Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ebay

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ebay

    Als je een beetje op Ebay rondkijkt, vind je daar in de US heel wat "rare" prijzen voor Camera's genre S7000, nog een 10 tal uren te bieden en het hoogste bod is momenteel $285 of 210€ !!!
    Als je dan naar de verkoopsstatistieken gaat kijken, niks dan positiefs.
    Zijn er hier al mensen die kochten via Ebay ?


    [MOD] topic verplaatst naar Algemeen.
    Willy
    Last edited by Hombre; 29 december 2004, 18:26. Reden: Toelichting
    Nikon D70... Panasonic DMC-TZ3...

  • #2
    Re: Ebay

    Yep,heb al verschillende keren op ebay gekocht en verkocht.
    Tot nu toe alleen maar in belgie en duitsland,tot nu toe een tevreden klant.

    Mvg.
    Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
    Mijn website.

    Comment


    • #3
      Re: Ebay

      inderdaad. Batterijen die hier veel poen kosten staan op eBay super goedkoop.
      Kzou mij er ook eens willen aan wagen..

      Comment


      • #4
        Re: Ebay

        niet twijfelen, doen. ik ben een verwoed eBay-gebruiker. (zie mijn signature)

        gewoon superdeals soms. maar laat je niet vangen, in de laatste minuten wordt er enorm geboden. dat zijn de eBay-profs, waartoe ik ook behoor!

        ik heb gekocht in Singapore, China, Hong Kong, VS, Duitsland, Belgie, Frankrijk, Nederland, Australie, VK, ...! niet niks dus he!! via eBay he, niet op reis

        je moet gewoon kijken naar de feedback-cijfers. bekijk eens hun negatieve feedback, wat de feedback was, hun reactie, etc. soms is feedback echt dom, en na enkele mailtjes kan je probleem opgelost zijn. twijfel je, contacteer me, en ik zal het eens bekijken voor u

        zie je het niet echt zitten, om overzees te kopen of zo: wel, de verzending is het belangrijkste. zie dat je iets betrouwbaar gebruikt, het best dhl e.d.!!! dan heb je die garantie toch!!! duur is dit niet altijd!!!!!!!!

        eBay betaalt je ook terug bij problemen, mits voorwaarden voldaan etc.

        en inderdaad, in de VS heb je via eBay superdeals. bvb: cameta auctions.
        de meeste via ebay in de VS zijn supergoed. enkele hebben al 80.000 keer feedback ontvangen, en slechts 70 keer negatief, en dan soms ingetrokken feedback nog!!! WAAW en neen, dat is geen trucage.

        ik heb ook ooit eens willen kopen van een VS-eBay-digicamshop, maar ik had enkele vragen (voltage ginder is anders, dus hier stekker kopen, etc.). wel, die heeft me gewoon gebeld!!!! prima service........ (uiteindelijk niet gedaan, want in Duitsland toen superdeal gehad )

        heb je hier iets aan?

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


        Comment


        • #5
          Re: Ebay

          ik weet niet wat de normale prijs van een S7000, maar hier vind je hem voor een nu kopen prijs (eBay dus) voor $500, wat een pak minder is in € !!!!! en je krijt er twee lenzen bij!!!!

          LET WEL OP!!! in de VS worden veel refurbished items aangeboden, net zoals deze waar de starter van dit forum naar keek! refurbished= een toestel dat verkocht is, teruggebracht en hersteld indien dat moest, en terug in een doos.

          van zo'n refurbished toestel blijf ik af. dat is persoonlijk, maar ik denk: een teruggebracht toestel was niet goed, waarom ga ik er geen probleem mee hebben? en om het dan naar de VS terug te sturen........

          beter een nieuwe kopen, geen refurbishde, dat is mijn motto. in de VS echter is dit een algemeen bekend gegeven...... hier ervaringen mee???

          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


          Comment


          • #6
            Re: Ebay

            Douane niet vergeten! Bij goederen boven 22€, van buiten de EU, wordt btw, taxen en invoerrechten aangerekend. Het "Gift" truukje kennen ze in Zaventem al lang en is een reden om zéker te controleren.

            Oli.

            Comment


            • #7
              Re: Ebay

              inderdaad, maar niet gezegd, want men twijfelde enkel over kwaliteit eBay.

              maar zo is het, douande ook niet vergeten. via pakjesdiensten ontsnap je er niet aan (als het van buiten de EU komt), via gewone aangetekende post moet je vragen aan de afzender te declareren als 'gift', geschenkje. en hoewel zaventem dat zal opendoen (mij nog niet overkomen), mogen ze er toch geen invoertaksen op vragen.

              op gifts mogen ze niets vragen, eender wat erin zit!!!!!!!!!!!!!!! ze kennen de truc, maar kunnen er niks tegen doen!!! want declareren als gift betekent ook voor de geadresseerde: minder verzekering bij schade/diefstal.

              dus je moet de afweging maken.

              bij een pakjesdienst doe je dus: 10€+belgische btw op gedeclareerde waarde product

              bij gebruik van de post: declareren als gift, en dan aangetekend en zo, dan is het verzekerd, ietsje duurder, maar goedkoper dan postpakketje en geen douanekosten!!!!!

