Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

's avonds foto's maken van bewegende mensen!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 's avonds foto's maken van bewegende mensen!

    Hoe kan je scherpe foto's krijgen 's avonds met weinig licht en bewegende mensen?

    THNX
    Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

  • #2
    Re: 's avonds foto's maken van bewegende mensen!

    met een flits

    Comment


    • #3
      Re: 's avonds foto's maken van bewegende mensen!

      Ik wil het originele licht behouden... weinig licht...

      Leuker beeld volgens mij dan als ik de flits gebruik!

      Maar dan moet ik die ook nog scherp krijgen... of kan dat niet?

      THNX
      Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

      Comment


      • #4
        Re: 's avonds foto's maken van bewegende mensen!

        iso omhoog trekken, de ruis zal je erbij moeten nemen vrees ik.

        iso hoog, f laag en dan zoude je sluitertijden kort moeten zijn alleen... donker en donker zijn 2, wat noem je donker?

        anders kan je mss zon fototoestel met IR functie kopen?
        foto als spiegel of als venster?

        Comment


        • #5
          Re: 's avonds foto's maken van bewegende mensen!

          een statief natuurlijk!!! zo kan je ook met een lage isowaarde werken.
          een andere optie is om een muur of lantaarnpaal te gebruiken als steun, zo heb je ook minder last van trillingen

          Comment


          • #6
            Re: 's avonds foto's maken van bewegende mensen!

            het beste wat je kan doen is volgens mij:

            -een statief gebruiken
            -diafragma open 2.8 ofzo (een zo klein mogenlijk f getal)
            -iso toch zo laag mogelijk houden anders veem ruis => toch weer iets minder scherp


            maar echt scherpe beelden ga je nooit hebben aangezien het om "bewegende" onderwerpen zal gaan.

            Comment


            • #7
              Re: 's avonds foto's maken van bewegende mensen!

              Oorspronkelijk geplaatst door marc
              een statief natuurlijk!!! zo kan je ook met een lage isowaarde werken.
              een andere optie is om een muur of lantaarnpaal te gebruiken als steun, zo heb je ook minder last van trillingen
              tja daarmee staat je fototoestel stil...maar de mensen nog altijd niet


              mss kan je faken? overdag een kerstmarkt trekken en thuis er een blauwe layer over?
              foto als spiegel of als venster?

              Comment


              • #8
                Re: 's avonds foto's maken van bewegende mensen!

                Probeer s'avonds, binnen of buiten gebruik te maken van de lichtbronnen die je hebt. Probeer mensen te fotograferen bij de omgeving van een lamp. Het iso en diafragma verhaal staat hierboven al door enkele genoemd, een statief zou ik zeker niet gebruiken omdat je juist dynamische avondfoto's wilt maken van mensen. Natuurlijk kan een statief wel, maar dan ben je nooit snel genoeg om bepaalde foto's te trekken.

                Tja, het is eigenlijk een kwestie van experimenteren afhankelijk van de omgeving. In ieder geval succes en post ze tzt eens in showcase of beoordeel mijn foto
                http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                Comment


                • #9
                  Re: 's avonds foto's maken van bewegende mensen!

                  Lens met IS Of werkt dat niet in het donker
                  Groeten,

                  Albert Jan

                  Website AJH
                  lidnummer: BD0371NL

                  Comment


                  • #10
                    Re: 's avonds foto's maken van bewegende mensen!

                    Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                    Lens met IS Of werkt dat niet in het donker
                    Dat werkt wel, maar daarmee zul je niet aan de goede sluitertijden komen om bewegende mensen vast te leggen ("te bevriezen") in donkere situaties...

                    Fotograferen in het donker vereist voldoende licht voor de camera om het onderwerp vast te leggen. Als er niet voldoende belichting is of je kunt/wilt niet inflitsen, dan zal de cam moeten gaan voor een langere belichting. EN bij een langere belichting heb je dus meer kans dat je onderwerp bewogen zal zijn, ofwel door degene die de camera vasthoudt, ofwel door het onderwerp zelf dat beweegt, of door een combinatie van beide... En daar kan IS weinig aan veranderen, het kan helpen, maar zal niet alles oplossen...
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: 's avonds foto's maken van bewegende mensen!

                      De canon Eos 300d heeft een programma daarvoor een soort van nacht-portretstand. Principe is dat hij in het begin een flits geeft maar toch een vrij lange sluitertijd behoudt. Hierdooor krijg je de omgeving er mooi mee op.
                      Canon EOS 300D, kitlens +Sigma 70-300 f/4-5.6 APO Macro II D

                      Comment


                      • #12
                        Re: 's avonds foto's maken van bewegende mensen!

                        Zonder flits:
                        Wonderen bestaan niet dus er blijft over:

                        Meest lichtgevoelige lens gebruiken vb 50mm 1.4
                        Diafragma volledig open vb 1.4
                        ISO op meest haalbare praktische waarde vb 800 ( is nog haalbaar tov ruis)
                        Statief gebruiken.
                        Sluitertijd door toestel laten bepalen.
                        Als je kan de mensen die dicht staan trachten in het beste bestaande licht te krijgen bij de opname, dus keuze standpunt is hier heel belangrijk.

                        Als de mensen iets verder afstaan die bewegen is de relatieve verplaatsing minder en wordt je opname ook scherper. De bewegings richting van de dichtste personen kan ook sterk spelen haaks op je camera zal de slechtste stand zijn.

                        Frans

                        Comment

                        Working...
                        X