Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tweedehands fototoestel kopen via International Shipping Agency ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tweedehands fototoestel kopen via International Shipping Agency ???

    Hoi,
    Ik twijfel om een fototoestel te kopen via internet. De verkoper verkoopt z'n toestel via Internation-Shipping-Agency (www.international-shipping-agency.com).
    Dat is een derde partij in een verkoop, en het werkt zo :
    ik betaal aan hen - zij confirmeren aan de verkoper dat het geld bij hen staat - de verkoper stuurt het toestel naar mij - ik heb een paar dagen om te testen en pas dan wordt de betaling overgemaakt naar de verkoper...

    Die shipping agency (tenminste de website) lijkt mij "zuiver" en legaal... Heeft iemand hier ervaring mee of ooit iets van gehoord ? Ik heb geen zin om m'n centen te zien wegvliegen zonder toestel...
    Ik zou graag zeker weten of ik het toestel ook echt zal ontvangen als ik het geld overgemaakt heb...

    Alvast bedankt voor je reactie..

    Biele

  • #2
    Re: tweedehands fototoestel kopen via International Shipping Agency ???

    Nee , ik ken ze niet , maar gebruik je gezonde verstand , en doe wat zo veel mensen al gedaan hebben hier bij BD .............Bestel bij een vertrouwd adres zoals b.v Topfoto. Ik weet niet welke camera je op het oog hebt en waar je die wil gaan kopen , maar het gaat ongetwijfeld om een flink bedrag. Ik zou dat risico in ieder geval niet durven te lopen..........Bovendien de methode die hun hanteren ......... kweet het niet , maar alleen om die reden alleen al zou ik passen.


    Het is maar zoals ik er over denk
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

    Comment


    • #3
      Re: tweedehands fototoestel kopen via International Shipping Agency ???

      heb er geen ervaring mee, maar wel een beetje omslachtig het hele verhaal pas in iedergeval op hoor je bent zo je poen kwijt.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: tweedehands fototoestel kopen via International Shipping Agency ???

        Oorspronkelijk geplaatst door biele
        Hoi,
        Ik twijfel om een fototoestel te kopen via internet. De verkoper verkoopt z'n toestel via Internation-Shipping-Agency (www.international-shipping-agency.com).
        Dat is een derde partij in een verkoop, en het werkt zo :
        ik betaal aan hen - zij confirmeren aan de verkoper dat het geld bij hen staat - de verkoper stuurt het toestel naar mij - ik heb een paar dagen om te testen en pas dan wordt de betaling overgemaakt naar de verkoper...

        Die shipping agency (tenminste de website) lijkt mij "zuiver" en legaal... Heeft iemand hier ervaring mee of ooit iets van gehoord ? Ik heb geen zin om m'n centen te zien wegvliegen zonder toestel...
        Ik zou graag zeker weten of ik het toestel ook echt zal ontvangen als ik het geld overgemaakt heb...

        Alvast bedankt voor je reactie..

        Biele
        Dat is een perfecte methode die oplichters gebruiken om u van uw zwaar verdiende euro's af te helpen. Na een paar dagen verdwijnt de hele site weer.

        Kijk anders maar eens bij Alexa naar de data van die site, ranking en traffic. Dat zegt al voldoende.
        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

        Comment


        • #5
          Re: tweedehands fototoestel kopen via International Shipping Agency ???

          had al een beetje zo,n vermoeden van daar de waarschuwing let op.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: tweedehands fototoestel kopen via International Shipping Agency ???

            Biele,

            Een goede raad: niet doen!
            De verleiding is groot en daarom lijkt het allemaal aantrekkelijk.
            Kopen via het internet is bovendien niet veilig, wat de voorstanders
            ook moge beweren.
            Ik heb het één keer meegemaakt (Visa) en dat is één keer teveel
            Betalingen via een Europese overschrijving lijkt me veel beter beschermd.

            theokus
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: tweedehands fototoestel kopen via International Shipping Agency ???

              alvast bedankt voor de reacties... het gaat hier wel om een tweedehands toestel, niet voor een nieuw (want voor nieuw fotomateriaal zijn inderdaad al een aantal internetadressen bekend met een goede reputatie).

              Ik heb net eens op die Alexa site gekeken, maar begrijp daar niet te veel van... Het lijkt alsof nog nooit iemand op die site van de shipping agent gekeken heeft (terwijl een paar kennissen en ook mezelf de site eens uitvoerig bekeken hebben)...

              Ik zal er nog eens heeeeel goed over nadenken.... en post het resultaat wel via deze thread...

              Bedankt !

