Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's branden (cd - dvd - dual ???)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's branden (cd - dvd - dual ???)

    Hallo!
    Ik ben in het bezit van een laptop zonder cd of dvd brander.
    Nu denk ik erover om een externe cd of dvd brander te kopen om mijn foto's op te branden (ook mijn mini dv's) maar kan door de bomen het bos niet meer zien...
    Wat heb ik nu juist nodig: enkel een cd brander of koop ik voor een beetje meer geld meteen een dvd brander en moet dat dan een dual layer zijn?!?
    Ik zie er een die ook een kaartlezer is (die heb ik nl ook nog niet) Kan ik die dan ook zonder mijn laptop gebruiken (gewoon de kaart erin en branden of moet het toch via mijn pc en koop ik dan gewoon een aparte kaartlezer?) Dat is er een van Iomega, verder zijn er nog van Freedom en nog andere van Plexor, enz.. Wie kan mij even verder helpen?
    Van harte bedankt bij voorbaat!!
    Ed
    Last edited by ed33; 5 januari 2005, 17:22.

  • #2
    Re: Foto's branden (cd - dvd - dual ???)

    Als je een brander koopt, dan kan je er best voor zorgen dat die alle formaten aankan, anders moet je binnenkort misschien al weer een nieuwe kopen. Een Dual-Layer DVD is niet veel duurder dan een gewone DVD, en zorg er ook voor dat de brander + en - DVD kan branden.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Foto's branden (cd - dvd - dual ???)

      Hey Ed33,

      Er zijn tegenwoordig veel van die toestellen te koop met elk hun eigen mogelijkheden en snelheden. Heb je al een gewone dvd-player op je TV aangesloten? Zo ja, is het belangrijk dat je de overeenkomstige writer aanschaft bv:dvd-r of dvd+r of een die beide aan kan. Een dual layer heeft een eens zo grote capaciteit als een gewone dvd en kan interessant zijn wanneer ge dvd's gaat kopiëren (wat uiteraard ni mag en ook niemand doet). De originele zijn steeds dual layers en dus moet je ni in de films gaan knippen om ze toch te kunne kopiëren!

      Groetjes, Björn
      Nikon D70+ kitlens 18-70mm+Tamron 28-200mm, SB-600, Sandisk 512 ultra2 en Canon Pixma IP5000

      Comment


      • #4
        Re: Foto's branden (cd - dvd - dual ???)

        bedankt
        Enig idee over welk merk het beste is?

        Comment


        • #5
          Re: Foto's branden (cd - dvd - dual ???)

          Plextor rules

          da ziede ook aan de prijs natuurlijk
          Nikon D810 en nen hoop glas

          Comment


          • #6
            Re: Foto's branden (cd - dvd - dual ???)

            Hangt ook wat af van het aantal pixels die je vastlegt. Ikzelf schiet met een 6 megapixeltoestel altijd in RAW en dan staat een CD'tje al snel vol (65 tal foto's). Ik heb dus nu een uitgebreide collectie CD'tjes en zou op dit moment zeker een DVD brander aankopen. Werk je met een 3 megapixel en schiet je altijd in lagekwaliteits JPEG, dan is het een ander verhaal.
            d100 - 24-85 - 50 1.8

            Comment


            • #7
              Re: Foto's branden (cd - dvd - dual ???)

              Ja iomega, is goed maar die komt in reviews er toch iets slechter uit dan een plextor, tja het is een goed merk ik heb een cd-writer intern. Maar eigenlijk nog geen problemen gehad, buiten de aansluiting.

              Kijk eens naar de Lacie Porsche dual layer kost een 179 euro de prijs is al niet meer zo actueel, dus kan al gedaalt zijn. Is in het tijdschrift "Netwerk" bevonden tot beste externe schrijver, en je krijgt er nog een mooi design bij

              kijk eens op de site, lacie
              Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
              Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

              Comment


              • #8
                Re: Foto's branden (cd - dvd - dual ???)

                Ik zou een dvd +/- writer kopen. Deze kan beide formaten aan. Een dual-layer dvd is volgens mij een ander verhaal: deze kan een dvd dubbel beschrijven. Maar hiervoor vind je nog praktisch geen beschrijfbare dvd's.

                Ik doe het voorlopig zo voor mezelf: ik zet alle foto's op mijn harde schijf, gooi vervolgens de heel slechte weg en de rest zet ik op dvd. Deze dvd kopieer ik 2 maal zodat ik alles nog eens heb moest 1 dvd het begeven.

