Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

historie met huroncamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • historie met huroncamera

    Nu de historie achter de rug is wil ik ze even aan BD vertellen.

    Ik bestelde op 22/11 bij huron-camera USA (http://www.huroncamera.com) een reserve onderdeel voor een coolpix950 en een RC5 remote voor EOS 300.

    Betaalde met VISA, Vlotte bestelling, bevestigingsmail.

    Dus afwachten op levering.

    Na een drietal weken nog niets. Gemaild naar hen en geen antwoord.
    Nogmaals mail en en pas enkele dagen erna antwoord in de aard van 'het is verzonden je moet nog maar even wachten'

    Nog wat gewacht, tevergeefs.

    Terug meerdere malen gemailed, waar ik vroeg voor tracking nummers om het pakket te kunnen opsporen. Terug wat dagen tussen vraag en antwoord.

    Procedure bij de post voor opzoek opgestart, mooi mailke terug dat er er mee bezig zijn, maar geen echt antwoord.

    Heb dan gevraagd aan huron om het pakket opnieuw te verzenden anders zou ik mijn geld terugeisen. Terug enkele dagen nadien antwoorden ze dat ze het opnieuw verzonden hadden en het 8/10 dagen zou duren.

    Tot vandaag het geleverd werd (langer dan voorzien). Het ging duidelijk om de tweede pakket en was opengedaan door post, inhoud in orde, maar 23 EUR extra kosten te betalen.

    Weet nog niet hoe ik dit moet interpreteren :

    1. De eerste zending hebben ze niet verzonden (vergeten,hadden ze de stukken zelf niet in stock, opzettellijk ?) maar pas na aandringen hebben ze toch de produkten verzonden.

    2. De eerste zending is verloren ergens en zijn ze heel bereid geweest zomaar dit opnieuw te verzenden.

    De communicatie was niet eenvoudig, mails werden laat of niet beantwoord.

    Het verzenden van pakket vanuit de USA naar hier loopt dus heel moeizaam/traag met groot risico op verlies.

    Iemand nog ervaringen met huron-camera of verzendingen vanuit de USA ?
    BD0251BE
    Canon EOS 300D, EF-S 18-55 (kit), EF 50 f/1.4 USM, EF 55-200 f/4.5-5.6 USM, Speedlite 220EX, Sandisk ultra II 512 Mb, Ext. Tube EF 25 II, RC-5 remote

  • #2
    Re: historie met huroncamera

    Oorspronkelijk geplaatst door casey
    Iemand nog ervaringen met huron-camera of verzendingen vanuit de USA ?
    Niet met camera's maar ik heb wel enkele keren boeken en dvd's besteld uit de VS. Ik heb het idee dat de douane een grote bottleneck kan zijn. Soms kreeg ik het spul snel, en soms duurde het heeeel lang. Een keer heb ik de douane opgebeld, en kreeg te horen dat ze een maand achter liepen. Ze konden me verder niets zeggen over mijn specifieke pakket. Die bestelling is uiteindelijk na een maand of 4 geleverd. Sindsdien bestel ik toch niet meer zo vaak in VS. (Dit speelde een anderhalf jaar geleden, weet niet hoe het nu is)

    Vreemd is wel dat het soms wel snel ging. Dus wie weet, krijg je over een paar maanden alsnog het eerst verstuurde pakket

    Comment


    • #3
      Re: historie met huroncamera

      Casey,


      Ik heb 4 dagen geleden nog een monopod besteld bij 47th street photo, en die hebben ze deze morgen al geleverd, dus geen enkel probleem. De verzendeing is gebeurd via UPS. Ging heel vlotjes. Dus denk ik dat er toch iets serieus scheef gelopen is bij jou..

      Mijn airbrush materiaal bestel ik ook meestal van amerika, en daar heb ik ook nog nooit problemen mee gehad.

      In de hoop dat dit je helpt????

      grtz
      Nikon D810 en nen hoop glas

      Comment


      • #4
        Re: historie met huroncamera

        Ik heb eens ooit wat PC materiaal besteld via een amerikaanse site. De handelaar had echt schitterende service, alles mooi deftig verzonden via courierdienst, alle nodige info gekregen zoals tracking nummer enzo. Ik kan perfect elke dag mijn pakketje via de website van de courierdienst opvolgen.

        Uiteindelijk heeft het ook een tijd geduurd er de courier met het pak aan m'n deur stond, en als je de tracking ging bekijken, wat bleek dan? Dat het pakket op 3 dagen vanuit amerika (vanaf de winkel naar een eerste collectiepunt, vervolgens naar het vertrekpunt voor internationale verzending, daarna aangekomen in parijs, en van parijs naar zaventem) hier bij ons was, en dat ht pakket vervolgens meer dan 10 dagen onaangeroerd in zaventem is blijven hangen (met als beschrijving iets van "customer duties") maw onze douane heeft goed laten merken dat ze rasechte ambtenaars zijn, die waarschijnlijk aan het uiterst stresserende tempo van 3 pakjes per dag hun werk doen ofzo.

        Onwaarschijnlijk vond ik dat. Je kan het pakket 3 maal de wereld rondsturen op de tijd dat die mannen nodig hebben om het in te klaren
        Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

        Comment

        Working...
        X