              You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


              Comment


              • #8
                Re: Ebay

                Oorspronkelijk geplaatst door sibertus
                op gifts mogen ze niets vragen, eender wat erin zit!!!!!!!!!!!!!!!
                ik dacht dat dit beperkt was tot $45 ofzo. een wagen als gift zal niet pakken.

                Dus rekenen maar gewoon op invoertaxen (6% minimaal), BTW (21%), aanbiedingskosten (10€) en verzendingkosten ($50 bij deze verkoper)

                Ook leuk om te weten dat ze de invoertaxen en BTW berekenen op het TOTALE bedrag, dus + verzendingskosten.

                Kom je dan nog altijd goedkoper uit, dan is het te riskeren. Slipt je pakje door de duoane, des te beter, maar niet op rekenen
                --
                Play Drakensang - a free online mmorpg

                Comment


                • #9
                  Re: Ebay

                  Wil hier geen roet in het eten gooien hoor , maar pas toch maar op met kopen op E-bay , ikzelf koop/verkoop ook veel op E-bay en weet dat daar zéér veel verkopers bijzitten die niet te vertrouwen zijn , als je op het E-bay forum eens rondkijkt zult je snel zien dat reeds veel mensen zich laten 'vangen' hebben door bvb. foto apparatuur te kopen en deze dan te betalen via Western Union ofzo , resultaat veel geld betaald en nooit een pakje gezien , maar ja , zoals gezegd , het zijn niet allemaal slechte verkopers maar een verwittigd man is er 2 waard
                  Groetjes, Fabrice
                  www.fabke.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ebay




                    als ge ziet dat ze daar zelfs een foto verkocht krijgen voor een deftige prijs..... niet echt mijn ding
                    To make your dreams come true, wake up

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ebay

                      haha, zalig!!!!!

                      maar ondertussen heeft meneer al gekocht (of mevrouw). en de verkoper zit met meer dn 20.000 feedbackprofielen, dus enige eerdere verkopen zijn hem niet vreemd

                      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                      Comment


                      • #12
                        Re: Ebay

                        Oorspronkelijk geplaatst door dgeuens
                        Als je een beetje op Ebay rondkijkt, vind je daar in de US heel wat "rare" prijzen voor Camera's genre S7000, nog een 10 tal uren te bieden en het hoogste bod is momenteel $285 of 210€ !!!
                        Als je dan naar de verkoopsstatistieken gaat kijken, niks dan positiefs.
                        Zijn er hier al mensen die kochten via Ebay ?


                        [MOD] topic verplaatst naar Algemeen.
                        Willy
                        Heb veel gekocht via Ebay, nog nooit problemen gehad.
                        Juich alleen niet te vroeg over evt aankoop want heb zelf verschillende keren meegemaakt dat het echt bieden pas plaats vond in de laatste 2 minuten .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ebay

                          valt nog mee. ik wacht als prof-gebruiker van ebay tot de laatste 30 seconden. dan geef ik mijn bod pas in. en ik ben niet de enige, er zijn er meerderen waartegen ik in die tijd nog moet bieden!!!!

                          zalig, een adrenalinekick als je het dan toch nog wint.....

                          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                          Comment


                          • #14
                            Re: Ebay

                            Oorspronkelijk geplaatst door sibertus
                            valt nog mee. ik wacht als prof-gebruiker van ebay tot de laatste 30 seconden. dan geef ik mijn bod pas in. en ik ben niet de enige, er zijn er meerderen waartegen ik in die tijd nog moet bieden!!!!

                            zalig, een adrenalinekick als je het dan toch nog wint.....

                            Laatste 30 seconden ?
                            Ik bied pas in de laatste 8 seconden.
                            Dit geeft pas een kick.
                            Ook doe ik nooit voorafgaandelijk een bod.
                            Maar zoals aangehaald is voorzichtigheid geboden.
                            In buitenland werk ik ALLEEN MAAR MET PAYPAL.
                            Heb trouwens ooit een post gedaan hoe ik ben opgelicht geweest.
                            Ik had ook teveel vertrouwen.

                            Yvan
                            Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ebay

                              de laatste 30 seconden begin ik toch al wel ja. onlangs heb ik nog verloren in de laatste 10 seconden, omdat mijn computer het inens begaf (ik wilde een Word-document opendoen, en dat duurde langer dan gewild, en nam de processor in, zodat eBay niets meer deed).

                              beaten by the computer, en dus speel ik op veilig en doe ik de veiling open rond de 30 seconden

                              en het blijft altijd voorzichtg zijn, maar door te kijken naar de feedback kom je al een heel eind verder. en dan bedoel ik: 20.000 profielen of zo!!!! uiteraard heeft niet elke verkoper dat, maar enkele honderden zeggen ook veel........

                              kan je de link eens geven over je oplichting? en eveneens naar de verkoper of zo? kan ik eens zien

                              You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                              Comment

                              Working...
                              X