                Voor de prijs moet je het niet laten, een dvd - zelfs herschrijfbaar - kost minder dan een pint!!

                Ik heb een plextor (wel intern) en ben daar zeeeer tevreden over. Ik werk met nero.

                De prijs van ee externe plextor (usb 2) bedraagt ongeveer 200 euro. Ben je tevreden met een minder merk dan is de prijs nog minder dan 100 euro. Snelheid is niet zo belangrijk: of een dvd branden nu 10' of 20' duurt is in dit verhaal niet van belang!

                Succes met je aankoop!
                eos 60D met sigma 17-70 2.8-4, canon 18-55 mm + canon 75-300 mm IS USM-lens + sigma 50-500 mm + speedlite 420EX
                --- sinds ik een fototoestel heb, zie ik veel beter ---

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's branden (cd - dvd - dual ???)

                  Hallo,

                  Ik ga een NEC 3520 (dual layer DVD brander) ik m'n pc steken. Volgens m'n neef; welke toch wel wat ervaring heeft; is dit de beste prijs/kwaliteit.

                  Kost momenteel tussen 68€ en 80€

                  Pioneer raad hij af omdat die soms problemen geven bij het lezen.

                  Sven

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's branden (cd - dvd - dual ???)

                    Heb me net een Plextor 716UF (extern) aangeschaft op advies van m'n oom die in dat wereldje wel wat thuis is.
                    Deze kan alle formaten aan, zowel + als -, de gewone en double layer.
                    Een beetje een toekomstgerichte aankoop, aangezien de actueel niet zo beschikbare double layer schijfjes binnen x tijd wel beschikbaar én betaalbaar zullen worden...

                    Bestaat ook in interne versie 716A, maar is dan eerder voor desktop, hé

                    Plextor gaat nog steeds door als betrouwbaarste én stabielste in het wereldje. Keuze is uiteraard aan jou!

                    Grtzz
                    Sofie
                    BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's branden (cd - dvd - dual ???)

                      Bedankt iedereen

                      Ben al heel wat wijzer geworden...
                      Snelheid is inderdaad niet zo belangrijk. Het zal dus waarschijnlijk een dvd +/-RW worden. Dual is denk ik, voorlopig wat 'te' .
                      Weet nu tenminste wat ik nodig heb. Nu nog de verschillende merken en prijzen vergelijken.
                      Ed

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's branden (cd - dvd - dual ???)

                        en nec 2500 is ook niet duur en snel. dual is niet nodig omdat deze lege schijfjes 12 tot 20 keer zo duur zijn voor 2 keer zoveel ruimte. op een gewone lege cd kan ongeveer zo'n 4000 foto's met de instelling van 3.2 mpixels.... ik betaal voor 1 leeg dvd-tje (dus 4000 foto's) 0,15 eurocent.
                        Canon 400D, Canon 40D
                        Canon EF-S 17-85 USM IS, Canon EF 55-250mm IS
                        http://www.marcobrugmans.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto's branden (cd - dvd - dual ???)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                          Hallo,

                          Ik ga een NEC 3520 (dual layer DVD brander) ik m'n pc steken. Volgens m'n neef; welke toch wel wat ervaring heeft; is dit de beste prijs/kwaliteit.

                          Kost momenteel tussen 68€ en 80€

                          Pioneer raad hij af omdat die soms problemen geven bij het lezen.

                          Sven
                          Daar kan ik over mee praten ja, ik heb altijd een NEC 2500 gehad, super brander, echt fantastisch. Nu dus een pioneer, waardeloos, ik heb er geen andere woorden voor. Sommige dvd's die ik heb gebrand met deze pioneer wil die zelf niet eens meer lezen!

                          Nou ja, en als je echt kwaliteit wil, Plextor natuurlijk, dat is verruit het beste merk, ik heb zelf altijd branders (cd) van plextor gehad, perfecte machientjes, sublieme kwaliteit, betrouwbaar maar redelijk aan de prijs dus, echter, voor foto opslag... dan heb ik liever een betrouwbaar apparaat en dat mag best iets meer kosten
                          F801 + D70 + 18-70 Kitlens + 50mm f/1.8 + 20mm f/2.8 + 100mm f/2.8 E + Sigma APO 70-200mm F 2.8 EX DG/HSM + Sigma EF-500 DG SUPER
                          Visiteer mijn fotoboekje 30/3/2006 update - Gent + Brussel + Antwerpen + Pano's online.

                          Comment

                          Working...
                          X