DG SUPER
                Visiteer mijn fotoboekje 30/3/2006 update - Gent + Brussel + Antwerpen + Pano's online.

                Comment


                • #9
                  Re: Kalender

                  Ah ok, momenteel zit ik in de blok, dus niet veel tijd om foto's te gaan trekken, maar als ik enkele nieuwe heb, zal ik ze daar wel eens plaatsen. Ik kan moeilijk oude foto's daar plaatsen
                  Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
                  Focaldesign

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kalender

                    Oorspronkelijk geplaatst door Faan
                    Ik kan moeilijk oude foto's daar plaatsen
                    Dat mag wel hoor! Als ze maar aan de forumregels voldoen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kalender

                      Ah ok, ik zal dan eens enkel bovenhalen, voor de geinteresseerde. Enkele foto's (meestal van mindere kwaliteit door het comprimeren) vind je op http://faan.31tigersqn.be
                      Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
                      Focaldesign

                      Comment

                      Working...
                      X