PDA

Volledige versie bekijken : Ongewilde schaduw? bij D70 foto's

B-man
26 december 2004, 16:59
Hallo allemaal,

Heb sinds kort een D70 met de 18-70 kitlens als vervanger van mijn Coolpix 995.
Met de kerstdagen al weer genoeg foto's genomen.
Echter zie ik bij enkele foto's ( gemaakt met SB25 flits gericht naar plafond op statief in sluitertijd prioriteit ) een irriterende schaduw ongeveer midden onder.
Wat kan dit zijn? Is me eigenlijk eerder niet opgevallen.
Kan dit misschien van de bijgeleverde zonnekap zijn?

Zie dat ik geen pic kan uploaden, maar geinteresseerden kan ik wel een 87kb voorbeeld mailen.

Greetz

Bryan

lieven lens
26 december 2004, 17:35
Mij mag je zo eens een rara schaduw mailen :

lieven.vandergheynst@pandora.be

WhizzCat
26 december 2004, 17:36
Mij mag je ook wel even mailen, ben wel benieuwd, bastiaanv@home.nl :)

Aragorn
26 december 2004, 18:10
Moet je mij eens uitleggen waarom je een zonnekap op je lens zet als je met flash-fotografie bezig bent :confused:

Voor zover ik het begrepen heb, gebruik je die toch enkel maar in de buitenlucht om reflecties van de zon tegen te gaan ??

Naja, ik heb zelf ook al foto's getrokken met de D70 waar er onderaan een halve bolvormige schaduwplek te zien was.... en toen was ik effectief m'n zonnekap vergeten af te doen....

parakiet
26 december 2004, 18:46
sorry mannen, maar nu lig ik toch even strijk :)

B-man
26 december 2004, 20:26
Moet je mij eens uitleggen waarom je een zonnekap op je lens zet als je met flash-fotografie bezig bent :confused:

Voor zover ik het begrepen heb, gebruik je die toch enkel maar in de buitenlucht om reflecties van de zon tegen te gaan ??

Naja, ik heb zelf ook al foto's getrokken met de D70 waar er onderaan een halve bolvormige schaduwplek te zien was.... en toen was ik effectief m'n zonnekap vergeten af te doen....

Tsja..... Ik doe normaal gesproken meer buitenfotografie. Probleem is dat ik die zonnekap niet meer van de lens afkrijg :o
Maar is idd een halve bolvormige schaduwplek.

Greetz

Bryan

Aragorn
26 december 2004, 22:51
Normaal moet die er bij de kitlens toch redelijk goed op en af komen hoor. Het is een systeem dat ge een kwartje moet draaien en dan komt ie los. soort klik systeem. is geen schroefdraad, dus kan niet vastzitten!

je moet maar eens proberen, met de voorkant van de lens naar je toe gericht moet je een kwartslag tegen de klok in draaien, dit geeft initieel wat weerstand en dan klikt hij normaal wel los.

Tsja..... Ik doe normaal gesproken meer buitenfotografie. Probleem is dat ik die zonnekap niet meer van de lens afkrijg :o
Maar is idd een halve bolvormige schaduwplek.

Greetz

Bryan