              Biele

              Comment


              • #8
                Re: tweedehands fototoestel kopen via International Shipping Agency ???

                ik zou er ook afblijven. er zijn genoeg betere adressen bekend hier, zowel in de EU als in de VS. Duitsland is goedkoop, en de VS nu zeker!!!!

                geef eens het type dat u wenst te kopen en de prijs via ISA. dan zullen we eens vergelijken met een andere onderneming, die zeer zeker betrouwbaar zijn. eens zien of u zo'n mooie deal krijgt bij ISA.

                voor een third party provider (de zogenaamde 3PL) vindt ik het alvast een rare naam. ik zit zelf in de economische maritieme sector, en was dus nieuwsgierig naar deze topic. dit is louche......

                kopen via het net is wel veilig, maar het ligt aan jezelf hoe veilig je het wil houden. er zijn goede betaalmethoden, ook slechte.

                zoals otto knap al zei: het is een recente site, kijk ook maar op google. voor zo'n bedrijf zoals u zegt met zo'n site, wel, er is geen link naartoe in de top-20 van google!!!!

                ik herhaal nogmaals: geef eens het type dat u wenst te kopen en de prijs via ISA. dan zullen we eens vergelijken met een andere onderneming, die zeer zeker betrouwbaar zijn. eens zien of u zo'n mooie deal krijgt bij ISA

                You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                Comment


                • #9
                  Re: tweedehands fototoestel kopen via International Shipping Agency ???

                  hoi,

                  het gaat over een Canon 20D voor 500 Euro (mèt kitlens)... heeeeeel goeie prijs (tja, te mooi om waar te zijn...)

                  Ik heb nu een Canon 300D waar ik tevreden mee ben, en zoek niet echt om nu iets anders te kopen hoor, 't was gewoon de verleiding voor een toestel met zo'n scherpe prijs...

                  Ik ben in ieder geval wel overtuigd dat het een louche zaak is, maar vindt het dan ook wel jammer dat dat niet echt gecontroleerd kan worden, door een of andere officiële instantie of zo... want er gaan zeker "slachtoffers" vallen hé..

                  Nog eens heel erg bedankt en prettige foto-vakantiedagen en een mooi nieuw2005jaar voor iedereen !

                  Biele

                  Comment


                  • #10
                    Re: tweedehands fototoestel kopen via International Shipping Agency ???

                    nu heb ik nog de vraag hoe u hierop bent gestuit. heeft u een verkoper gevonden, en wil die alles regelen via ISA? of heeft ISA u gecontacteerd via spam, en bent u er zo 'ingetrapt', of aangeraden door kennissen.....

                    eignlijk is dat een belangrijke vraag!

                    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                    Comment


                    • #11
                      Re: tweedehands fototoestel kopen via International Shipping Agency ???

                      het gaat over een Canon 20D voor 500 Euro (mèt kitlens)... heeeeeel goeie prijs (tja, te mooi om waar te zijn...)

                      Je zegt het zelf " Te mooi om waar te zijn "

                      Dus is afblijven de boodschap.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        Re: tweedehands fototoestel kopen via International Shipping Agency ???

                        hier komt ie :



                        ook te vinden op de Nederlandse site :


                        Zag er toch mooi uit hé... Mocht er toch iemand zijn kans wagen, laat weten wat er van komt hé

                        Biele...

                        Comment


                        • #13
                          Re: tweedehands fototoestel kopen via International Shipping Agency ???

                          ik dacht het al, ik was er zelf ook eens op gaan kijken toen u sprak over de 20D, en dat viel me ook op. maar zonder adressen, zonder naam (wie is james dud), ...!! het emailadres voorspelt ook al niet veel goeds!

                          zolang je geen concrete informatie hebt over de verkoper, blijf er dan zeker af!! dit is een malafide persoon, waarschijnlijk verborgen achter een heel netwerk van computers.

                          een mooie advertentie, veel mensen reageren, hij maakt een mooi-ogende site, krijgt één betaling binnen, en stopt ermee voor een maand. dan heeft hij extra die maand 500€ verdiend.

                          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                          Comment


                          • #14
                            Re: tweedehands fototoestel kopen via International Shipping Agency ???

                            NIET DOEN.
                            Het is gewoonweg onmogelijk.

                            hesy.be
                            BD0319BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: tweedehands fototoestel kopen via International Shipping Agency ???

                              NIET DOEN

                              Tenzij je echt absoluut zeker bent.
                              Gebruik enkel de erkende;
                              Kan je zo wel terugvinden op het net.
                              Ik ben opgelicht geweest voor 750-€.
                              Kieken dat ik was.
                              Had ik mij een beetje geïnformeerd was het niet gebeurd.
                              Dus een verwittigd man ..............

                              Yvan
                              Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

                              Comment

                              Working...
                              X